וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,250 הופעות: השוער ששבר את השיא האגדי של פיטר שילטון

פול באסטוק בן ה-47, כיום שוערה של וויסבץ' טאון מהליגה ה-9, רשם בשבת את משחקו ה-1,250 בקריירה ועקף בספגת הדירוג את השוער המפורסם: "חבל, הוא היה גיבור הילדות שלי", אמר באסטוק

השוער פול באסטוק בשנת 2004. GettyImages
באסטוק ב-2004/GettyImages

אחד משיאי הכדורגל האגדיים ביותר בבריטניה, שהיה שייך עד כה לשוער העבר האגדי פיטר שילטון, נופץ אתמול (שבת) על ידי שוער הרבה יותר אלמוני ממנו, פול באסטוק, שרשם במדי קבוצתו וויסבץ' טאון מהליגה התשיעית, את הופעתו ה-1,250 בקריירת המועדונים שלו, אחת יותר ממה שהשיג שילטון.

באסטוק בן ה-47, גדל בקובנטרי סיטי ועם קבוצת הנוער של המועדון הוא עוד הספיק לזכות בגביע האנגלי, תוך שהוא עוזר לנצח בדרך את סאות'המפטון של אלן שירר ומת'יו לה טיסייה. זה קרה ב-1987 ולצערו של באסטוק, הוא מעולם לא רשם הופעה במדי הקבוצה הבוגרת. הוא שיחק בשלל קבוצות בליגות הנמוכות (ואפילו עבר לרגע בליגה המלזית בסוף שנות ה-80'), כאשר את עיקר תהילתו קנה בבוסטון יונייטד, אליה השתייך בין 1992 ל-2004. שנה לאחר שעזב, נבחר על ידי 80 אחוז מאוהדי המועדון ל"דמות הקאלט הגדולה בתולדות המועדון".

דייגו מראדונה נבחרת ארגנטינה קופץ מעל פיטר שילטון שוער נבחרת אנגליה 1986 יד האלוהים. AP
שילטון איבד את השיא/AP

את ההופעה שניפצה את השיא הוא רשם במדי גביע הליגות הנמוכות (FA Vase), כאשר לעיני 286 צופים הוביל את וויסבץ' ל-1:4 מוחץ על ת'טפורד טאון: "זמנים מאושרים, זה נעשה", כתב באסטוק ברשתות החברתיות, "השיא החדש הושג על ידי החתול המאוד מאוד זקן". באסטוק סיפר ל-BBC שהוא כמעט פרש בתחילת העונה ושהוא עבר תאונת דרכים קלה ביום שני והיה קרוב להחמיץ את המשחק, אך לבסוף הצליח להתייצב על כר הדשא ולשבור את השיא: "המחשבה הראשונה שלי אחרי התאונה הייתה על האישה שפגעתי בה. ראיתי שהיא בסדר ואז חשבתי על עצמי. האם הגוף שלי בסדר? האם אוכל לשבור את השיא?".

"הקריירה שלי הייתה רכבת הרים", אמר, "אף פעם לא הגעתי לפסגות אליהן רציתי להגיע בכדורגל, אבל גם אף פעם לא חלמתי שאשבור את השיא של שילטון. בשבוע הבא הבן שלי יהיה בן 21 ואני לוקח אותו לטורקיה, לשחק גולף, כמתנת יום הולדת. לכן רציתי לשבור את השיא כי השבוע הזה יכול להיות אחד הטובים בחיי. כמעט פרשתי לא מזמן, כי כבר נמאס לי מחוסר הכבוד בכדורגל. חשבתי לעצמי 'זה רק שיא, למי יהיה אכפת ממני?', אבל התברר לי שטעיתי לחלוטין. קצת חבל לי שלקחתי משילטון את השיא, כי הוא היה גיבור הילדות שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully