וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירושה הכי חשובה של אנצ'לוטי: קורנטן טוליסו מנסה להשתלב בבאיירן

23.11.2017 / 7:30

המאמן האיטלקי הפך את הקשר הצרפתי המחונן לרכש היקר ביותר בתולדות באיירן מינכן, והחיים אחרי פיטוריו לא פשוטים, אבל קורנטן טוליסו – השחקן הצנוע ביותר בסגל – כבר ידע להתגבר על קשיים

רויטרס

הפיטורים של קרלו אנצ'לוטי מבאיירן מינכן היוו מכה קשה עבור קורנטן טוליסו, כי הקשר הצרפתי הצעיר הגיע לאליאנץ ארנה לבקשתו המפורשת של האיטלקי. המועדון דאג לציין במפורש כי האיש שהפך לרכש היקר בתולדותיו, כ-42 מיליון יורו, היה בראש הרשימה שהעביר המאמן. אנצ'לוטי עצמו היה מאושר עד הגג, ודאג להעלות את רף הציפיות גבוה אף יותר. הוא הכריז כי טוליסו יהיה היורש של צ'אבי אלונסו הפורש וטען: "הוא הקשר הטוב ביותר שהיה בשוק – שחקן מושלם שיודע למסור, לתקוף ולהגן, ותמיד נמצא במקום הנכון. לדעתי קורנטן מסוגל גם להשתפר, והוא יהיה תוספת כוח חשובה למרכז המגרש שלנו".

ואכן, בשבועות הראשונים הכל הלך לפי התוכניות. טוליסו הבקיע במשחק הבכורה בבונדסליגה, בניצחון 1:3 על לברקוזן, ופתח בהרכב בכל חמשת המחזורים הראשונים. אלא שאז הוא הגיע ל"ביקור מולדת" אצל פריז סן ז'רמן, והכל התפרק לחתיכות. טוליסו לא התמודד עם קישור היריבה, הוחלף במחצית, הקבוצה הובסה 3:0, ואנצ'לוטי סיים את תפקידו בהחלטה בהולה של ההנהלה, בעוד ברקע מתרבים הדיווחים על כך שאיבד את חדר ההלבשה. איך אמור כוכב בן 23 להרגיש בנסיבות אלה? כמינוי אישי של הבוס אשר התברר לפתע ככושל, הוא ידע שמצבו לא יכול להשתפר. הגיבוי נעלם, ותג המחיר הגבוה עלול היה לפעול לרעתו.

חזרתו המתוקשרת של יופ היינקס לכיסא החם לא בישרה לצרפתי טובות, ופרשנים לא הופתעו כאשר הוא נשאר על הספסל בשני המשחקים הראשונים של הבוס הוותיק. הגישה הזו המשיכה גם אחרי שניצל את הצ'אנס הראשון להרשים את היינקס והבקיע את שער הניצחון בהמבורג. עובדה – היה זה משחק הליגה היחיד בעידן החדש בו פתח טוליסו בהרכב. הוא לא שותף כלל בקרב הגדול בדורטמונד, שם תופקד חאבי מרטינס בקישור האחורי. והרי הבאסקי, שהגיע מבילבאו בקיץ 2012 תמורת 40 מיליון יורו, החזיק בשיא ההעברות הקודם של באיירן, והיה הבחירה האישית של היינקס. אתם יכולים להבין לבד את ההשלכות.

עוד בנושא

טוליסו כבש ב-1:2 של באיירן מינכן על אנדרלכט
טיאגו אלקנטרה הפצוע ייעדר כמה חודשים

שחקן בורוסיה דורטמונד מארק בארטרה בקרב על הכדור עם שחקן באיירן מינכן קורנטן טוליסו. רויטרס
איש לא הופתע כשהיינקס ספסל אותו. טוליסו/רויטרס

סירב לכולם חוץ מבאיירן

לכן היה המשחק מול אנדרלכט כה חשוב אתמול דווקא עבור טוליסו. ההעפלה לשמינית הגמר הובטחה עוד לפניו, ובשבת מצפה לבווארים מפגש קשה מאוד במגרשה של מנשנגלדבאך הלוהטת, קבוצתו האהובה של היינקס. טבעי לאור זאת לערוך רוטציה, וחאבי מרטינס זכה למנוחה, לפחות במחצית הראשונה. הצרפתי תפס את מקומו במרכז המגרש, ולפני ההפסקה העסק נראה קטסטרופלי, עם שליטה של המארחת שחיפשה את הנקודות הראשונות במפעל והחמיצה מול השער של סוון אולרייך. פיאסקו היה מעמיק את הבור של טוליסו, אבל הוא השכיל לשנות את התסריט ב-180 מעלות. זה התחיל בבישול מצוין לרוברט לבנדובסקי, ואחרי שאנדרלכט הישוותה הבקיע הקשר המחונן גם את שער הניצחון. כי הוא לא נכנע בקלות, ולא יוותר על החלום לעולם.

והרי החלום הזה ישן. כאשר חתם בבאיירן, העלה טוליסו לאינסטגרם תמונה מילדותו, בו הוא לבוש בחולצת פסים של באיירן מעונת 1995/96, בה כיכב ז'אן-פייר פאפן. לפני שנה רצתה נאפולי להביא אותו לדרום איטליה, אבל הוא סירב והעדיף להישאר בליון. קבוצות רבות הביעו בו עניין גם הקיץ, אחרי שהבקיע 14 שערים בכל המסגרות אשתקד ושידרג את כישוריו כקשר האולטימטיבי שמסוגל למלא ביעילות את כל המשימות. באיירן היתה היחידה שהיתה רלוונטית מבחינתו. "אני אוהד את המועדון הזה מזמן, וזה הצעד הנכון מבחינתי. אולי אפשר היה להרוויח יותר כסף במקום אחר, אבל זה ממש לא משנה", הוא קבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפציעה בברך שיקמה את הקריירה

כסף ותהילה באמת לא מהווים שיקול מהותי מבחינת טוליסו. לא יהיה פשוט למצוא שחקן צנוע ושקול יותר, גם אם יש אוהדים שחושבים אחרת. לאחרונה הופצה ברשתות החברתיות שמועה ביזארית לפיה טוליסו חולק את הספר עם פול פוגבה ורוצה להביא אותו למינכן על מנת לסגנן את השיער סטייל כוכב מנצ'סטר יונייטד. "אתה רוצה לדעת כמה עולה התספורת שלי? 15 יורו. אני זוכר בדיוק מאיפה באתי, והכדורגל לא שינה אותי. הוא גם לא ישנה אותי", אמר הקשר בראיון לספורט-בילד.

הוא בא מעיירה קטנטנה בת 3,000 תושבים, בה עדיין מתגוררים סביו. אביו, שניסה פעם את מזלו כשחקן ומאמן בליגות חובבים, התפרסם בעיקר כדוור. אימו מנהלת מוסד טיפולי לאנשים עם מוגבלויות. בנעוריו, הודגש בפני קורנטן שהלימודים חשובים יותר מהכדור, גם אם לא היה פשוט לשכנע אותו בכך, וציוניו היו מעולים בכל המקצועות. "מעולם לא חשבתי שבני ישחק בליגת האלופות. מה הסיכוי לעשות קריירה בכדורגל? העתיד בטוח הרבה יותר אם יש לך השכלה רחבה", נזכר לימים האב וינסאן. ואכן, כאשר היה הנער בן 17 התחזית הפסימית באשר להצלחתו על הדשא היתה קרובה להתממש.

ליון קיבלה החלטה להחתים את טוליסו כאשר הבקיע שלושער מול קבוצת הילדים שלה בגיל 11, והוא תמיד בלט בחוכמת המשחק לאורך קבוצות הגילאים השונות, אך נחשב לחלש מדי פיזית, ובשלב מסוים התקבלה ההחלטה לשחררו. באופן אבסורדי, פציעה במניסקוס עזרה לו להתגבר על הבעיה. במהלך תקופת ההחלמה, עבד טוליסו בעיקר על השרירים, וחזר למגרשים עם גוף אתלטי הרבה יותר. הניפוי בוטל, וההתקדמות ההדרגתית הסתיימה בבכורה בליגה הראשונה שהוענקה לו כמתנה לרגל יום הולדתו ה-19.

קורנטן טוליסו. AP
איש לא ידע מה המשבצת האופטימלית שלו . טוליסו במדי ליון/AP

שיחק בכל התפקידים פרט לשוער

באותה תקופה איש לא ידע מה המשבצת האופטימלית שלו על המגרש. בקבוצת הילדים שיחק טוליסו כחלוץ, ולאחר מכן נוסה כקיצוני וכפליימייקר. עם הזמן, הסיטו אותו המאמנים אחורה, וכאשר הגיע לליגה הראשונה שיבץ אותו רמי גארד כמגן ימני, מגן שמאלי, בלם וקשר אחורי. הוא היה סותם החורים האולטימטיבי, ובאופן טבעי התקשה לגלות יציבות. רק כאשר מונה הובר פורנייה למאמן, עם ברונו ז'נסיו כעוזרו, בקיץ 2014, השתלב טוליסו כבורג משמעותי בקישור המרכזי. החלוץ אלכסנדר לקאזט והפליימייקר נביל פיקר משכו תשומת לב רבה יותר, בזכות תפקידם הנוצץ, אך טוליסו היה באנקר בהרכב הקבוצה המלהיבה שניסתה לתת פייט לפ.ס.ז' בקרב על התואר וסיימה כסגניתה.

מאז ההתקדמות לא נעצרה, גם כאשר ז'נסיו החליף את פורנייה כמאמן הראשי, והתפוקה ההתקפית של הכוכב רק עלתה. כאוהד באיירן, הוא ראה בנעוריו את מיכאל באלאק כמודל לחיקוי, אבל היכולת שלו להתגנב למצבי הבקעה מזכירה אולי יותר דווקא את פרנק למפארד. "אני אוהב לשחק עם הפנים לשער ולאתר שטחים מתים", הוא אומר, והתשוקה הזו לא באה על חשבון הדיוק במסירות והנכונות לבצע עבודה שחורה מרובה. המיקום הנכון מאפשר לו להיות קשר מרכזי הוגן – הוא כמעט ולא מבצע עבירות, וממוצע כרטיסים צהובים נמוך במיוחד. רק בדרבי מול סנט אטיין בפברואר האחרון הוא איבד לרגע את העשתונות וספג את האדום היחיד בחייו, וגם אז התנצל מיד מעומק ליבו והבטיח כי הדבר לא יחזור על עצמו לעולם.

קורנטן טוליסו שחקן נבחרת צרפת. AP
הוכיח את עצמו בנבחרת למרות התחרות הקשה. טוליסו/AP

בדרך למונדיאל

דידייה דשאן האמין לו ללא ספק, כי הבכורה בנבחרת הגיעה שבועות ספורים מאוחר יותר. על אף התחרות הקשה, הצליח טוליסו להוכיח את עצמו במדים הלאומיים, וסיכוייו לנסוע למונדיאל ברוסיה גבוהים. רק צרות גדולות במיוחד בבאיירן עלולות למנוע זאת ממנו, אבל הוא נחוש להתגבר על המכשולים. הפציעה הקשה של טיאגו עשויה לעזור לו לקבל דקות משחק רבות הרבה יותר, והוא ראוי לכך בכל מקרה.

אפשר להניח שהיינקס יבין זאת בהקדם, וטוליסו יהנה מהמשכיות כמו בליון. אם כך יהיה, ובאיירן תקבל קשר מרכזי דומיננטי לשנים ארוכות, אנצ'לוטי ייזכר כמאמן שהביא אותו. השניים לא הספיקו לעבוד ביחד לאורך זמן, אבל זו עשויה להיות התרומה המשמעותית ביותר של האיטלקי למועדון הבווארי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully