וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר רשף: "מחפש את ג'ורדי קרויף? לא העמדתי אותו לדין למרות שהתבטא נגד בית הדין"

26.10.2017 / 20:23

תובע ההתאחדות התארח בפודקאסט "הפודיום" ודיבר גם על עונשי הרדיוס ("לא ייגמרו עד שלא תיגמר האלימות"), על הרחקות מאמנים ("נשנה את החוק כדי שמאמן יירד לחדר ההלבשה אחרי הרחקה")

עורך הדין ניר רשף, תובע ההתאחדות לכדורגל, התראח היום (חמישי) בפודקאסט "הפודיום" לשיחה על כל הנושאים הבוערים בנוגע להעמדות לדין בכדורגל הישראלי ושאר סוגיות משפטיות.

רשף דיבר על תלונה שהגיש נגד אוהדי מכבי תל אביב: "אני כל הזמן זוכה לנאצות, ברכות כאלה ואחרות ואמירות נעימות פחות או יותר, אבל זה פחות מרגש. בסיפור הספציפי הזה שלחו לי איזה שרשור, שהיה באיזה פורום, לדעתי זה נקרא השחקן ה-12. זה קרה בעקבות העמדה לדין של ג'ורדי קרויף אחרי שהוא נכנס לחדר ההלבשה למרות שהיה מורחק. השרשור שם כלל התבטאויות וקללות, זה בסדר, זה רגיל. אבל היו שם פוסטים של אוהדים שהיו בגדר איומים והסתה, איימו לפגוע בי. הגשתי תלונה למשטרה. הגיעה המשטרה. חלק מהכותבים של הפוסטים האלה זומנו לחקירה במשטרה. אתמול בערב זה פורסם כי כנראה שאחד האוהדים הוציא את זה החוצה. פחות מטרידים אלה שכותבים כי הרבה פעמים כותבים ילדים, אבל מספיק שאחד שלא מספיק אפוי או שפוי יעשה משהו, אבל אני לא מפחד, אני לא בסיכון גבוה או משהו כזה".

ניר רשף תובע ההתאחדות לכדורגל עם אורן יוסיפוביץ. מיה בנאי,
ניר רשף מתארח ב"הפודיום"/מיה בנאי

על מהראן לאלה ושיר צדק אמר רשף: "הסיפור של צדק הוא לא בטיפולי, זה עניין של אופ"א וזה טיפול בלעדי שלהם. אני לא קיבלתי שום מידע בנושא. לפי הכללים, ברגע ששני שחקנים בקבוצה נתפסו על שימוש בחומרים אסורים, אז מעמידים את הקבוצה לדין. במצב אחר הקבוצה עצמה לא עומדת לדין. פה כל הסיפור הוא תחת אופ"א והיא מטפלת. ואם היה משהו, אופ"א תחקור. על סמך מה אני אחקור עכשיו? על סמך סיפורים של אוהדים? או שמועות על מיכאל אוחנה וגיא חיימוב וסיפורים? זה לא בתחום השיפוט של ההתאחדות. היא מחוץ לסיפור הזה כרגע. זה בסדר גמור, ברגע שאופ"א תודיע לנו מה קורה, נשקול את הצעדים שלנו. לאלה נתפס במשחק של הליגה הישראלית. ברגע שזה בליגה פה וקיבלנו דרישות, פעלנו בהתאם לתקנון פיפ"א, אבל תחת ההתאחדות. אנחנו דרשנו ארבע שנות השעיה, הדיין קבע שאלה יהיו שנתיים של השעיה מכל פעילות".

על דני בונדר וסוגיית תעודת הפרו של המאמנים בליגת העל אמר תובע ההתאחדות: "כנראה שנושא המאמנים הוזנח במשך השנים והשתרש פה נוהג שבכוונתי להוביל שינוי מערכתי בעניין הזה. קבוצה בליגת העל חייבת להשיג מאמן בעל תעודת הסמכה שנקראת פרו. חלק מהקבוצות מינו מאמנים נטולי תעודה וכדי לעמוד בתקנון מינו גם מישהו עם תעודת פרו. אבל מי שמנהל את המשחק זה המאמן שבלי תעודת פרו. נהגו כך לא מעט שנים וגם פליקס נעים בסכנין כך. זה לא תקין בעיניי, אבל יש הבחנה בין נעים לדני בונדר. רעננה מינו מאמן בעל תעודת פרו שיושב על הספסל, הוא עציץ לצורך המקרה הזה. עשיתי חפירה עמוקה בנושא של חוק הספורט והסמכות מאמנים. גיליתי שבונדר סיים קורס מדריכים, אבל לא נרשם עדיין בשום מקום. אין לו כרגע אפילו תעודת מדריך. חוק הספורט קובע שאדם שיש לו תעודת מדריך לא יכול לאמן אנשים מעל גיל 16. דני בונדר מקסימום יכול לאמן קבוצה במחלקת הנוער של הפועל רעננה וגם זה עד גיל 16. עכשיו בדקתי ליגת העל וליגה לאומית. ייעשה חריש עמוק בנושא, זה יהיה בשני מובנים. לא יהיה יותר מאמן פרו למראית עין. הקבוצות יצטרכו שהמאמן שמנהל את המשחק יהיה עם תעודת פרו".

על העמדה לדין בעקבות אירועי טלוויזיה והעובדה שהבלם טל בן חיים עמד לדין אחרי שפגע בשניר שוקר מהפועל רעננה בעוד מוחמד גדיר לא עמד לדין למרות פגיעה בעדי נמני: "טל בן חיים לא היה הראשון ולא האחרון. העמידו את עומר דמארי, טוטו תמוז ואחרים. בן חיים קיצץ את אותו שחקן שלוש פעמים באותו משחק. העבירה נעלמו מעיני השופט. העבירות האלה היו גם כאלה שחייבו העמדה לדין. אצל גדיר ראו איזה צילום מרוחק, שאולי בדיעבד טעיתי וכן הייתי צריך להעמיד אותו לדין. קשה לקבל החלטה כשאתה לא רואה תמונת תקריב. עכשיו עשו לי את העבודה קשה יותר כי זה צריך להיות קשור רק למשהו שקשור לאירועי המשחק. בעקבות מקרה טל בן חיים הוסיפו סעיף לתקנון שמאפשר לתובע להעמיד לדין על סמך טלוויזיה במקרה שמדובר בעבירה חמורה ששופט המשחק לא ראה אותה. אם תהיה עבירה שהיא לא חלק מהמשחק, מאמן נגיד שמקלל או שחקן שזורק משהו על הקהל, אני אעמיד לדין למרות הקושי. יש בתקנון הרבה דברים שצריך לשנות".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

כשנשאל לגבי העונש שספג ג'ורדי קרויף לאחרונה אמר רשף: "ג'ורדי נענש כי אסור להיכנס לחדר ההלבשה כשאתה מורחק. זה כתוב בתקנון פיפ"א. אני ממש לא מחפש את ג'ורדי. אתה יודע למה? אחרי ההרחקה הראשונה שלו הוא התבטא נגד בית הדין והרבה אנשים אמרו לי שאני צריך להעמיד אותו לדין. אני חשבתי שלא צריך כי נאמרו במהלך השנים דברים נגד בית הדין, אבל הפעלתי שיקול דעת. אני לא מחפש ולא כלום. זה שטויות. אני הפעלתי שיקול דעת, אדם כעס והוא בדרך כלל לא מתבטא בצורה כזו. אתה יודע למה אוהדי מכבי תל אביב השתוללו עליי? הם חשבו שהוא הורחק משני משחקים ולא יהיה במשחק נגד באר שבע. אני יצרתי פה חקיקה שיפוטית. בית הדין יצר חקיקה שיפוטית, אני מעכשיו והלאה מתבסס על התקדים הזה. אסור למאמן מורחק להיכנס לחדר ההלבשה לפני המשחק או במחצית. אסור לו לקחת חלק פעיל במשחק. אחד הדברים שאני רוצה לשנות זה שמאמן מורחק, כמו שחקן, יעבור לחדר ההלבשה. פה אתה מורחק ואתה ממשיך לנהל את המשחק. זה אבסורד".

על ראיקוביץ' והעובדה שהשעיתו נדחתה מתום העונה לפתיחת העונה שאחריה (כלומר תחילת 2016/17): "לא ניהלתי את ההליך הזה. ברגע שבית המשפט החליט מה שהחליט, גם אם אני לא מסכים איתו, אין מה לעשות. בית הדין המשמעתי לא קיבל את הצעת הייצוג שלי. בית הדין במקרים רבים לא מאפשר ייצוג. אם זה לא בשאלות הרות גורל, יש מקום לוותר על ייצוג. פה בית הדין שקל מה ששקל, בניגוד לעמדתי, זה התגלגל אל בית המשפט והוא הרוויח מן ההפקר. אנחנו חיים בתקופה שבה זכות ייצוג היא זכות יסוד, זה דבר חשוב, הוסיפו דברים לתקנון". ההשוואה בין קרויף ללוזון: "יש הבדל בין משהו שמישהו אומר לשופט משחק לבין מה שמישהו צועק. מה שלוזון עשה ראיתי בצילום טלוויזיה. בנושא של פגיעה בשופט, זה כמו שיש במשפט הפלילי עבירה של פגיעה בסדרי שלטון ומשפט ואז אתה נענש בחומרה".

בנוגע לעונש הרדיוס אמר רשף: "לא ייגמר העונש הזה, עד שלא יפסיקו עם ההתנהגות הזו. אני לא מעניש אף אחד, בית הדין מעניש. מבחינה סטטיסטית יש פגיעה בקהל טוב, אבל אלה עונשים שגורמים לירידה באלימות. חכמים מאיתנו לא מצאו לזה פתרון. במדינות מזרח אירופה אתה רואה הרבה עונשי רדיוסים. עד שמשטרת ישראל לא תיכנס לתמונה, דברים לא ישתנו. יש קבוצות שיודעות מי האוהדים ולא עושות כלום עם זה. קבוצות שמטפלות בזה ועושה דברים ומציגה בפני בית הדין, מקבלות עזרה מבית הדין. הפועל תל אביב לא עשתה שום דבר בנוגע לזה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניר רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully