וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א גייט: "מסי קיבל 200 אלף דולר כדי להשתתף במשחקי ידידות"

איש העסקים אלחנדרו בורסאקו העיד בבית המשפט על מקרי שוחד בהם היה מעורב. סיפר: "שילמנו למסי והוא חלק את הכסף עם שחקנים נוספים. הסכום התווסף למה שהם מקבלים מההתאחדות"

one

איש העסקים הארגנטינאי אלחנדרו בורסאקו, העיד אמש (חמישי) בבית המשפט בברוקלין שליאונל מסי קיבל תשלומים של 200 אלף דולר למשחק כדי להשתתף במשחקי ידידות של האלביסלסטה, וחלק את הכסף עם כמה שחקנים נוספים. אותו סכום לא היה חלק ממה שמסי וחבריו גם ככה מקבלים מההתאחדות הארגנטינאית.

בורסאקו שימש בעבר כיו"ר חברת TyC שעוסקת בשיווק מוצרי ספורט. ב-2015 הוצא נגדו צו מעצר בפרשת השחיתות בפיפ"א (פיפ"א גייט כפי שהיא מכונה במקרים רבים) כשהחשד הוא שהחברה שבראשה הוא עמד שיחדה בכירים בהתאחדות העולמית כדי לזכות במכרזים לזכויות שידור. הוא נמלט במשך חודש, עד שביוני 2015 הסגיר את עצמו למשטרה באיטליה.

בימים האחרונים החל משפטם של חלק מהמעורבים בפרשה, רובם בכירים לשעבר בהתאחדויות כדורגל במדינות דרום ומרכז אמריקה. התקשורת בדרום אמריקה מסקרת את המשפט והעדויות באופן מעמיק ושמו של מסי עלה לראשונה.

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מסי והחברים במדי האלביסלסטה/רויטרס

בורסאקו נחקר על ידי התביעה בנוגע למקרי שוחד רבים והודה בכולם. בשלב מסוים התובע שאל: "מי זה לאו מסי?"

בורסאקו ענה: "הכוכב הכי גדול".

התובע הקשה: "אחד הגדולים"

בורסאקו השיב: "הכי גדול".

התובע: "האם שילמת לו או לשחקני נבחרת אחרים?"

בורסאקו: "כן אדוני, למסי ולעוד כמה שחקנים. שילמנו להם כדי שישתתפו בטורניר ידידות, 200 אלף דולר לכל משחק. זה היה תשלום נוסף, מעבר למה שהם מקבלים מההתאחדות".

מכיוון שהתביעה עוסקת במעשי שוחד ובהוכחה כיצד שולמו כספים, ולא בעבירות מס, בורסאקו לא התבקש לפרט בנוגע לסכום הכולל שקיבלו מסי וחבריו, לא נשאל האם הם קיבלו את הכסף בתשלום מזומן וכמובן לא התבקש לענות אם הוא יודע אם השחקנים דיווחו לרשויות המס.

מסי הסתבך בעבר בפרשת העלמת מיסים בספרד. ביולי 2016 הוא ואביו נשפטו ל-21 חודשי מאסר (בספרד לא מרצים עונש מאסר בן פחות מ-24 חודשים על עבירות מהסוג הזה). השניים גם נקנסו בסכום כולל של 3.1 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully