וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון זכה באליפות העולם בפעם הרביעית

אחרי מרוץ קשה במקסיקו, בו סיים רק תשיעי בזמן שמקס ורשטאפן ניצח, הנהג בן ה-32 של מרצדס יכול היה לחגוג את הפיכתו לבריטי הראשון אי פעם שמשיג את התואר העולמי ארבע פעמים

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס פורמולה 1. רויטרס
יש אליפות. לואיס המילטון/רויטרס

לואיס המילטון זכה הערב (ראשון) בפעם הרביעית בקריירה באליפות העולם בפורמולה 1. הנהג בן ה-32 הפך לבריטי הראשון אי פעם שמשיג ארבע זכיות והשתווה בכך ליריבו הנוכחי סבסטיאן פטל ולצרפתי האגדי אלן פרוסט במקום השלישי בכל הזמנים, אחרי השיאן מיכאל שומאכר עם שבעה תארים והארגנטינאי חואן מנואל פאנחיו עם חמישה.

המילטון זינק מהמקום השלישי בגרנד פרי של מקסיקו, אך כבר בפתיחה מגע בין הרכבים שלו ושל פטל גרם לשניים להיכנס לתחנת העצירה בגלל תקר בגלגל. המילטון נסוג למקום ה-20 ומשם התקדם בהדרגה עד למקום התשיעי - הנמוך ביותר שלו העונה שהיה שווה רק שתי נקודות. פטל הצליח לסיים רביעי אחרי שנסוג למקום ה-19, אבל הניקוד שלו לא הספיק כדי להשאיר לו סיכוי לקראת שני המרוצים האחרונים של העונה (50 נקודות בקופה, הפער בין השניים עומד על 55). מקס ורשטאפן ההולנדי ניצח עבור רד בול, בעוד ואלטרי בוטאס ממרצדס סיים שני וקימי רייקונן מפרארי הגיע שלישי.

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס פורמולה 1. רויטרס
לואיס המילטון מניף את הדגל בסיום/רויטרס

המילטון, שזכה באליפות העולם לראשונה ב-2008 כנהג קבוצת מקלארן ועוד פעמיים עם קבוצתו הנוכחית מרצדס (2014 ו-2015), השיג את התואר הרביעי בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו. רק לפני שנה הייתה מערכת היחסים בינו לבין אנשי מרצדס על סף פיצוץ, על רקע המאבק עם חברו לקבוצה ניקו רוזברג שהקדים אותו וסיים כאלוף העולם. אלא שרוזברג פרש לאחר הזכייה ופינה את הבמה לבריטי. המילטון ניצח בתשעה מ-18 המרוצים, רשם 11 פול פוזישנים כדי לשבור את שיא כל הזמנים של שומאכר (אחד מחמישה שיאים חדשים שקבע העונה) והוביל את מרצדס לזכייה נוספת באליפות היצרנים.

המהפך הגיע דווקא בגרנד פרי האיטלקי, במסלול הביתי של פרארי במונזה. המילטון היה הראשון העונה שניצח שני מרוצים ברציפות וניצל את העובדה שיריבו פטל סיים שלישי כדי להשתלט על הפסגה. מאז הפער רק הלך וגדל, כשבטקסס בשבוע שעבר השלים המילטון ניצח חמישי מתוך שישה מרוצים והפך את הביקור במקסיקו לערב ההכתרה שלו.

הדירוג הכללי (אחרי 18 מרוצים):

1. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 332 נקודות
2. סבסטיאן פטל (גרמניה, פרארי) 277
3. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) 262
4. דניאל ריקיארדו (אוסטרליה, רד בול) 192
5. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) 178

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully