וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהעונה הבאה: טכנולוגיית ה-VAR תיכנס לשימוש בליגה הספרדית

ההתאחדות הספרדית הודיעה שתכניס לשימוש את הטכנולוגיה שתסייע לשופטים בהחלטות שנויות במחלוקת על ידי צפיה חוזרת בווידאו בזמן אמת. השיטה כבר מיושמת בבונדסליגה ובסרייה א'

טוני לאטו שחקן ולנסיה (מימין) שומר על כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
בעונה הבאה תחת עין המצלמה. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

גרמניה, איטליה ועכשיו גם בליגה הספרדית: התאחדות הכדורגל הספרדית הודיעה היום (רביעי) שהחל מהעונה הבאה תיכנס לשימוש טכנולוגיית ה-VAR, טכנולוגיה שמסייעת לשופטי הכדורגל לראות בהילוכים חוזרים מהלכים שנויים במחלוקת שנעלמו מעינו של השופט.

הטכנולוגיה הזו, שהדיעות לגבי חלוקות, נמצאת כבר בשימוש בבונדסליגה, בסרייה א' וגם בליגה הפורטוגלית, כאשר בפרמיירליג משתמשים בטכנולוגיית קו השער ולא בטכנולוגיה הזו שמאפשרת לצפות שוב בווידאו רק במהלכים שהולידו גולים, פנדלים וכרטיסים אדומים. לפני שהרפורמה הזו תצא לדרך, ייעשה ניסיון על המערכת במשחק שבו תארח אתלטיקו מדריד את אלצ'ה במסגרת הגביע הספרדי.

המערכת הזו תאפשר לשופטים כאמור לצפות מחדש במהלכים שנויים במחלוקת כמו גולים לא חוקיים, אופסיידים שהיו או לא היו, שימוש ביד, עבירות וגם האם הכדור עבר או לא עבר את הקו. הרעיון של ההתאחדות הוא לבדוק את המערכת הזו ב-60 עד 70 משחקים כבר העונה. שופטי הוידאו יצפו במהלכים בשידורים חוזרים, אך לא יהיו בקשר עם השופט הראשי ולא ישפיעו על המשחק עדיין עד שהשיטה הזו תיושם הלכה למעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully