וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בקטלבלס: שיא עולמי ראשון של ספורטאים ישראלים

15.10.2017 / 15:39

רחל ברושטיין הייתה לספורטאית הקטלבלס הראשונה מישראל שקובעת שיא עולם, ו-12 חברי המשלחת רשמו אליפות מוצלחת ביוון עם 14 מדליות. נציג שיפוט בתחרות ניסה למנוע את השמעת המנון "התקווה"

צילום מסך

ב-12-15 לאוקטובר 2017, לחופי העיר לוטרקי שביוון, התאספו 220 ספורטאים מ-22 מדינות בעולם כדי להשתתף באליפות העולם ה-25 בהרמת משקולות קטלבלס – בחסות האיגוד הבינלאומי לקטלבלס Kettlebell - IGSF)). הרמת משקולות קטלבלס מתייחסת לא רק לכוח, אלא לספורט מחזורי. משמעות הדבר היא, שיחד עם כוח, הספורטאים מפתחים סיבולת וסבלנות.

ישראל יוצגה על ידי 12 ספורטאים משלושה מועדונים שונים: "ספורט ביחד" מפתח תקווה, מועדון "כוכב קטלבלס" מלוד וקבוצה של מיכאל סון ממועדון "אורבן ג'ונגל" מנס-ציונה. התחרות ביוון הייתה מוצלחת ביותר עבור הנבחרת הישראלית כשהפעם זכו חבריה ב-14 מדליות, ורחל ברושטיין (נציגת קבוצת "ספורט ביחד") הייתה לספורטאית הקטלבלס הראשונה מישראל שקובעת שיא עולם.

במהלך טקס הענקת הפרסים ניסה נציג הרשות השופטת למנוע את השמעת המנון "התקווה", אולם התגובה החריפה של חברי הנבחרת וההתערבות של יו"ר הפדרציה הבינלאומית, הן שמנעו את השערורייה.

חוקי התחרות פשוטים: הספורטאי מנסה להניף את הקטלבל למצב של נעילת המשקולת מעל ראשו וחוזר על כך מספר רב ככל האפשר של פעמים. אם הוא לא מצליח להגיע לאותה נעילה מהפעם הראשונה אין לו זכות להמשיך בביצוע התרגיל עם אותה היד ועליו לעבור ליד השנייה. לאחר שהוא עובר ליד השנייה - הוא כבר לא יוכל להחליף ידיים שוב. השופט רשאי לעצור את המתחרה במקרה שניסיון ההנפה נכשל יותר מפעם אחד או כאשר הקטלבל נוגע ברצפה/גופו של הספורטאי.

למרות השם "הכבד", מסתבר שבאליפות העולם לא רק מקצוענים מרימים קטלבלס, אלא גם בני נוער צעירים, בני הגיל השלישי, ועוד. הרמת קטלבלס היא פעילות ספורט לכל המשפחה, ומפתיע ככל שיישמע, ניתן למצוא באותה תחרות בעל ואישה, סבא וסבתא, ואף ילדים ונכדים. באופן כללי, הרמת משקולות קטלבלס הפכה יותר ויותר שוויונית בין המינים, ולראשונה התחרו נשים בתחרויות שעד כה היו מיועדות לגברים בלבד, כמו דחיקה עם שתי ידיים (Jerk) ודחיקה במחזור ארוך עם שתי ידיים (Long Cycle). לראשונה אימצו הישראלים את המסורת המשפחתית הזו, ומשלחת מטעם הנבחרת הישראלית, המונה שלוש משפחות ישראליות, השתתפה השנה באליפות זו.

בחיי היומיום שלהם עוסקים ספורטאים אלה במגוון מקצועות וספורט זה יוצר קשרים חברתיים גם מחוץ לאולם. נציגי מועדון "ספורט ביחד" לדוגמה, מתאחדים לא רק באימונים, אלא גם בפעילות משותפת במסגרת עמותת "קבלה לעם". לדבריהם, חכמת הקבלה ומשחקי הספורט משלימים זה את זה. הספורט מחזק מאוד תכונות כגון סבלנות והתמדה, ואילו הקבלה מפתחת תחושה מיוחדת של אחדות וערבות הדדית.


במדליות זהב זכו: בנימין רפאלי ("ספורט ביחד"), יצחק מאיגר ("כוכב קטלבלס"), נטליה שולקין ("אורבן ג'ונגל"), רחל ברושטיין ("ספורט ביחד"), יהושע וינר ("ספורט ביחד"), יורי נדירשווילי ("ספורט ביחד") ויונתן זכרין ("ספורט ביחד").

במדליות כסף זכו: נטליה מאיגר ("כוכב קטלבלס"), מיכאל ברושטיין ("ספורט ביחד"), מיכאל סנילביץ' ("ספורט ביחד") ובנימין קרפולוב ("כוכב קטלבלס").

במדליות ארד זכו: מיכאל סון ("אורבן ג'ונגל") ומיכאל סנילביץ' ("ספורט ביחד").

  • עוד באותו נושא:
  • משקולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully