וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי סטטוס: ג'ייק כהן ייחשב לישראלי בנבחרת ישראל

18.10.2017 / 9:50

פיב"א קיבלה את הבקשה של איגוד הכדורסל וסנטר מכבי תל אביב יוכל לשחק לצד מתאזרח כבר במוקדמות אליפות העולם. יו"ר האיגוד עמירם הלוי נמצא בקונגרס של פיב"א לניסיון לפיתרון המשבר מול היורוליג

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. ברני ארדוב
המאמץ השתלם. ג'ייק כהן/ברני ארדוב

אחרי מאמצים של חודשים הצליח איגוד הכדורסל אתמול (שלישי) להשיג אישור חשוב מפיב"א לרישומו של ג'ייק כהן כישראלי ולא כמתאזרח בנבחרת ישראל. המשמעות של המהלך היא שכהן יוכל לשחק לצד מתאזרח נוסף בנבחרת כבר במשחקי מוקדמות אליפות העולם הקרובים, כשעמדת המתאזרח צפויה להתפס על ידי ריצ'רד האוול מהפועל ירושלים או אלכס טיוס ממכבי תל אביב.

באיגוד הכדורסל טענו מול בכירי פיב"א כי כהן, כמו גם דניאל דיאמנט מנבחרת הנשים שקיבלה מעמד דומה אתמול, הוא שונה ממתאזרחים אחרים בשל יהדותו והעובדה שחונך וגדל באורח חיים יהודי בארצות הברית. בפיב"א שקלו את הבקשה עד אישורה. הוא כבר שותף במשחק אחד בנבחרת ישראל הבוגרת כמתאזרח והיה על תקן מתאזרח גם בנבחרת העתודה בעבר, אך העובדה הזאת לא תשנה לצורך המעמד החדש שלו. כזכור, רק השבוע איגוד הכדורסל הסתפק בקנס של 3,000 שקל בלבד לכהן, והרחקה על תנאי, על כך שבחר לא להופיע ליורובאסקט כי לא היה מעוניין להיות מתאזרח שלא מתלבש למשחקים.

עוד בנושא:

בשל אי התייצבות לנבחרת: משעור נקנס ב-10,000 שקל, ג'ייק כהן ב-3,000
עודד קטש הוצג כמאמן הנבחרת: "הצערת הנבחרת זה משהו טבעי"

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי. יוסי ציפקיס
בפיב"א מנסים למצוא פיתרון. עמירם הלוי/יוסי ציפקיס

יו"ר האיגוד עמירם הלוי נמצא היום בקונגרס מיוחד של פיב"א שיתכנס לצורך ניסיון להגעה לפיתרון של הרגע האחרון מול היורוליג. כזכור, פיב"א הזיזה את משחקי מוקדמות אליפות העולם לימי שישי כדי ששחקני היורוליג יוכלו להשתתף, אך היורוליג מצידם סרבו להקדים את משחקי המחזורים הרלוונטיים, ובכך מנעו את פיתרון המשבר. חלק מהנבחרות זימנו בסגל הרחב שלהם את שחקני היורוליג, כדי שלפחות יוכלו לשחק במשחק השני בחלון הנבחרות, ובאיגוד הכדורסל צפויים להכריז בקרוב על הזימונים לנבחרת ישראל, כך שנדע האם שחקני מכבי תל אביב יהיו חלק מהסגל הרחב או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully