וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראטה: שופטים מטוניסיה וסוריה סירבו לשפוט בקרבות של ישראלים

שני השופטים נטשו באופן מופגן את אליפות העולם עד גיל 21 כשנדרשו לשפוט בקרבות של נציגים מישראל. נשיא התאחדות אילת בישראל: "שוב הפוליטיקה נכנסה לספורט, אנו מכבדים את כולם"

נבחרת הקארטה של ישראל. איגוד הקארטה,
קורבן של שיקולים פוליטיים. נבחרת הקארטה של ישראל/איגוד הקארטה

תקרית באליפות העולם עד גיל 21 בקראטה, שהתקיימה בטנריף ספרד. זאת לאחר ששני שופטים מסוריה וטוניסיה סרבו לשפוט משחקים בהשתתפות ספורטאים מישראל. המשלחת הישראלית לתחרות כללה תשעה לוחמים ושלוש לוחמות וכן כמה שופטים. במסגרת התחרות פועלות במקביל שש זירות קרב שבכל אחת מהן יושבים חמישה שופטים. עם זאת כשהספורטאי הישראלי ניקולא רוגוז'רסקי בן ה-14 מקיבוץ מגן עלה להתחרות, שניים מהשופטים בזירה בה היה אמור להתחרות נטשו בהפגנתיות את המקום.

"ראינו מהצד מה שקורה כשניקולא עלה לזירה, וכך ששני השופטים הללו פשוט קמים בצורה הפגנתית וחריגה. מדובר בשופט מתחיל מסוריה ושופט יותר בכיר מתוניסיה. כמובן דרשנו מאחראי הזירה לעשות בירור, שבמסגרתו עלה כי הם קיבלו הוראה מהפדרציות במדינות שלהם שלא לשפוט ישראליים" מספר שופט הקראטה הבינלאומי גדעון שובה. יש לציין כי שיבוץ השופטים לכל קרב נעשה באופן ממוחשב ורנדומלי, על פי קריטריונים שימנעו העדפות או הטיות על בסיס מדינה או יבשת.

נשיא התאחדות "אילת" אריק קפלן התייחס לדברים ואמר: "שוב אנו עדים לפוליטיקה שנכנסת לזירה ופועלת בניגוד גמור למה שספורט אמור לייצג. אני שמח שהישראלים הם תמיד אלו שנוהגים בספורטיביות, מכבדים את היריב באשר הוא, ובעיקר מכבדים את ישראל בהתנהגותם ובערכים שהם מייצגים".

ענף הקארטה שישתלב במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, פועל כיום בישראל במסגרת התאחדות "אילת" המסייעת לספורטאים במימון טיסות, מחנות אימונים, ציוד ועוד. באליפות כעת בטנריף הגיעה הספורטאית הצעירה ניקול פייז בת ה-14 ממועדון דימונה, למקום ה 7 מתוך למעלה 60 מתחרים. בפברואר האחרון היא מוקמה במקום ה-5 באליפות אירופה, ונחשבת לתקווה אולימפית.

  • עוד באותו נושא:
  • קארטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully