וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף מודה: "עבר עלי שבוע קשה". סושיץ' בדרך החוצה ממכבי תל אביב

27.10.2017 / 7:40

אחרי ה-0:3 על בני יהודה, המאמן דיבר בפתיחות על ההפסדים הכואבים לאסטנה ובאר שבע: "הכל קרה מהר". הקשר המאכזב עלול לעזוב בינואר, אור דסה הלהיב, עטר הפגין איפוק מול בלקמן

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. המשימה: לקחת 6 נקודות ליגה ולנקום באסטנה

"אם היינו מפסידים את המשחק הזה בגביע הטוטו, הייתם קובעים שזה היה משחק סופר קשה, אבל ברגע שניצחנו אתם מגמדים את החשיבות של המשחק". זה היה המשפט הראשון של ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים שאחרי הניצחון 0:3 של מכבי תל אביב אמש (חמישי) על בני יהודה, שסידר לה מקום בחצי גמר גביע הטוטו. אף שזה משפט קרויפי טיפוסי של ביטחון עצמי מופרז, קרויף עוד לא נמצא שם. ייקח לו הרבה זמן, אם בכלל, כדי לחזור ולשייט בביטחון ובעוצמה מול התקשורת. המפלות מול אסטנה והפועל באר שבע ניכרו בו גם אמש. קולו היה עדיין סדוק ובטון נמוך. שחצנות לא היתה שם, אלא רק קביעת יעדים מאוד ברורה. "אנחנו חייבים לקחת את 6 הנקודות עד לפגרה הקרובה", הבהיר בהתבטאות די נדירה מבחינתו. "ובתווך יש לנו את המשחק בליגה האירופית, משחק הגומלין מול אסטנה בעוד שבוע, שיהיה ההזדמנות האחרונה שלנו לעלות מהבית הזה".

למעשה, זה המשחק אותו מסמנים במכבי תל אביב ככזה שאולי יכפר במעט על מה שהיה בשבוע החולף, אבל על פי לוח הזמנים של קרויף אותה פגרה שתגיע בעוד שבועיים, פגרת הפלייאוף של הנבחרות באירופה, היא הרגע שבה, כך הוא מקווה, יעמוד לרשותו כבר רוב הסגל ואחריה, כך הוא מעריך, תתחיל מכבי תל אביב לשחק כדורגל אחר.

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 0:3 את בני יהודה ברבע גמר גביע הטוטו
בלקמן יוזמן לבירור פנימי בעקבות התעקשותו לבעוט את הפנדל השני
קרויף: "אני מרוצה מאור דסה, הוא הצדיק את הקרדיט שקיבל ממני"

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
וידוי נדיר. קרויף/קובי אליהו

2. קרויף מודה: "עבר עליי שבוע קשה"

קרויף למד השבוע מה הם חייו של מאמן כדורגל, ופתח קצת את מה שעבר עליו בשלושת הימים האחרונים. הוא חזר מטרנר ביום שני בלילה חבול וכואב. הביקורות היו עליו בעיקר מכלי התקשורת אבל גם מחלק מהאוהדים. "אני לא קורא ולא שומע מה אתם אומרים וכותבים עלי", אמר אמש. "אבל יש לי את העיניים שלי כדי לדעת שמכבי תל אביב לא שיחקה טוב. מה שעבר עלי השבוע קרה יחסית מהר. אחרי שלושים ומשהו משחקים כמאמן, כולל מה שעברתי לפני העונה הזו. עברתי שבוע קשה אבל אני זה לא מה שחשוב. מה שחשוב זו מכבי תל אביב וחשוב שהשחקנים יישארו מאוחדים ויביאו לנו את הנקודות בכל דרך עד הפגרה הקרובה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב אור דסה. קובי אליהו
"אם אני ג'ורדי קרויף, הוא פותח מול עכו". אור דסה/קובי אליהו

3. דסה תוכנן לשחק בדרבי הנוער בשבת. האם התכנית תשתנה?

מכבי תל אביב גילתה אתמול את אור דסה. הוא כבר היה בסגל בטרנר השבוע, אבל נותר על הספסל. אתמול זה היה הערב שלו. ערב חלומי עם שני פנדלים שסידר למכבי תל אביב. בזמן שאחיו המבוגר יותר מנסה להשתקם ולחזור מפציעה ארוכה, הפציע דסה, שתיאורטית יכול לשחק בדרבי הנוער בשבת, ולקח את ההזדמנות בשתי הידיים. שחקן במכבי תל אביב אמר אמש: "אם אני ג'ורדי קרויף, דסה פותח ביום ראשון בליגה מול עכו". ואולי זה עוד יקרה אף שהתכנון היה שהוא ישחק מחרתיים עם קבוצת הנוער. לא היה בקבוצה אחד שלא לחץ את ידו אמש. קרויף נשאל אמש מדוע לא רואים יותר שחקנים צעירים שמקבלים הזדמנות ישירות מקבוצת הנוער והשיב: "רוב השחקנים שלנו ראו הערב כמה שחקן שנכנס בהתלהבות משפיע על המשחק. אור דסה נתן דוגמא לכולנו היום. אנחנו מעדיפים להשאיל את השחקנים הצעירים שלנו לקבוצות בהן הם יוכלו לשחק 30 משחקים בעונה ולא בשמונה כמו שהם יקבלו כאן בגלל העומק של הסגל".

שחקן מכבי תל אביב טינו סושיץ' סופג כרטיס אדום. קובי אליהו
אכזבה גדולה. סושיץ' מקבל אדום/קובי אליהו

4. סושיץ' בדרך החוצה. קרויף: "אנחנו נגן עליו"

בצד השני היה אמש טינו סושיץ'. עוד משחק רע של הקשר הבוסני אותו הוא גם סיים כבר במחצית הראשונה עם כרטיס אדום, משאיר את הקבוצה בעשרה שחקנים. במכבי תל אביב יעשו ככל הנראה מהלך להחליפו בחודש ינואר, אבל לפחות נכון לנקודת הזמן הנוכחית קרויף רוצה לנסות ולהרים אותו. "סושיץ' סובל מחוסר ביטחון וזה ניכר עליו היטב. אנחנו כמועדון צריכים להגן עליו ולשמור עליו". ביציעים אתמול היו מפוזרים 459 אוהדים, מספר נמוך כמוהו לא זוכרים בקבוצה. "הדבר האחרון שאנחנו יכולים הוא להגיד מילה רעה על האוהדים שלנו", התעקש קרויף.

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר בועט. קובי אליהו
לא עשה עניין. עטר/קובי אליהו

5. עטר קיבל נקודות על האיפוק. ריקן על השער הנדיר

אלירן עטר קיבל אמש שבחים מאנשי מכבי תל אביב ובראשם קרויף עצמו. זה לא רק שער הבכורה שלו מכדור עונשין מצוין, זה בעיקר האופן בו עטר התנהג כשניק בלקמן התעקש לבעוט את הפנדל השני שלו. קרויף הורה לעטר לבעוט, איתן טיבי ואבי ריקן ניסו לשכנע את בלקמן לוותר, אבל האנגלי התעקש שהוא לוקח גם את הפנדל השני אותו תרגם לשער. קרויף קרא לעטר לשיחה ליד הספסל והחלוץ לא עשה עניין גדול מדי מזה שהוא לא בעט. "אלירן יצא גדול", אמרו אמש בקבוצה. זו ההתנהגות שמצפים ממנו. גם אם בלקמן לא היה בסדר, אלירן היה צריך לנהוג באיפוק וטוב שהוא נהג כך".

מי שכבש את השער היפה במשחק היה אבי ריקן, שאמר בסיום: "כבשתי גול יפה שיוסיף לביטחון שלי ושל השחקנים. יש לנו הרבה עבודה כדי להיראות יותר טוב. לא ציפינו שניראה כך בבאר שבע אחרי המשחק הרע באסטנה. עברנו שלושה ימים לא פשוטים. אנחנו צריכים לחזור לעצמנו כי אנחנו בתקופה לא טובה. אנחנו צריכים להראות יותר מבחינת גישה ומחויבות".

על אור דסה, אמר ריקן: "אני מקווה כבר לראות את אלי ואור דסה משחקים יחד על אותו מגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully