וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תכניס מאות אלפי דולרים מהשתתפות שחקניה במונדיאל

12.11.2017 / 11:22

פיפ"א תחלק בשנה הבאה 209 מיליון דולר לקבוצות ששחקניהן יופיעו במונדיאל. אם ראיקוביץ' וקיארטנסון יעפילו לרבע הגמר, הצהובים יכניסו כ-650 אלף דולר רק מעצם השתתפותם בטורניר

שחקני מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון, פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
הסכום המינימלי לשחקן עולה על 200 אלף דולר. ראיקוביץ' וקיארטנסון/ברני ארדוב

במכבי תל אביב מקווים לעשות קופה גדולה אחרי המונדיאל הקרוב ברוסיה. פרדראג ראיקוביץ' ווידאר קיארטנסון צפויים להיות בסגל נבחרות סרביה ואיסלנד למונדיאל ואם ישחקו וירשימו, מכבי תל אביב תוכל למכור אותם במחיר גבוה יותר מכפי שהוא כיום. לכולם ברור שהקיץ הקרוב יהיה הקיץ של המונדיאל ומועדונים ימתינו עם הרכישות שלהם אחרי גביע העולם, אז כאמור המחירים יאמירו.

אך לא רק הופעה טובה של ראיקוביץ' וקיארטנסון תכניס לקופת מכבי תל אביב כסף רב במידה שיימכרו. לוואלה! ספורט נודע כי בשבוע שעבר קיבלו כל המועדונים בארץ טפסים מפיפ"א בהם הם צריכים למלא פרטי מועדון לקראת גביע העולם ולהחזירם חתומים עד ה-30 בנובמבר.

החל ממונדיאל 2018, פיפ"א תעביר לקבוצות ברחבי העולם 8,530 דולר ליום עבור כל שחקן שלהן שהוזמן לסגל של נבחרתו במונדיאל. התשלום יתחיל שבועיים בדיוק לפני משחק הפתיחה של הטורניר ויסתיים ביום בו הנבחרת של כל שחקן תודח. התשלום המקסימלי הוא על 38 יום, או במספרים כך שאין הבדל בין שחקן שמגיע לרבע הגמר לשחקן שמעפיל לגמר.

בסך הכול פיפ"א תעביר תשלומים של 209 מיליון דולר לקבוצות ברחבי העולם, עלייה משמעותית לעומת המונדיאל בברזיל ב-2018, אז חולקו 70 מיליון דולר. יש לציין שמדובר בסכומי ברוטו.

שחקן נבחרת ניגריה, ג'ואון אושאניווה, מול שחקן נבחרת איראן, רזה גוצ'אנז'אד. רויטרס
אשדוד הכניסה יותר מ-100 אלף דולר. אושאניווה במונדיאל 2014/רויטרס

אם ראיקוביץ' או קיארטנסון יהיו בנבחרות שלהם ויגיעו עמן עד רבע הגמר, מכבי תל אביב תשלשל לקופתה סכום של 324,140 דולר לכל שחקן. כך למשל, אם השניים יגיעו יחד עם סרביה ואיסלנד לרבע הגמר, מכבי תל אביב תכניס לקופתה סכום פנטסטי של 648,280 דולר. אבל גם אם סרביה ואיסלנד יודחו בשלב הבתים, הצהובים עדיין ישלשלו לקופת המועדון סכום של למעלה מ-400 אלף דולר עבור שני השחקנים.

הסכום שישולם במונדיאל הקרוב הוא כאמור גבוה פי כמה מהסכום ששולם לפני ארבע שנים במונדיאל בברזיל. אבל גם אז שולם סכום מכובד מאוד. מ.ס. אשדוד למשל קיבלה למעלה מ-100 אלף דולר על הימים ששחקנה הניגרי ג'ואון אושאניווה שהה עם נבחרתו בברזיל.

שחקני ליגת העל שעשויים לשחק במונדיאל:

מכבי תל אביב:

וידאר קיארטנסון (איסלנד)
פרדראג ראיקוביץ' (סרביה)

הפועל באר שבע:

אנתוני וואקמה (ניגריה)
ג'ון אוגו (ניגריה)

מכבי חיפה:

ניקיטה רוקאביציה (אוסטרליה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully