וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש כבד במנהלת הליגות מפסיקת בג"צ: "אי אפשר לשחק לא בשבת"

16.11.2017 / 10:03

הכרעת בג"צ בנוגע לקיום משחקי כדורגל בשבת תתקבל בסוף החודש. במנהלת חוששים: "הכדורגל הישראלי עלול למצוא את עצמו מול המשבר הכי גדול שיכול להיות. מתי ישחקו ילדים ונוער?"

אורן חסון מנכ"ל מנהלת הליגה. מגד גוזני
"הבהרנו והוכחנו שאין שום דרך לקיים כאן כדורגל בלי לקיימו בשבת". אורן חסון/מגד גוזני
"גם אם משחקים ישוחקו במוצ"ש, עדיין צריך להתארגן אליהם בתוך השבת, צריך אבטחה וסדרנים כמה שעות לפני המשחק"

לחץ גדול במנהלת הליגה ובקרב מועדוני הכדורגל בארץ לקראת הכרעת הבג"צ בסוף החודש באשר לשאלת קיום הכדורגל בשבת.

אתמול (רביעי) נפגשו כל נציגי הקבוצות לישיבה במנהלת הליגה בה דנו במספר נושאים וביניהם תקציב המנהלת, אולם הנושא המרכזי שהיה על השולחן הוא הכרעת בג"צ הצפויה ב-30 בנובמבר באשר לעתירה של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית נגד הממשלה והיועץ המשפטי על אי אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה וקיום משחקי הכדורגל בשבת בניגוד לחוק.

יושב ראש המנהלת אורן חסון עידכן אתמול בישיבה את פורום המועדונים כי בשבועות האחרונים, נציגי המנהלת עלו כמה וכמה פעמים לירושלים כדי להציג עמדה מאוד ברורה מול הוועדה המקצועית שהקימה הממשלה. חסון אמר לנציגי הקבוצות: "הבהרנו והוכחנו שאין שום דרך לקיים כאן כדורגל בלי לקיימו בשבת. הנושא הזה הוא נושא שעובר כחתך על כל תחומי החיים שלנו ולא רק על הכדורגל, אבל ברור שאנחנו עוסקים בכדורגל ואין שום אפשרות לקיים משחקי ילדים ונוער וכן משחקים רבים של הבוגרים שלא בשבת. גם אם משחקים ישוחקו במוצ"ש, עדיין צריך להתארגן אליהם בתוך השבת, צריך אבטחה וסדרנים כמה שעות לפני המשחק".

במנהלת קיים חשש גדול שבג"צ יורה בעוד שבועיים ליועץ המשפטי לממשלה לאכוף את החוק. בדיון שנערך לפני כחודשיים בבג"צ העבירו שלושת השופטים הדנים בתיק ביקורת חריפה נגד המדינה בטענה שהיא גוררת רגליים בכל הקשור למסירת עמדתה ומנסה כל הזמן למשוך זמן. יש לציין כי הוועדה המקצועית שהקימה הממשלה ושמולה הופיעו ראשי המנהלת באחרונה, אמורה למסור את מסקנותיה לוועדת השרים לענייני השבת שבראשה עומד ראש הממשלה עצמו והיא זו שבסופו של דבר צריכה למסור את תשובתה לבג"צ.

גורם במנהלת אמר הבוקר: "עם כל הכבוד לנבחרת, לליגה ולשזרוע, המשבר הגדול מולו אנחנו עשויים לעמוד בקרוב הוא משבר הכדורגל בשבת. אלא אם יהיו כאן מהלכים בתוך הממשלה עליהם אנחנו לא יודעים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעוד שבועיים מול החלטת בג"צ שתורה ליועץ המשפטי לממשלה לאכוף את החוק ואז, הכדורגל הישראלי שגם כך עומד מול בעיות רבות ימצא את עצמו מול המשבר הכי גדול שיכול להיות כי פשוט אי אפשר לקיים כדורגל בלי לשחק את רובו בכל הליגות ובכל הגילאים בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully