וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים סולימנוגלו, מרים המשקולות האגדי, מת בגיל 50 בגלל בעיות בכבד

סולימנוגלו הטורקי, שזכה בעבר בשלוש מדליות זהב אולימפיות והתפרסם בגלל קומתו הנמוכה (1.47 מטר), עבר לאחרונה השתלת כבד ועבר אירוע מוחי. ארדואן ספד לו: "אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה, והאהובים בתולדותינו"

מרים המשקולות הטורקי נעים סולימנוגלו. AP
איש קטן גדול. סולימנוגלו/AP

מרים המשקולות הטורקי נעים סולימנוגלו, לשעבר אלוף העולם והאלוף האולימפי ואחד הספורטאים המוכרים בענף, מת היום (שבת) בגיל 50 בבית חולים באיסטנבול. סולימנוגלו, יליד בולגריה, אושפז בבית החולים בסוף חודש ספטמבר בעקבות בעיות בכבד (שחמת) ונאלץ לעבור השתלת כבד ב-6 באוקטובר. הוא נותר מאושפז בבית החולים בעקבות דימום מוחי ועבר ניתוח נוסף לפני שבוע, אבל היום גופו נכנע.

סולימנוגלו היה ידוע בכינויו "Pocket Hercules" (הרקולס הקטן, או הרקולס כיס בתרגום מילולי) בזכות קומתו הנמוכה - 1.47 מטר בלבד. הוא הפך לכוכב בינלאומי אחרי ששבר שיאי עולם שש פעמים, כשהוא זוכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות. הוא קבע את שיא העולם הראשון שלו כשהיה בן 15, , אבל לא לקח חלק במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 1984 בגלל שבולגריה הצטרפה לחרם הסובייטי.

הוא ערק לטורקיה מבולגריה ב-1986. לאחר מכן הוא זכה במדליית זהב ב-1988, הודיע על פרישה בגיל 22, אבל חזר ב-1991, כדי לזכות במדליית זהב נוספת ב-1992 בברצלונה. ארבע שנים לאחר מכן זכה בזהב נוסף, באטלנטה 1996. הוא מרים המשקולות היחיד בהיסטוריה שזכה במדליית זהב בשלוש אולימפיאדות שונות. הוא שוב פרש, ניסה להתחרות בסידני 200, אבל כשל בשלושת ניסיונותיו. כמו כן זכה שבע פעמים במדליות זהב באליפות העולם.

אחרי הפרישה סולימנוגלו ניסה את כוחו גם בפוליטיקה ורץ פעמיים בבחירות בטורקיה, אבל כשל. ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן פתח היום את ישיבת הממשלה כשהוא מביע את תנחומיו למשפחה. "הוא אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה, והאהובים בתולדותינו", אמר עליו ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully