וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוואן גנדי ועד צ'אד - שלב מוקדמות אליפות העולם בכדורסל יוצא לדרך ביום חמישי

22.11.2017 / 19:50

80 נבחרות יחלו את הדרך לסין 2019 בסדרת משחקים בארבע יבשות: הפגיעה של מלחמת יורוליג-פיב"א באירופה, הכוכב האמיתי של ארצות הברית, הבית הקרוב ביותר לישראל והנבחרת שהגיעה ברגע האחרון

שחקן הפועל ירושלים אלן אומיץ'. נועם מושקוביץ
המתאזרח של סלובניה. אומיץ'/נועם מושקוביץ

משחקי מוקדמות אליפות העולם בכדורסל 2019, שייערכו בסין, ייצאו לדרך מחר (חמישי) בוולינגטון, ניו זילנד, שם תארח הנבחרת המקומית את דרום קוריאה. משריקת הפתיחה בוולינגטון, 08:10 שעון ישראל, ועד יום שני בלילה, ישחקו 79 הקבוצות שנלחמות על 31 כרטיסים לאליפות העולם שני משחקים כל אחת, כשבאפריקה חלקן ישחקו שלושה משחקים, כשהמטרה היא לעלות לאליפות העולם, לצד הנבחרת המארחת שגם כן תשתתף במוקדמות.

אנחנו בוואלה! ספורט נביא לכם את הסיפורים החמים והמשחקים המעניינים במוקדמות, כשכמובן גולת הכותרת הן משחקיה של נבחרת ישראל נגד אסטוניה (שישי, 14:00, דרייב אין) ונגד יוון (שני, 17:00, כרתים). רגע לפני פתיחת המשחקים, הנה סקירה קטנה על האזורים השונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמן את צ'כיה. גינזבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירופה

השיטה: 32 נבחרות חולקו לשמונה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד. שלוש הראשונות מכל בית יעלו לשלב השני, ויחברו לעולות מבית נוסף וכך יווצרו ארבעה בתים בני שש קבוצות כל אחד. שלוש הראשונות בכל בית יעלו לאליפות העולם.

הסיפור: המלחמה בין היורוליג לפיב"א הפכה לפחות את החלק הראשון של המשחקים באירופה לבלאגן שלם. רוב קבוצות היורוליג לא אישרו לשחקנים לצאת לשני המשחקים, וחלק מצומצם אישר להם לצאת למשחק אחד או שניים. בכך רוב הנבחרות מופיעות בסגלים חסרים במיוחד, כשהנבחרת שנפגעת בצורה הקשה ביותר היא ספרד שמופיעה בסגל שלא דומה לסגל הבכיר שלה. בשיטה הזאת לנבחרות הקטנות יש סיכוי קטן יותר לעלות לפחות לשלב הבתים השני.

המשחקים המעניינים בחלון המשחקים הראשון: טורקיה - לטביה (שישי, 18:00), מונטנגרו - ספרד (שישי, 21:00), קרואטיה - איטליה (ראשון, 19:00), ספרד - סלובניה (ראשון, 20:30).

הקשר הישראלי: ננו גינזבורג מאמן את נבחרת צ'כיה, בראד גרינברג מאמן מכבי אשדוד מדריך את נבחרת קוסובו, ואילו סנטר הפועל ירושלים אלן אומיץ' הוא מתאזרח באלופת אירופה, סלובניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן הכדורסל ג'ף ואן גנדי. AP
חוזר לעמוד על הקווים. ואן גנדי/AP

אמריקה

השיטה: 16 נבחרות חולקו לארבעה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד. שלוש הראשונות מכל בית יעלו לשלב השני, ויחברו לעולות מבית נוסף וכך יווצרו שני בתים בני שש קבוצות כל אחד. שלוש הראשונות בכל בית, והרביעית בעלת המאזן הטוב יותר, יעלו לאליפות העולם.

הסיפור: בהיעדר שחקני ה-NBA, הכוכב האמיתי של נבחרת ארצות הברית הוא המאמן - ג'ף ואן גנדי, ששב הקיץ לאמן באליפות האמריקות אחרי עשור. הסגל האמריקאי כולל שחקנים מליגת הפיתוח, הג'י ליג, ואפשר למצוא שם גם את אקס מכבי תל אביב אלייג'ה מילסאפ לצד מרקל בראון ודונלד סלואן.

המשחקים המעניינים בחלון המשחקים הראשון: פורטו ריקו - ארצות הברית (שישי, 02:30), ארצות הברית - מקסיקו (שני, 00:00).

הקשר הישראלי: מייק רוסאריו ואנג'ל רודריגס, שחקני הפועל אילת ומכבי חיפה בהתאמה, מייצגים את פורטו ריקו, יחד עם עוד ארבעה שחקנים ששיחקו בליגה הלאומית בעבר. פורוורד הפועל רמת גן/גבעתיים רוברט גלן, נמצא בסגל הרפובליקה הדומיניקנית, אך נפצע במשחק הליגה האחרון של קבוצתו.

קורי וובסטר שחקן עירוני נהריה. ברני ארדוב
וובסטר וניו זילנד ינסו לעלות/ברני ארדוב

אסיה

השיטה: 16 נבחרות חולקות לארבעה בתים בני ארבע קבוצות. שלוש הראשונות מכל בית תעפלנה לשלב השני, ויחברו לעולות מבית נוסף וכך יווצרו שני בתים בני שש קבוצות כל אחד. ארבע הראשונות בכל בית, בהנחה שסין תהיה שם, תעפלנה לאליפות העולם, ואם הסינים לא יגיעו, אז שלוש הראשונות בכל בית והרביעית הטובה משני הבתים.

הסיפור: שבע נבחרות אסיאתיות יעלו לאליפות העולם, מספר גבוה מאוד, אבל בהתחשב בעובדה ששתיים מהעולות צפויות להגיע דווקא מאוקיאניה, אוסטרליה וניו זילנד, מקבלים רק חמש עולות אסיאתיות אמיתיות. המארגנים ניסו לסדר את הנבחרות השכנות באותם הבתים וכך קיבלנו בית עם שלוש שכנות ישראליות - לבנון, סוריה וירדן, שאליהן הצטרפה נבחרת הודו.

המשחקים המעניינים בחלון המשחקים הראשון: יפן - הפיליפינים (שישי, 12:00), עיראק - אירן (שישי, 19:00), קוריאה - סין (ראשון, 12:00), אוסטרליה - יפן (שני, 10:30).

הקשר הישראלי: קורי וובסטר שחקנה של עירוני נהריה הוא גארד נבחרת ניו זילנד.

די. ג'יי. סטרוברי שחקן הפועל ירושלים עם שרון דרוקר. מגד גוזני
ד"ש מסטרוברי/מגד גוזני

אפריקה

השיטה: 16 נבחרות חולקות לארבעה בתים בני ארבע קבוצות. שלוש הראשונות מכל בית תעפלנה לשלב השני, ויחברו לעולות מבית נוסף וכך יווצרו שני בתים בני שש קבוצות כל אחד. שתי הראשונות בכל בית, והשלישית בעלת המאזן הטוב יותר, תעפלנה לאליפות העולם.

הסיפור: רק הנבחרות שהעפילו לאליפות אפריקה האחרונה היו אמורות להעפיל למוקדמות אליפות העולם, אך ביבשת שהמוקדמות לאליפות המקומית הסתיימו רק שבועות מספר לפני המשחקים, אי אפשר לצפות שהכל יעבור בשלום. עשרה ימים לפני פתיחת המשחקים הפתיעה דרום אפריקה כשויתרה על מקומה, ואת מקומה תפסה נבחרת צ'אד, שתחלום על משחק עם הדרים טים בעוד שנתיים.

המשחקים המעניינים בחלון המשחקים הראשון: מצרים - אנגולה (שבת, 19:00), קמרון - גינאה (שבת, 21:30).

הקשר הישראלי: די ג'יי סטרוברי, אקס הפועל ירושלים והפועל חולון, הוא המתאזרח של נבחרת קמרון. רג'י מור, ששיחק בראשון לציון וגבעת שמואל, הוא המתאזרח של נבחרת אנגולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully