וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרי את מקודשת לי: איך תיראה העונה של עומרי כספי בגולדן סטייט?

17.10.2017 / 14:00

גולדן סטייט בחרה בו כי השתכנעה שהוא מתאים לסגנון הייחודי שלה. הוא בחר בה כי הפנים שכסף ודקות מתגמדים לעומת הצ'אנס להיות חלק קטן מההיסטוריה. יחד זה נראה כמו שידוך מושלם לישראלי, שבסופו מחכה לא רק טבעת, אלא גם הכרה על דברים טובים שעשה בעבר מבלי ששמו לב

AP

המילה הראשונה שעולה לראש בהקשר של העונה התשיעית של עומרי כספי ב-NBA היא חוויה. הוא קיבל הזדמנות לקחת חלק במשהו גדול, לשחק בקבוצה היסטורית עם סגנון משחק מרהיב, לצד הכוכבים הגדולים בעולם. זה מסוג הדברים שהמעטים שזוכים לו זוכרים לכל החיים. כספי הרוויח את החוויה הזו. גולדן סטייט בוחרת בקפידה את השחקנים שלה, היא מחפשת התאמה לסגנון ולאופי וסימנה את הישראלי הראשון ב-NBA כשחקן שמתאים עבורה. כספי, מצידו, ויתר על האפשרות לקבל הצעות גבוהות וארוכות יותר במקומות אחרים כדי להיות חלק מהקבוצה המיוחדת מאוקלנד.

זו סיטואציה ייחודית, כי שאלת האיכות וההשתלבות של כספי לא ממש מטרידה אף אחד במועדון ובין אוהדי הקבוצה. גולדן סטייט היא המועמדת הבכירה לאליפות ללא שום קשר לתפקוד של אחד משני שחקני הרכש הבכירים שלה הקיץ. כספי, כמו גם ניק יאנג, הגיע כדי לעבות את הסגל הרחב גם כך, כדי לסגור עוד פינה קטנה בקבוצה כמעט מושלמת. הוא הכרחי להצלחת הווריירס בערך כמו ששינוי גודל הפונט בהודעות קצרות היה הכרחי להצלחת פייסבוק.

אך זה לא אומר שלא תהיה לכספי כל משמעות בגולדן סטייט. דווקא תהיה לו נישה משלו. לסטיב קר יש על הספסל הרבה מאוד שחקני חוץ מכל מיני סוגים וכמה שחקני פנים מגוונים, כספי הוא היחיד שם שעונה להגדרה של סטרץ' 4. קר הסתדר גם בלי שחקן כזה מהסיבה הפשוטה שאת דקות עמדת הפאוור פורוורד הוא מחלק בין דריימונד גרין לקווין דוראנט, אבל כספי נותן לו אפשרות לחמישיות עם גוון מעט אחר. השתלבות טובה של כספי תוכל להקל על קר להשתמש בהרכבים נמוכים עם גרין או דוראנט כסנטר בדקות בהן השני מבינהם מקבל מנוחה או בימים בהם הוא אינו משחק.

בהתאם לכך, החשיבות של כספי תהיה הרבה יותר ברורה בימים בהם אחד משני הפורוורדים הבכירים פצוע, נח או מסובך בעבירות (משהו שנוטה לקרות לדריימונד מדי פעם). קר צפוי לתת לכוכבים שלו לא מעט מנוחה במהלך העונה הרגילה. בשנתיים האחרונות, השחקנים שקיבלו את הדקות האלה היו ג'יימס מייקל מקאדו וקיוון לוני, שניהם פורוורדים בלי קליעה או תנועה מהירה ללא כדור ובאופן כללי לא שחקני NBA טובים במיוחד. כספי יהווה שדרוג משמעותי שאולי יעזור לקר להגדיל את זמני המנוחה של הכוכבים. גם היעדרות של אנדרה איגודלה הוותיק, שקר אמור להיות מאוד זהיר איתו במהלך העונה הרגילה, תפנה דקות עבור כספי.

עוד בנושא:

היחס הכי גבוה מאז ג'ורדן: גולדן סטייט מועמדת ברורה לאליפות
עומרי כספי החלים וצפוי לעמוד לרשות הווריירס במשחק נגד יוסטון
למרקוס אולדריג' סיכם על הארכת חוזה לשלוש שנים בסן אנטוניו

עומרי כספי גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
יקבל לא מעט צ'אנסים. כספי/GettyImages

יש כרגע שתי שאלות מפתח לגבי העונה של כספי בגולדן סטייט. הראשונה היא האם הוא יצליח להשתלב בקבוצה כל כך טובה, קבוצה שמצפה מעצמה להעמיד חמישייה אפקטיבית בכל רגע נתון, קבוצה בה ניצחון הוא לא אפשרות אלא המצב הטבעי. הסימנים הראשונים מעודדים. לא צריך להתרגש יותר מדי מהמחמאות שקר הרעיף על כספי, זה השלב בעונה בו כולם מרוצים מכל מה שקורה בקבוצה שלהם או לפחות מצהירים על כך בתקשורת, אך כן כדאי לשים לב לדבר שקר הדגיש: ההתאמה של כספי לסגנון של הווריירס.

עומרי סוף סוף הגיע לקבוצה שתוכל להשתמש בתכונה שיכולה להיות הכי חשובה שלו כשחקן NBA: התנועה המתוזמנת ללא כדור. במהלך משחקים שלו בקבוצות הקודמות, כמה פעמים במשחק הגיע הרגע בו כספי זיהה חוסר ריכוז בהגנה ונע חופשי לטבעת רק כדי לראות את השחקן עם הכדור ממשיך לכדרר, עסוק בתרגיל או מחפש ליצור לעצמו מצב זריקה. משחק ההתקפה של גולדן סטייט נשען על הרגעים האלה, התרגילים המורכבים נועדו בדיוק כדי ליצור את החורים בהגנה, השחקנים של קר כל הזמן מחפשים את הרגע לנוע לטבעת והשחקן עם הכדור כל הזמן מחפש את השחקן הפנוי למסירה. גם בדקות המעטות שהוא צפוי לשחק, איכות התנועה ללא כדור של כספי אמורה לסדר לו שניים-שלושה ליי-אפים חופשיים כל משחק בקבוצה כזאת.

הקליעה מבחוץ תהיה, כמובן, חלק חשוב נוסף בהשתלבות של כספי בגולדן סטייט. הוא נחשב לקלע שלשות טוב והתייצב על איזור ה-40 אחוזים מהשלוש בשנים האחרונות, אבל כשאתה משחק לצד סופרסטארים כל כך איכותיים הציפיות משתנות. יריבות מחפשות בנרות שחקנים להמר עליהם מול גולדן סטייט, גם כאלה שהקליעה שלהם סבירה, אם הן יזהו חוסר בטחון או חוסר עקביות בקליעה של כספי הן פשוט יפסיקו לשמור עליו. משימת מפתח של כספי כדי להפוך לשחקן עם חשיבות ברוטציה תהיה להבהיר שאסור להשאיר אותו חופשי על קו השלוש. בתקופות הטובות שלו, בעיקר בשנה הנהדרת בסקרמנטו לפני שנתיים, הוא ידע גם לקלוע זריקות חופשיות, גם לחדור לסל כשיוצאים אליו מהר, וגם למצוא שחקן פנוי כשמגיעה עזרה. זה כל מה שיבקשו ממנו בווריירס במצבים האלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. AP
הנטייה שלו להיקלע לבעיית עבירות תסדר לכספי דקות. דריימונד גרין/AP

תכונה חשובה נוספת שנדרשת בגולדן סטייט, שפחות ברור עד כמה תתאים לכספי, היא משמעת. הסגנון של הווריירס נראה כמו אלתור קבוע, אבל הוא מבוסס על תיאום מושלם שנוצר בין השחקנים ועל היכולת של כל אחד להבין את התפקיד שלו. לכספי הייתה לפעמים נטייה לנוע לתוך מהלך של שחקנים אחרים ולהיות קצת מפוזר בהגנה. גולדן סטייט עובדת בשני הצדדים כמו מכונה עם מוח משותף, קר הוכיח יכולת להכניס למערכת הזו גם שחקנים עם הרבה פחות הבנת משחק מכספי, הוא אמור לשכנע גם את הישראלי להתאים את עצמו.

שאלת המפתח השנייה תהיה האם כספי יהפוך לשחקן רוטציה קבוע גם בסגל מלא. זה לא הולך להיות קל. קר אמנם נוטה להשתמש ברוטציה רחבה מאוד, בשנה שעברה הוא נתן ל-11 שחקנים שונים דקות משמעותיות באופן עקבי, כולל בפלייאוף, אבל על הדקות האלה ייאבקו השנה 13 שחקנים. עשרה מה-11 של שנה שעברה נשארו בקבוצה, כאשר פט מקו צפוי לקבל תפקיד משמעותי יותר. ניק יאנג יחליף את איאן קלארק שעזב ואמור לקבל לפחות אותה כמות דקות. פרט לכספי, הרוטציה עשויה לכלול גם את הרוקי המסקרן ג'ורדן בל, שיכול לתפקד גם כפאוור פורוורד וגם כסנטר. גם אם קר מאוד ירצה, אפילו הוא לא יצליח ליצור רוטציה מתקבלת על הדעת שמורכבת מ-13 שחקנים כשיש לו ארבעה שחקנים בכירים כל כך.

כספי יקבל תפקיד כלשהו בגולדן סטייט, זאת לא השאלה, קר אוהב להשתמש בכל הסגל שלו ושלח למערכה שחקנים פחות טובים ומנוסים ממנו בעיצומם של משחקי פלייאוף מכריעים. אבל אם הוא ימצא מקום ברוטציה הקבועה התחושה תהיה שונה מאשר אם הוא יהיה שחקן של תיקונים, השלמות וגארבג' טיים. יכול להיות שאת המקום שלו ברוטציה הוא יתפוס על חשבון הדקות של הסנטרים כחלק מדקות ארוכות יותר שקר ייתן להרכבים נמוכים. אם כספי יהיה מספיק אפקטיבי בהרכבים כאלה, בעיקר בתרומה לריבאונד ובהשתלבות במערכת החילופים האוטומטיים, זו תוכל להיות הזדמנות עבורו לקחת חלק בחמישיות שיוכלו להיות רלוונטיות אפילו יותר בפלייאוף ולקבל דקות משמעותיות לצד הכוכבים הגדולים. אך גם אם התפקיד שלו יישאר משני, אופציה הגיונית בסגל כל כך רחב, את החוויה הוא כנראה לא ישכח.

עומרי כספי שחקן גולדן סטייט ווריירס. אינסטגרם, אתר רשמי
יהיה יותר משחקן של גארבג' טיים? כספי/אתר רשמי, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully