וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "הנבחרת לא התקדמה בתקופה שלי. אין פה תרבות"

מאמן נבחרת ישראל דיבר על עתידו, על זהבי ("יחזור לנבחרת אם יתנצל"), על בעיות המשמעת ולא שכח לסגור חשבון עם השדר רמי ויץ: "בא בשיא החוצפה שלו ומבקש להוקיע את המאמן הלאומי"

צילום ועריכה: קובי אליהו

שמונה ימים אחרי סיום הקמפיין החלש של נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2018, המאמן הלאומי אלישע לוי סיכם הערב (שלישי) את הקדנציה שלו. לוי התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס בין היתר לבעיות המשמעת הרבות ולסיכוי הקטן שלו להמשיך בתפקיד.

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"בחרתי בקו בלתי מתפשר". אלישע לוי/קובי אליהו

אלישע לוי התייחס לעתידו בתחילת הראיון: "אני עדיין לא נפגשתי עם עופר, אעשה את זה בשבועיים הקרובים כי הוא לא בארץ. נשב בצורה מסודרת, אגיד מה שאני חושב ואני מאמין שעופר וכל מה שהוא יחליט ויחליטו בהתאחדות יהיה מקובל עליי ואכבד את זה".

על קמפיין מוקדמות גביע העולם 2018: "הכול עניין של איך רוצים לצבוע את זה ואיך מסתכלים על זה. אם אתם שואלים אותי, אז אם המטרה היא לעלות לגביע העולם אז נכשלנו. בקמפיין כזה, ששיחקנו מול איטליה וספרד שהן נבחרות מהטובות בעולם, מול אלבניה שהיא טובה מאיתנו ואת מקדוניה שהיא לא פחות טובה מאיתנו, אז בבית כזה קשה מאוד לעלות. בקמפיין בו רק אחת עולה ואחת הולכת להצלבה, סיימנו במקום הרביעי, בדיוק כמו שהנבחרת גמרה בקמפיין הקודם. נבחרת ישראל לא הגיעה לאף טורניר גדול ב-50 השנה האחרונות כך שהבעיה שורשית מאוד. היו דברים יפים מאוד שעשינו כמו שלושה ניצחונות בחוץ, שזה דבר שלא קרה, ומצד שני אכזבה גדולה מאוד במשחקי הבית, שזה גם דבר שלא קרה.

"הנבחרת לא התקדמה בתקופה שלי, נשארנו לצערי באותו מקום. לא נסוגנו ולא הלכנו לאחור. זה לא העניין, כשאני הסתכלתי על הקמפיין, אף אחד לא נתן לנבחרת סיכוי לעלות לגביע העולם או לגמור במקום השני. אני ניסיתי להציב לעצמי כמה יעדים, להקנות לנבחרת איזה סגנון של קבוצה שמשחקת כדורגל מודרני. בחלק מהמשחקים נראינו טוב ובחלק נראינו לא טוב. ניסיתי ללכת בקו ולהנחיל קו בלתי מתפשר לפיו מי שלא יהיה בסטנדרטים האלה לא יהיה בנבחרת. זה לא זכה לפני זה להד כזה. בחלק מהדברים הצלחנו ובחלק מהדברים לא הצלחנו. נשארנו באותו מקום. להתקדם מבחינתי זה לעשות הישג. בשביל זה צריך הגרלה טובה, צריך להיות עקבי. כשרוצים להסתכל על דברים טובים, אז יש גם כאלה.

"הדברים לוקחים זמן, בחרתי בקו לפיו מי שלא מתאים מבחינת הסטנדרטים לא יהיה. לא התפשרתי. לגבי השוערים, אני יכול להגיד בוודאות שגורש היה בהתחלה בסדר גמור. אחר כך הייתה תקופה שלא מצאנו את עצמנו. אני טעיתי כשלא פתחתי עם הרוש אחרי שהוא חזר מההשעיה. אני בעמדה יותר טובה מכל מאמן אחר. תמיד יש עקומת למידה. 38 שחקנים זה גם כי עשינו שני כינוסים בלי הלגיונרים. בפועל הייתה יציבות עם 8-7 שחקני הגנה, תמיד יש שינויים כי ההוא מורחק וזה פצוע. אני אעשה הרבה דברים בצורה אחרת. עכשיו יגיע מאמן חדש וכל אחד חושב שאותו אני יכול לסדר ואותו אני יכול לסדר ותמיד לוקח זמן עד שהם מכירים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל עם ערן זהבי. קובי אליהו
ערן זהבי לצד אלישע לוי/קובי אליהו

על הדיווחים בנוגע לבעיות המשמעת: "יש אי התאמה בין מה שהיה בקמפיין הזה לבין איך שהציגו את זה. תמיד היו בעיות משמעת בנבחרת ואני בחרתי בקו בלתי מתפשר. אלה דברים שקורים, שחקן שלא משחק, לא מרוצה. היום זה עידן אחר, יש טוויטר וכל דבר מקבל הד אחר וכל אחד שמדבר או לא היה מרוצה, צייץ וכשבנאדם חרג מהנורמות, הסתכלתי לו בעיניים והתמודדתי עם זה. בסופו של דבר, כולם כמו תומר, טאלב והרוש, התיישרו. בכל מקום בעולם הדברים האלה קורים".

על החיבור של הנבחרת עם הקהל: "כשהפסדנו למקדוניה ואלבניה הקהל היה לא מרוצה ואפשר היה להבין אותו. במשחק האחרון המגרש היה מלא, היה טקס ליוסי בניון, האוהדים באו וכיבדו. יגידו שהם באו לראות את ספרד, אז סבבה. אבל הם גם כיבדו את הנבחרת כי הנבחרת באה לשחק במחויבות והקהל אהב אותה. חלק מהעניין שהקהל אוהב את נבחרת ישראל, אבל הרבה פעמים אנחנו כורתים את הענף, יש יותר מדי תכניות ויותר מדי דיבורים. אפשר לקבל שמונה מנבחרת כמו ספרד אם אתה לא משחק כמו שצריך. אני אומר שגם אנחנו סונטים בנבחרת כל הזמן ויש תרבות ספורט שאנחנו צריכים לשפר אותה. זה לא יזיק. אני מקבל ביקורות, אבל יש דברים שאני לא יכול לקבל. לדוגמה, אני לא יכול לקבל את זה שכשנגמר המשחק נגד ספרד ובא השדרן כמו רמי ויץ בשיא החוצפה שלו ומבקש להוקיע את המאמן הלאומי כי הוא לא מקבל את התשובה שלו. זו לא תרבות".

על האם קופח ביחס מהתקשורת: "זה חלק מהתפקיד, לא כל העיתונאים דומים, אבל מה לא אמרו עליי? אמרו שאיבדתי את חדר ההלבשה. איך מודדים אם המאמן מאבד את חדר ההלבשה? ראית את הנבחרת משחקת נגד איטליה ונגד ספרד ורואה שהיא אגרסיבית ומשחקת חזק. אמרו שאני גזען כי אני לא מזמין ערבים כשיש לי את בירם, טאלב, חאתם, קבהא ונאתכו ואני לא יודע מי. אני, שאימנתי בסכנין, להגיד עליי דבר כזה? זה נראה לכם הגיוני?".

על ערן זהבי: "זה לא פגע בי כי אני לא יכול לצפות דבר כזה. אתה לא יכול לצפות שמישהו יתפרץ ככה וזה לא היה נעים שכך קיללו אותו. ערן היה הכי מחויב, ראשון בכל המדדים, קבוצתי, שחקן מהטובים ביותר שיש. הוא טעה בגדול. באותו רגע הייתי צריך להוציא אותו ולהישאר בעשרה שחקנים? אני מתפלא עליכם. אנחנו לא עושים משפט שדה. דיברתי איתו אחרי המשחק, אמרתי לו שהוא יצטרך להתנצל. התייעצתי עם עופר עיני והחלטנו על השעיה שלו. ההחלטה למנות את זהבי לקפטן הייתה נכונה כי הוא היה מחויב, מקובל ואהוב על כולם. בדיעבד זה סיפור אחר. הוא טעה כשהודיע על פרישה מהנבחרת. כל אדם שטועה, כמו שטעו אחרים למשל תומר, הוא היה צריך להתנצל, לקבל את העונש ולאחר מכן לעשות מה שצריך כדי להחזיר אותו לנבחרת. אם הוא עובר את כל התהליך שדיברתי עליו, אני מקבל אותו בחזרה".

לוי התייחס לעתידה של הנבחרת ואמר: "אני רוצה להגיד שיש בהתאחדות אנשים טובים ומוכשרים, שעושים כל מה שצריך כדי להצליח. כדי לעלות לטורניר גדול, צריך קודם כל הגרלה טובה. גם אם עולים לטורניר כזה במקרה, זה לא יפתור את הבעיות של הכדורגל הישראלי".

לראיון המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully