וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה האנטישמית: נשיא ושחקני לאציו הניחו זר פרחים בבית כנסת ברומא

אחרי שאוהדי לאציו הפיצו מדבקות של אנה פרנק במדי רומא, בעלי הקבוצה הגיב במחווה סמלית מול עשרות עיתונאים: "נשלח 200 אוהדים בשנה ללמוד באושוויץ". ראש הממשלה לשעבר קורא: "לשים מגן דוד על חולצת הקבוצה במקום סמל של הספונסר"

תמונה של אנה פרנק במדי רומא. טוויטר, אתר רשמי
ראש ממשלת איטליה לשעבר: "כשאני אומר את השם אנה פרנק, אני מקבל צמרמורת". המדבקות ביציע/אתר רשמי, טוויטר

איטליה ממשיכה לסעור מהתקרית האנטישמית ברומא ביום ראשון במשחק של לאציו. אוהדי לאציו הפיצו לפני המשחק של הקבוצה מול קליארי מדבקות של אנה פרנק לבושה במדי היריבה העירונית רומא, ואף ריססו גרפיטי עם כתובות אלימות על האולימפיקו. כידוע, תקריות הן חלק משרשרת של אירועים שבהם מעורבים אוהדי לאציו, שמכנים את רומא ככינוי גנאי "היהודים".

ביום ראשון היציע של אוהדי האולטראס של לאציו היה סגור בעקבות קריאות גזעניות של האוהדים במשחק מול ססואלו בחודש שעבר, ולכן הנהלת לאציו אפשרה לאולטראס להיכנס ליציע הדרומי, שבו בדרך כלל יושבים אוהדי רומא במשחקיהם הביתיים. לכן אוהדי לאציו השאירו באופן מכוון את המדבקות ביציע למשחק הבא של רומא, אך המדבקות פונו על ידי המנקים. ההתאחדות האיטלקית פתחה בחקירה, ועלולה להעניש בחומרה את לאציו.

"זה לא כדורגל, זה לא ספורט, תוציאו את האנטישמיות מחוץ לאצטדיונים", קראה רות דורליו, נשיאת הקהילה היהודית ברומא. ראש עיריית רומא חיזק את דבריה וצייץ: "היא צודקת". סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר ש"אני רואה את זה בחומרה רבה, דווקא באירועי ספורט שאמור לחבר את הקהלים".

נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו מניח זר בית כנסת רומא. AP
זר פרחים בבית כנסת. נשיא לאציו/AP
נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו מניח זר בית כנסת רומא. AP
"אנחנו כאן כדי להביע שוב את התנגדותנו הנחרצת לכל גינוי של גזענות ואנטישמיות"/AP

דובר לאציו מסר ש"המועדון תמיד גינה כל צורה של אנטישמיות, אנחנו חוששים שקבוצה קטנה של אנשים יכולה לגרום לכל כך הרבה נזק ופגיעה במועדון". בעקבות האירוע משלחת של לאציו, שכוללת את נשיא הקבוצה קלאודיו לוליטו ומספר שחקנים (הברזילאים פליפה אנדרסון ו-וואלאס), הניחה היום זר ליד בית כנסת בעיר על מנת לכד את זכרם של "קורבנות האנטישמיות והשואה".

"אנחנו כאן כדי להביע שוב את התנגדותנו הנחרצת לכל גינוי של גזענות ואנטישמיות", אמר לוליטו, באירוע שסוקר על ידי עשרות עיתונאים והועבר בשידור חי. לוליטו הצמיד לזר הפרחים פתק עליו כתב "יהודים, יש לכם אחים", ואמר שהתוכנית שלו היא לשלוח כ-200 אוהדים של הקבוצה מדי שנה למסע למחנה ההשמדה אושוויץ "כדי להבין את החשיבות ההיסטורית", כדבריו.

ראש ממשלת איטליה לשעבר מתאו רנצי צייץ היום ש"אם אני הייתי נשיא של קבוצת כדורגל, מחר הייתי שם מגן דוד על החולצה במקום סמל של הספונסר. כשאני אומר את השם אנה פרנק, אני מקבל צמרמורת".

אוהדי לאציו הגיבו להאשמות וטענו ש"זה לא פשע". לדברי האולטראס של לאציו, "אנחנו המומים מהעליהום התקשורתי. יש הרבה תקריות אחרות שלא מסוקרות בצורה דומה ולא פותחות מהדורות חדשות בטלוויזיה... אנחנו לא מתנערים ממה שעשינו... מצאו גם אצלנו ביציע דברים דומים, אבל אנחנו לא מתבכיינים על זה... כמו כן, על פי החלטת בית המשפט (בפברואר, שקבע שהכינוי יהודי כעלבון הוא לא פשע), זו לא עבירה להאשים אוהדים יריבים בהשתייכות לדת אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully