וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה המומה: ונטורה הכחיש שהתפטר, "יום שחור לכדורגל האיטלקי"

הכישלון של הסקוודרה אזורה הותיר את איטליה סוערת: אחרי בופון, גם קייליני, דה רוסי וברצאלי פרשו, ונטורה מסרב להתנצל, העיתונים הספידו: "איטליה, זו האפוקליפסה". וגם: הסצינה שהמחישה את חוסר האמון במאמן

AP

הלם באיטליה. נבחרת הכדורגל המקומית, אחת הנבחרות המצליחות בתולדות הגביע העולמי, אלופת העולם בעבר ארבע פעמים, לא הצליחה להעפיל למונדיאל ברוסיה 2018 אחרי שנפרדה ב-0:0 משבדיה, הפסידה לסקנדינבים 1:0 בסיכום המשחקים בפלייאוף העלייה. זו הפעם הראשונה מאז 1958 בה איטליה חווה כישלון כה צורב ולא עולה לגביע העולם, הפעם השנייה בסך הכל בה היא לא תשתתף בטורניר הנבחרות הגדול מכולם.

עוד בנושא

אחרי 60 שנה: איטליה לא תהיה במונדיאל אחרי 0:0 ביתי מול שבדיה
ג'אנלואיג'י בופון פרש ומירר בבכי, עולם הכדורגל מצדיע: "תודה"
פרשנות: אנטוניו קונטה היה עושה עבודה טובה יותר? איטליה לא פרצה את הבונקר

ג'אן פיירו ונטורה, מאמן נבחרת איטליה. רויטרס
בושה. ונטורה/רויטרס

ההפסד מסמל על מהפך באיטליה, כשמספר שחקנים בכירים הודיעו על פרישה. ראשון היה השוער ג'אנלואיג'י בופון, שמירר בבכי בשידור חי והודיע שזה היה משחקו האחרון. אחרי ההודעה של בופון, מצעד הפורשים החל: ג'ורג'יו קייליני הודיע אף הוא שסיים את דרכו במדים הלאומיים, ואליו הצטרפו גם אנדראה ברצאלי ודניאלה דה רוסי. "זה יום שחור לכדורגל האיטלקי, יום שחור עבור כל מי שהיה שותף לקמפיין המביש הזה", אמר דה רוסי על סף דמעות. "אני מרגיש מוזר מאוד לעזוב ככה, אבל אחרי שנים ארוכות שאני לובש בהן את החולצה של הנבחרת בכל הזדמנות אפשרית, בכל רחבי העולם, אני מרגיש שזה הזמן שלי ללכת. עכשיו הגיע הזמן של הדור הצעיר לקחת את המושכות ולהצעיד אותנו לעתיד טוב יותר".

גם קייליני נשא נאום אמוציונלי. "איטליה תיבנה מחדש סביב מרקו וראטי ועוד כמה שחקנים צעירים עם עתיד מבריק. אני בטוח שעוד נחזור מזה כמו גדולים. הגיע הזמן ליצור עידן חדש ולהתחיל מהתחלה. בכל אופן, אני לא אמור להיות חלק ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'אנלואיג'י בופון, מאנולו גביאדיני, נבחרת איטליה. AP
כולם בוכים איתו. בופון/AP
שחקני נבחרת איטליה מנחמים את ג'אנלואיג'י בופון. GettyImages
כולם אשמים. איטליה/GettyImages

ב"סקיי איטליה" דיווחו כשעה אחרי המשחק שהמאמן ג'אן פיירו ונטורה הגיש את התפטרותו באופן לא מפתיע. הזעם על המאמן כה רב, עד שאפילו דניאלה דה רוסי הביע אותו עוד במהלך המשחק. במחצית השנייה אחד מעוזריו של ונטורה ביקש מדה רוסי להתחמם, אבל זה השיב לו בכעס: "למה לעזאזל להכניס אותי? אנחנו לא צריכים פה תיקו, אנחנו צריכים ניצחון". אמר והצביע על לורנצו אינסינייה, שהשלים 90 דקות על הספסל.

על המקרה הזה אמר דה רוסי בסיום: "ונטורה בחור חביב, אני מתנצל אם פגעתי בו בצורה כלשהי. פשוט באותו זמן חשבתי שלהכניס את אינסינייה יועיל יותר".

על כל פנים, ונטורה הכחיש כי הודיע על התפטרות, אולם עזיבתו מובנת מאליה. רוב הביקורות במהלך הקמפיין הופנו לעבר המאמן, אולם גם אחרי הכישלון, הוא מסרב להתחרט ולהתנצל. "אני מצטער אך ורק על התוצאה הסופית, לא על שום דבר שעשיתי בדרך", אמר בסיום, והוסיף ש"לא התפטרתי, כי עוד לא דיברתי בצורה מסודרת עם נשיא ההתאחדות. אני מניח שזה יקרה בקרוב".

ונטורה הוסיף ש"קשה מאוד להתמודד עם הכישלון הזה, אבל את האכזבה שלי הבעתי בפני השחקנים. לא אעשה זאת מול התקשורת. עד המשחק הראשון מול שבדיה, הכל בקמפיין הזה קרה כמו שצריך וכמו שציפיתי".

"איטליה, זו האפוקליפסה. אנחנו מחוץ לגביע העולמי", הייתה הכותרת ב"גאזטה דלו ספורט" מיד עם סיום המשחק. ב"קוריירה דלו ספורט" הכותרת הייתה פשטנית יותר: "איטליה מחוץ למונדיאל!".

ב"לה רפולביקה", אתר אינטרנט חדשותי, המפלה בסן סירו תפסה את הכותרת הראשית: "איטליה מחוץ לגביע העולמי אחרי 0:0 נגד שבדיה. זה לא קרה ב-60 השנים האחרונות, הכחולים בדמעות". "בטוטוספורט" הכותרת הייתה: "0:0 מקולל בסן סירו, איטליה נשארה מחוץ למונדיאל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גאזטה דלו ספורט"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טוטוספורט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully