וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה לך ברח: על עתידו המעורפל של עידן ורד בבית"ר ירושלים

29.10.2017 / 7:37

בבית"ר התעקשו שהדחתו של הקשר קשורה למצב בריאותו, אך ברור שהיה מדובר בעניינים שקשורים בסחבת בחתימה על חוזהו. מתווה השכר, מעורבותו של נמני והחזית עם הקהל. אופיר סער עושה סדר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. בית"ר ירושלים ניצחה אתמול (שבת) בפעם השלישית ברציפות, הפעם 0:2 קליל על הפועל אשקלון אך האנרגיות בטדי לא היו בהתאם. פרשת החוזה של עידן ורד היא למעשה השלמה של אינספור פרשיות מהקיץ שאינן נותנות שקט למועדון ומעיבות על הסיכויים של הקבוצה להיאבק על תארים בעונה הזאת. בני בן זקן התייחס לכך בסיום ואמר: "באיזשהו מקום בקבוצה כמו בית"ר צריך לנטרל רעשים והדברים האלה לא נותנים שקט. המטרה שלנו לנטרל רעשים ולהמשיך להתרכז בכדורגל, זאת המטרה של כל המועדון הזה".

אז בואו נעשה סדר בסוגיית עידן ורד - בצד הרפואי, עידן ורד עבר בדיקת הקשורה לסרעפת בתחילת השבוע ואף טופל בכדורים בנושא. במהלך השבוע סבל מהקאות אך כשחזר בחמישי ושישי הוא התאמן כרגיל והרגיש כשיר במאה אחוז לקראת המשחק. בבית"ר קיבלו החלטה כי בעקבות מה שעבר על ורד בימים האחרונים הוא לא יהיה בסגל למשחק אך במקביל היה ברור כי מדובר פה בעניינים שקשורים לסחבת בחתימה על חוזהו.

בשבועות האחרונים התקיימו מספר פגישות בין אלי אוחנה עם השחקן ואביו ובגדול הם הגיעו לאיזשהו מתווה של שכר לשלוש השנים הקרובות. מתווה השכר היה של מעל ל-200 אלף דולר לעונה אך במקביל לא היו הבנות באם החוזה יהיה פיקס או יחולק לפי שכר בסיס ונקודות. בהצעה האחרונה דיברו בבית"ר על 65-70 אחוז מהשכר כבסיס והשאר נקודות. ביום חמישי האחרון נערכה פגישה נוספת בין הצדדים אליה הצטרפו אבי נמני ופרנק בלחסן, שלאחרונה החלו לייצג אותו. נמני מבחינתו חושב כי יוכל להביא לוורד הצעות אטרקטיביות יותר מזאת של בית"ר ואף מאירופה, אך מבהיר כי במידה שבבית"ר יסכימו לתנאים שסוכמו ולא בהתנייה של נקודות ופרמיות, עידן ורד יישאר בבית"ר.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים ניצחה 0:2 את אשקלון, עידן ורד צפה מהיציע
עידן ורד נותר מחוץ לסגל. גורם בבית"ר: "הקהל לא ייתן יד למקרה אצילי 2"

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים ביציע. ברני ארדוב
מקרה אצילי 2? עידן ורד ביציע/ברני ארדוב

ורד עצמו הבהיר לאורך כל המו"מ כי הוא רוצה להישאר בבית"ר אך להשאיר לעצמו אופציה לצאת לחו"ל. ביום שישי הוא גם שוחח עם אלי אוחנה וגם אתמול הוא הבהיר לכל מי שרצה לשמוע שזהו עדיין הרצון והמטרה שלו והוא מקווה שדברים יתסדרו כבר בימים הקרובים. יחד עם זאת, בבית"ר חוששים שכעת עם כניסתו של אבי נמני לעניינים, במידה שתהיה סחבת במו"מ, יונחו הצעות חדשות על השולחן, כאלה שיגמרו לוורד לדרוש חוזה גבוה יותר.

בכל מקרה, הצדדים אמורים להמשיך ולשוחח השבוע במטרה ולנסות להגיע לסיכום. בבית"ר רוצים להימנע ממקרה דומה לזה של עומר אצילי ואמרו: "אוי ואבוי אם נגיע למצב הזה כי זה עשוי להחריב את כל העונה הזאת, לדברים האלה יש השפעה גדולה על הקבוצה מעבר לשחקן עצמו, בפרשת אצילי כל הקבוצה הידרדרה". בבית"ר לא שללו אתמול כי אם ורד לא יחתום על חוזה חדש הקרדיט בהרכב יינתן לשחקנים בעלי חוזים לשנתיים הבאות כמו אמיר עגייב ויעקב בריהון, מצב אליו שני הצדדים לא היו רוצים להגיע.

איתי שכטר התייחס בסיום לנושא ואמר: "עידן הוא היום השחקן הכי טוב בכדורגל הישראלי ואני מאמין שביום יומיים הקרובים הכל ייפתר. אני מאמין שיהיה בסדר, זה לא דומה למקרה של איינבינדר, אני מאמין שהכל יסתדר. אני הקפטן ועידן השחקן הכי קרוב אליי ואם צריך אני אתערב ואסייע כדי שהכל יסתדר".

גם שחקנים בבית"ר אמרו אתמול: "עידן ורד יכול לקבל 300 אלף יורו קל בקבוצות אחרות, הוא מסכים לשחק בבית"ר בפחות כי טוב לו כאן, צריכים למצוא את שביל הזהב להגיע להבנות ולא ללכת למקומות האלה של הדחה מהסגל, זה יפגע בכל המרקם כאן. יש כאן עונה לא פשוטה, מלא בעיות מהקיץ ובלאגנים, המרקם החברתי והשחקנים זה מה שמחזיק את הקבוצה עד עתה".

חזית מול ורד יכולה לייצר לבית"ר גם בעיה מול הקהל. ורד הוא אולי השחקן הכי אהוב בטדי בעשור האחרון. זה לא דומה למקרה אצילי - אצילי היה כוכב, ורד הוא אחד משלהם. כבר אתמול החלו האוהדים לדבר ברשתות על האפשרות לערוך מחאה וגם ביציע נשמעו שירים בעלי נופך גזעני, כאלה שלא נשמעו מתחילת העונה. אוהדים החלו לדבר על כך שבמידה שבית"ר תאבד את ורד זה יעלה למועדון בקנסות ונזקים הרבה יותר גבוהים, ובכלל, עצם השיח על זה יכול להביא את בית"ר למקום רע מאוד.

יוסי בניון בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ייכנס להרכב במקום ורד? יוסי בניון/ברני ארדוב

2. בצד המקצועי, בית"ר אכן צברה ניצחון שלישי ברציפות אך ממשיכה לא להרשים. בני בן זקן גם הודה בסוף: "היינו רעים חצי ראשון, לא אגרסיביים והרבה פחות מחוייבות. דיברנו על זה במחצית והיה שיפור. לא עושים לחץ סתם, עושים את זה מבחירה, במשחקים מסויימים נבחר ללחוץ ומשחקים מסויימים נדע לסמוך על ההתקפה. יש לנו מה לשפר ונצטרך לעשות את זה".

3. דוד קלטינס סובל ממתיחה וההערכה היא כי הוא ייעדר מהמשחק נגד בני יהודה בשבוע הבא. פול אדגר עשוי לפתוח במקומו כאשר אפשרות נוספת היא שיוסי בניון יפתח בהרכב ואריק סאבו ישחק לצידו של פריירה מאחור. אנתוני וארן צפוי לשוב לסגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully