וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: השב"כ אוסר על הנבחרת להמריא לאבו דאבי ותוקף את האיגוד

23.10.2017 / 16:43

הג'ודאים שעמדו לצאת לאיסטנבול נאלצו להחזיר את הציוד מבטן המטוס לאחר שהובהר להם שאין להם ויזות. גורמי אבטחה: "נתקלנו בקשיים עם האיגוד". פונטי: "הם לא יכולים למנוע מאיתנו לנסוע"

ברני ארדוב

בווידאו: אנשי הנבחרת מתבשרים כי לא יוכלו להמריא לטורקיה

האם נבחרת הג'ודו תצא לתחרות הגרנד סלאם באבו דאבי שתצא לדרך בסוף השבוע? כלל לא בטוח. שב"כ אוסר על הג'ודאים הישראלים להגיע לתחרות, גם לא תחת דגל אחר. יש להבדיל בין האיסור הגורף של שב"כ ואזהרות מסע כלליות, כשגורמים באבטחה שקשורים באיסור הזה טוענים: "נתקלנו בקשיים רבים בתיאום הביקור באבו דאבי מול איגוד ג'ודו. לא הצלחנו להגיע להבנות בסופו של דבר. גם כתוצאה מהדברים ששמענו מהמארגנים באבו דאבי. כמו כן, איגוד הג'ודו הגיש את הבקשה באיחור. ולכן אנחנו מזהירים מפני המסע הזה".

מוקדם יותר נרשמה דרמה של ממש בנתב"ג, כאשר נבחרת הג'ודו הייתה אמורה להמריא בצהריים לטורקיה, ומשם אמורה הייתה לעשות את דרכה לאבו דאבי לקראת תחרות הגראנד סלאם במקום שתיערך בסוף השבוע, אבל התוכניות קיבלו כאמור תפנית, וייתכן כי הנבחרת כלל לא תצא לתחרות.

יו"ר האיגוד משה פונטי הגיב ואמר: "השב"כ לא יכול למנוע מאיתנו לנסוע. הוא יכול להמליץ, אבל לא יכול לאסור. אנחנו לא נוסעים להילחם אלא להתחרות בתחרות ספורט".

גילי כהן, ירדן מאירסון, ג'ודוקא ישראליות. ברני ארדוב
גילי כהן וירדן מאירסון/ברני ארדוב

עוד לפני הפרסום בנוגע לאיסור הגורף של שב"כ, אמר פונטי: "אם נצטרך, נגיע במפרשיות לאבו דאבי. מישהו ניסה לשבור אותנו היום, אבל הרוח לא יצאה לי מהמפרשים ואני כרגע מחפש את הדרך הכי טובה להגיע לאבו דאבי. גם אם נצטרך לוותר על המשקלים הנמוכים ביום התחרות הראשון, נעשה זאת. היינו כבר צריכים להיות שם הלילה. איחור של 24 שעות הוא דבר לא טוב כי יש תחרות וצריך להישקל ולהירשם ולהתאמן ולנוח, אבל נמצה את כל האפשרויות כדי להגיע לשם".

הנבחרת לא עלתה על הטיסה לאיסטנבול מכיוון שהטורקים הבהירו שהג'ודאים הישראלים לא קיבלו ויזות כניסה מאבו דאבי, ולכן אין טעם שהנבחרת תטוס לאיסטנבול. בעקבות זאת הורידו הג'ודאים את הציוד שלהם מבטן המטוס, ובחנו אופציה לטוס לאבו דאבי דרך מדינה אחרת, אך בסופו של דבר עזבו את נתב"ג, ולא ימריאו היום. כאמור, בנבחרת שוקלים אם בכלל לצאת לתחרות.

הדבר שהרתיח את אנשי הנבחרת היה כשאחרי שהם הורידו את הציוד מהמטוס, לפתע הגיעה ההודעה שאבו דאבי כן תאשר ויזות, ושהנבחרת כן צריכה להמריא לאיסטנבול, אבל המטוס כבר יצא לדרך, ולכן הוחלט לקחת את הציוד ולחזור הביתה. "נקיים הערכת מצב מה לעשות", אמר היו"ר משה פונטי, "אני חש שמישהו משחק בנו".

כידוע, אם אכן תצא הנבחרת לאבו דאבי, ייאלצו הספורטאים הישראלים להתחרות בטורניר ללא סממן של ישראל - לא הדגל, לא שם המדינה וגם לא ההמנון במידה שיזכו במדליית הזהב.

נבחרת ישראל בג'ודו לפני היציאה לאבו דאבי. ברני ארדוב
הנבחרת לפני יציאתה לאבו דאבי/ברני ארדוב

"אני יכול להבין את הדיון הציבורי סביב הנסיעה שלנו", אמר היום מאמן נבחרת הג'ודו לגברים אורן סמדג'ה בשדה התעופה. "הג'ודו מעניין את הציבור ולבטח שמעניין אותו גם הנושא הפוליטי כי ישראל זו מדינה עם הרבה גאווה ועם ציונות שהולכת לפניה, כך שמאוד חשוב לאנשים שהמדינה תיוצג וייתנו לה כבוד, אבל אנחנו בסופו של דבר ספורטאים שצריכים להתחרות כדי לצבור נקודות ולהמשיך בדרך לקראת האולימפיאדה ולכן אנחנו נוסעים ואני לא חושב שהיה צריך לבטל".

יחד עם זה אמר היום סמדג'ה דברים מאוד ברורים באשר למדיניות ההדרה של מדינות וסמליהן מתחרויות כאלה. "אני חושב שבאיגוד הג'ודו העולמי צריכים לתת את הדעת למדינה שמארחת ולא מוכנה שמדינה אחרת תיוצג על ידי הדגל שלה. אסור שדבר כזה יקרה בעתיד. הרי זה יהיה הזוי לחשוב שבעוד כמה חודשים כשנארח את אליפות אירופה בישראל, נגיד למדינות מסויימות לא לבוא להתחרות עם הדגל שלהן".

אגב, היו"ר משה פונטי, ראש המשלחת, התעקש היום שלא היה כלל מקום לדון בביטול הנסיעה: "אם לא היינו נוסעים זה היה פרס וניצחון למי שלא רוצה שנהיה שם. אנחנו יוצאים כספורטאים", אמר עוד לפני ההתפתחויות, "אני לא איש פוליטי ואם הייתי רוצה לעסוק בפוליטיקה, כבר הייתי עושה זאת. אני עומד בראש איגוד ספורט שיוצא לתחרות ספורט ולא צריך לעשות עניין מעבר לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully