וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להשפעה על שופטים לטובת שאלקה: אחראי ה-VAR בגרמניה הוזז מתפקידו

הלמוט קרוג איבד את תפקידו בשל חשדות כי הפעיל לחץ על שופט הווידאו לשנות החלטות לטובת הכחולים ב-1:1 מול וולפסבורג. קרוג: "אין לי בכלל סמכות לעשות את הדברים שמאשימים אותי בהם"

הלמוט קרוג שופט כדורגל לשעבר ואחראי ה-VAR בגרמניה. GettyImages
קרוג/GettyImages

פרשה מעניינת בבונדסליגה: מי שהיה המפקח על ה-VAR (סיוע טלוויזיוני לשופטים, Video Assistant) הלמוט קרוג הוזז היום (שני) מתפקידו, אבל יישאר חלק מהפרויקט. קרוג בן ה-61, שהיה שופט בכיר בעברו ושפט בגמר ליגת האלופות ב-1998 בין ריאל מדריד ליובנטוס, הואשם בכך שהפעיל לחץ על השופטים בחדר הבקרה בקלן על מנת שיורו לשופטים במגרש לשרוק לטובת שאלקה.

הפרשה נחשפה אתמול בבילד וכבר היום החליטו במנהלת הבונדסליגה להדיח את קרוג מתפקידו. על פי הפרסומים, קרוג עצמו לא שימש בעצמו כמי שמספק עזרה לשופטים על פי הילוכים חוזרים מהטלוויזיה, אלא היה במתחם עצמו והפעיל לחץ על מנת שיעניקו שריקות לטובת שאלקה, הקבוצה אותה הוא אוהד. על פי החשד, קרוג גרם לשינוי שתי החלטות שיפוט במהלך ה-1:1 בין שאלקה לוולפסבורג במחזור שעבר, שנערך ב-28 באוקטובר. שתי ההחלטות היו מתן פנדל לשאלקה אחרי ספק תפיסה ברחבה ולאחר מכן התעלמות מנגיעת יד של שחקן שאלקה ברחבה. שופט הווידאו באותו משחק היה מרקו פריץ, שקיבל הוראות מקרוג בנושא.

קרוג עצמו הכחיש אתמול את ההאשמות כשנשאל לגבי הנושא ואמר: "כמפקח, אני לא רשאי בכלל להשפיע על החלטות שופטי הווידאו ואין לי את הסמכות להפוך החלטות". פריץ אמר: "בכל ההחלטות שנלקחות על ידי מרכז ההילוכים החוזרים בקלן, ההחלטה להתערב נעשית על ידי שופט הווידאו. זה היה המקרה במשחק בין שאלקה לוולספבורג".

  • עוד באותו נושא:
  • שאלקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully