וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הספורט צפויה להודיע על קול קורא לבניית שבעה אולמות

12.11.2017 / 13:33

מכרז בעלות כוללת של מעל 200 מיליון שקלים אמור להפתח בקרוב. בין הרשויות שצפויות להתחרות על בנייה בתחומן: הרצליה, אילת, נס ציונה, מעלה אדומים, עפולה וקרית גת

one

בשנים האחרונות חלה תנופה בבניית אולמות כדורסל בישראל, כשגולת הכותרת הייתה בניית הארנה בירושלים, ההיכל החדש בחולון והדרייב אין בתל אביב. לוואלה! ספורט נודע כי שרת הספורט מירי רגב צפויה להכריז השבוע על קול קורא לבניית שבעה אולמות נוספים ברחבי הארץ, כשהמטרה היא שעד לסיום שנת 2020, האולמות יהיו מוכנים לשימוש.

הקול הקורא הוא למעשה מכרז עם תנאים מאוד ספציפיים שרק מי שיציג תכניות שעומדות באותם התנאים, ונמצא באזורים המיועדים לקבל אולמות חדשים, יוכל להתחרות עליו. על פי ההערכות, התקצוב של התוכנית החדשה עומד על יותר מ-200 מיליון שקלים שיועברו לצורכי בניית המתקנים. ההערכות הן שהמכרז יהיה פתוח לתקופה לא ארוכה, כשבסיומה יכריז משרד הספורט על הרשויות שזכו בו.

כמה רשויות נמצאות בקשר הדוק עם משרד הספורט והשרה, כך שהקווים הכלליים של התוכנית ידועים, ואם לא יתרחשו הפתעות גדולות מאוד, אותן רשויות שהתעניינו ובנו תכנית מסודרת, אמורות להיות אלו שיזכו לבניית האולם.

אולם הארנה. ברני ארדוב
אולם הארנה בירושלים/ברני ארדוב

על פי המידע שהגיע לוואלה! ספורט שבעת האולמות אמורים להתחלק על פני כל הארץ - שני אולמות באזור המרכז, שני אולמות באזור הדרום, שני אולמות באזור הצפון ואולם נוסף באזור ירושלים. על פי המתווה כל אזור יזכה לאולם גדול, עם התחייבות למינימום של 3,000 מקומות ישיבה, ואולם בינוני שבו צריכה להיות התחייבות לכ-2,000 מקומות ישיבה.

שתי הרשויות הבולטות שצפויות להתחרות על האולמות באזור המרכז הן נס ציונה והרצליה, שראשי הערים שלהן דוחפים כבר תקופה ארוכה לקבלת תקצוב לאולמות חדשים כבר תקופה ארוכה. באזור הדרום צפויים להבנות אולמות באילת, שם כבר הונחה אבן פינה לקרית ספורט גדולה, ובקרית גת, דבר שצפוי לאפשר לקבוצה לחזור לשחק בליגת העל בשנה הבאה. באזור ירושלים צפוי להבנות אולם בינוני במעלה אדומים, ואילו באזור הצפון אחת הרשויות הבולטות ששואפות לקבל אולם היא עפולה.

במפגש בין עיתונאים ליו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל שמואל פרנקל לפני כמה חודשים, סיפר האחרון על התוכנית של השרה להכריז על האולמות. "עד שאין הכרזה רשמית על הקול קורא, ולאחר מכן על הזכיות, עדיף שלא לדבר", אמר אחד מבכירי קבוצות ליגת העל, "מה שבטוח, מדובר בתוכנית רצינית שאמורה להרים את הכדורסל הישראלי בכמה דרגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully