וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת "שווים שונים" פנתה לפיפ"א בבקשה להשעות את סעודיה

התנועה המבקשת לשוויון מלא בין המינים שיגרה מכתב לנשיא ג'אני אינפנטינו בעקבות החלטת סעודיה להקים שלושה אצטדיונים ייעודיים בהן יוכלו נשים לצפות בכדורגל: "צר לנו שאיגוד הכדורגל העולמי נותן יד להדרתו של פלח אוכלוסייה שלם מהמרחב הציבורי"

נשים בתערוכה בריאד, ערב הסעודית, ספטמבר 2017. רויטרס
אצטדיונים שונים לנשים/רויטרס

תנועת "שווים שונים", המבקשת להביא לשוויון מלא בין המינים, הגיבה הבוקר (שלישי) להודעתה של סעודיה על הקמת שלושה אצטדיונים ייעודיים בהם יוכלו נשים בממלכה לצפות במשחקים. במכתב חריף אל נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, דרשה יו"ר התנועה שי וזאן להשעות את סעודיה מכל פעילות בארגון הגג של הכדורגל העולמי.

במכתבה כתבה: "ביממה האחרונה הובא לידיעתנו שממלכת סעודיה הודיעה כי תאפשר כניסת נשים אל אצטדיונים ייעודיים אשר יוקמו בעתיד, זאת לאחר שעד כה כלל לא הותר לנשים ליהנות ממשחקי כדורגל בתוך תחומי האצטדיון. החלטה זו היא לא פחות מיריקה בפרצופם של כל אלו השואפים לקידום שוויון זכויות מלא בין כלל בני האדם ועל אחת כמה וכמה בין גברים לנשים. צר לנו לשמוע כי ארגונכם מולך שולל אחר הצהרות ריקות מתוכן המדגישות יותר מכל עד כמה קשה הוא מצבן של הנשים בסעודיה. כפי שאתם בוודאי יודעים, הפגיעה בזכויות ומעמד הנשים בסעודיה לא מסתיים באצטדיוני הכדורגל - הממלכה ממשיכה לשמר מצב קשה של אפליה הדורסת את זכויות הנשים ומביאה לבידודן ומידורן מהמרחב הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully