וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אורי ששון הפסיד במרקש, ויצא דרך יציאה צדדית בשל הפגנה נגד ישראל

11.11.2017 / 14:53

הישראלי נכנע לסיריל מארה הצרפתי כבר בקרב הראשון שלו: "לא הייתי מספיק ממוקד ונחוש". האבטחה הצמודה אליו יעצה לו לא להתקרב להפגנה. סמדג'ה: "לא מייצג, זכינו ליחס נהדר"

אורי ששון, הנציג הישראלי היחיד באליפות העולם במשקל פתוח במרקש, סיים את דרכו היום (שבת) כבר בסיבוב השני, לאחר שנכנע שסיריל מארה הצרפתי, שכמו הישראלי, גם כן זכה במדלייית ארד בריו 2016.

ששון, שהגיע לטורניר אחרי תקופת הכנה טובה מאוד, ספג עונש בדקה הראשונה של הקרב. בהמשך יזם יותר מיריבו, אך מארה סיפק ווזארי דקה וחצי לסיום הקרב, הוסיף עליו ריתוק יפה בהמשך וניצח בסופו של דבר בצורה חד-משמעית.

לאחר שהודח, נאלץ ששון לעזוב את אולם התחרויות מיציאה צדדית בשל הפגנה שהתקיימה במקום נגד ישראל. מאמנו אורן סמדג'ה סיפר כי האבטחה המקומית המוצמדת אל הישראלים, יעצה להם לא להתקרב לאזור בו עמדו המפגינים ואת הדרך לבית המלון הסמוך לאולם, הם עשו מיציאה אחרת. "ההפגנה הזו לא מייצגת את האירוח שקיבלנו כאן", הדגיש סמדג'ה. "לאורך כל הימים כאן, זכינו ליחס נהדר מהמרוקאים ובמיוחד מהאנשים ברחוב שאפילו דיברו איתנו בעברית".

ששון כתב באינסטגרם: "אחרי האולימפיאדה ידעתי שיהיו גם אכזבות. היום לא הייתי מספיק ממוקד ונחוש, דבר שהקשה עליי מאוד לייצר התקפות משמעותיות, בטח נגד יריב כזה מנוסה כמו מרה הצרפתי. למרות הזכיות האחרונות בגרנד פרי טשקנט וגרנד סלאם אבו דאבי, אני עדיין לא בשיא כושרי הפיזי והמנטלי אבל מאמין בדרך של אורן סמדג'ה והצוות, מאמין בעצמי, ויודע שיהיו ימים טובים יותר".

סמדג'ה אמר: "הצרפתי הגיע לתחרות מוכן יותר ונחוש יותר מאורי ולכן גם ניצח. אורי לא בשיאו עדיין ורק לאחר המחנה ביפן אליו אנחנו יוצאים ביום רביעי נוכל לראות את אורי במיטבו ומגיב טוב יותר גם בתחרויות". עוד הוסיף סמדג'ה: "אורי לא חסין להפסדים. גם מדליסטים אולימפים מפסידים בדרך למטרות. נכון שאורי מאוכזב והוא לבטח לא רצה להיות מודח כבר אחרי הקרב הראשון שלו כאן, אבל אורי עוד יפסיד הרבה כי זה הג'ודו. הוא ינצח הרבה ויפסיד הרבה. אורי יכול לנצח ביום נתון כל אחד אבל גם יכול להפסיד. הוא לא סופרמן".

ההגעה של ששון למרוקו התאפשרה אחרי לחץ של איגוד הג'ודו העולמי על מארגני התחרות לאפשר את כניסת הישראלים ולהנפיק להם ויזות. בסופו של דבר האישור ניתן וששון ואנשי הנבחרת הגיעו למרוקו אחרי תחנת ביניים בגרמניה.

* גילי שריר ניצחה את ענבל שמש בקרב על מדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 23. "אני שמח וגאה על מדליית הארד", אמר מאמן הנבחרת שני הרשקו. "זה לא מובן מאליו שאנו מצליחים לחזור כמעט מכל תחרות עם מדליה ובפרט באליפות אירופה".

הפגנה אנטי-ישראלית במרקש. יח"צ,
הפגנה אנטי-ישראלית במרקש/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully