וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בגרנד סלאמים: שעון שיספור זמן בין נקודות, קנסות ודירוג שונה

החל מאליפות אוסטרליה 2018 יופעל שעון שיספור 25 שניות בין נקודות, דקה בעלייה למגרש, חמש לחימום ודקה לאחר החימום ועד תחילת המשחק. קנסות יוטלו על פורשים בסיבוב הראשון

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
שינויים מרחיקי לכת. רפאל נדאל עם הגביע באליפות ארצות הברית/AP

חבר המנהלים של טורנירי הגרנד סלאם קיימה השבוע סדרת פגישות ביומיים (16-16 בנומבבר) ובמהלכן הוחלט על מספר שינויים משמעותיים מאוד בפורמט של ארבעת הטורנירים החשובים בשנה. השינוי הראשון נוגע לזמנים וקובע כי החוק שקובע שעל שחקנים לשחק 20 שניות לאחר הנקודה הקודמת מבוטל. במקום זאת, יופעל שעון שיספור לאחור 25 שניות, הזמן שיינתן לחידוש המשחק בתום נקודה מעכשיו.

בנוסף, יאכפו בצורה מחמירה את הזמן שיש לפני המשחק. דקה אחת תינתן לזמן שבין זה שהשחקנים עולים למגרש ועד שהם מוכנים להגרלה ליד הרשת, חמש דקות של חימום יינתנו ויהיה שעון שיספור גם אותן. לאחר מכן, תינתן דקה נוספת במהלכה שחקנים יצטרכו להיות מוכנים לנקודה הראשונה. אי עמידה בזמנים עלולה לגרור קנס של עד 20 אלף דולר.

חוק נוסף אומר שכל שחקן שנמצא במתחם ופורש לפני תחילת הטורניר יקבל 50% מהפרס בעוד הלאקי לוזר יקבל את 50% הנותרים. חוק משמעותי יותר הוא זה שאומר ששחקן שמתחרה בסיבוב הראשון של היחידים ופורש במהלך המשחק או מציג רמה מתחת ל"סטנדרטים מקצועניים", יספוג קנס שיכול להגיע עד לפרס הכספי של הסיבוב הראשון בתחרות. שינוי משמעותי נוסף נוגע לדירוג ורלוונטי רק מ-2019, כשמאז יהיו רק 16 מדורגים בהגרלה הראשית במקום ה-32 שיש עד עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully