וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וני הרדי, שחקן ומאמן העבר של מכבי חיפה, הלך לעולמו

הרדי, שהיה חלוץ הירוקים בזכייה הראשונה בגביע ב-1962 ואימן בכמה קדנציות, הלך לעולמו בגיל 83. יעקב שחר: "לא נשכח את ג'וני השחקן, את ג'וני המאמן ואת ג'וני שתרם כל כך הרבה למועדון"

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה מעניק שי לשחקן ומאמן העבר ג'וני הרדי. קובי אליהו
היה שותף לגביע הראשון כשחקן ולאליפות השלישית כעוזר מאמן. ג'וני הרדי בטקס הפרידה מקרית אליעזר ב-2014/קובי אליהו

יונתן (ג'וני) הרדי, שחקן ומאמן העבר של מכבי חיפה, הלך לעולמו היום (שני) והוא בן 83. הרדי עבד במשך עשרות שנים במחלקת הנוער של המועדון וטיפח דורות של שחקנים, ביניהם אבי רן ז"ל, איתן אהרוני, אברהם אבוקרט, ברוך ממן, משה סלקטר, רוני רוזנטל, ראובן עטר, איל ברקוביץ', אריק בנאדו וניר דוידוביץ'.

יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, אמר הערב: "מאוד מצער לשמוע את הידיעה על מותו של ג'וני. אנחנו לא נשכח אף פעם את ג'וני השחקן, את ג'וני המאמן ואת ג'וני שתרם כל כך הרבה למועדון כדורגל מכבי חיפה. כולנו מצטערים על לכתו, המועדון מרכין ראשו בערב זה ואנו מוסרים את תנחומינו למשפחה".

מהפועל חיפה נמסר: "המועדון משתתף בצערה של משפחת הרדי, שאימן את הקבוצה בעונת 1972/73. הרדי היה בתחילת אותה העונה מנהל קבוצה במכבי חיפה והפועל ביקשה שישחררו אותו לאימון כדי לחלץ את הקבוצה מהתחתית. הרדי החליף את הגרמני אובה קלימצ'בסקי כשהקבוצה הייתה בתחתית ותחתיו טיפסה הקבוצה למרכז הטבלה".

מההתאחדות נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה צער על מות ג'וני הרדי, שחקן ומאמן ומי שחלקו המרשים בהיסטוריית הכדורגל שלנו לעולם לא יישכח. יהי זכרו ברוך".

איש האליפות הארצית הראשונה. גוני הרדי. צילום: מימל. מכבי חיפה
טיפח דורות של שחקנים. ג'וני הרדי/מכבי חיפה

הרדי נולד בחיפה ב-1934, עבר עם משפחתו לקנטרה שבמצרים וחזר יחד איתה ב-1948. הוא הצטרף לאגודת מכבי חיפה ובגיל 16 עלה לבוגרים יחד עם בני דורו, ביניהן אשר עלמני ואברהם מנצ'ל. הוא שיחק כחלוץ וכבש 70 שערים ב-193 משחקי ליגה ועוד 21 ב-28 משחקי גביע. הוא זכה עם מכבי חיפה בגביע הראשון ב-1962 ושנה לאחר מכן עבר לבית"ר חיפה, שם שימש כמאמן-שחקן. שלוש שנים לאחר מכן, עשה את אותו תפקיד גם במכבי זכרון יעקב, וב-1968 פרש סופית מכדורגל בגיל 34.

לאחר הפרישה היה הרדי מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה וב-1970 הפך למאמן הקבוצה הבוגרת. ב-1972 עבר לאמן את הפועל חיפה וחזר לירוקים ב-1977 לאחר התפטרותו של מרדכי שפיגלר. ב-1980 שב לקדנציה נוספת במכבי חיפה יחד עם הדור שגידל בנוער ועלה איתו לליגה הבכירה. בעונת 1988/89, היה עוזר המאמן של אמציה לבקוביץ', כשהירוקים זכו באליפות השלישית בתולדותיהם והראשונה לה היה שותף הרדי. בתחילת שנות ה-90' היה הרדי המנהל המקצועי של מחלקת הנוער ולאחר מכן גם מגלה הכישרונות של הקבוצה הבוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully