וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לפונטי: "נצחו דווקא במקום בו לא רוצים לראות דגל ישראל"

16.10.2017 / 11:10

יו"ר איגוד הג'ודו הציע לשרה שהמשלחת הישראלית לא תצא לגרנד סלאם אבו דאבי בשל האיסור לסממנים ישראליםי, רגב: "לא רוצים שהספורטאים ייפגעו". איגוד הג'ודו: "לא נירתע מלהופיע בעולם"

יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. מגד גוזני
איך זה ייגמר? פונטי/מגד גוזני

יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי הציע לשרת התרבות והספורט מירי רגב לבטל את השתתפותה של נבחרת ישראל בגרנד סלאם אבו דאבי בעוד שבוע וחצי, זאת בשל החלטת מארגני התחרות לא לאפשר לישראלים שיופיעו בתחרות ללבוש חליפות עם האותיות ISR, לנגן את ההמנון הלאומי או להניף דגלי ישראל אם יגיעו לפודיום, כשם היה לפני שנתיים.

מאחר והנושא מאוד חשוב לרגב, הציע כאמור פונטי לבטל את ההשתתפות, אולם השרה ביקשה להבין עד כמה התחרות קריטית לג'ודוקאים מישראל. כאשר שמעה שמדובר בתחרות יוקרתית וחשובה מבחינת ניקוד ודירוג, היא אמרה לפונטי: "תסעו לתחרות ותנצחו דווקא במקום שלא רוצים לראות את דגל ישראל מתנופף ואת ההמנון מושמע. אני לא רוצה שהספורטאים שלנו ייפגעו בגלל ההחלטה הזו, ומבחינתי אני לא רוצה למנוע את הנסיעה".

יחד עם זאת, סיפרו באיגוד הג'ודו שבשיחה בין השניים, הציעה השרה רגב שדגל ישראל יהיה בכל זאת בתיקים של הספורטאים ואם יגיעו לפודיום, הם יניפו את הדגל או יישאו אותו על כתפיהם. במקביל, פנתה אמש רגב במכתב לנשיא איגוד הג'ודו העולמי ודרשה לשנות את ההחלטה ולא למנוע את ייצוג מדינת ישראל על חליפות הג'ודוקאים. השרה טענה במכתב כי מדובר בהפרה בוטה של כל כללי הספורט ורוח הספורט העולמית וביקשה ממנו להתערב בדחיפות כדי ש-12 הספורטאים (גברים ונשים) שאמורים לצאת לתחרות יוכלו לייצג את ישראל כבכל תחרות אחרת.

מאיגוד הג'ודו נמסר: "כפי שקרה לפני כשנתיים בתחרות באבו דאבי, איגוד הג'ודו הישראלי מעריך כי גם הפעם לא תתאפשר לנבחרת הישראלית להופיע תחת דגלי הלאום. הערכה זו מגיעה לאחר שיחה שקיים יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר.
איגוד הג'ודו הישראלי מתנגד בחריפות לעירוב של פוליטיקה וספורט ומאמין כי הספורט אמור לקרב בין אנשים ולא להיפך. ביום חמישי ייפגש בזאגרב משה פונטי עם ויזר על מנת לפעול לשינוי ההחלטה של הועדה המארגנת באבו דאבי, שהיא מנהלת את התחרות.

"אנחנו לא ניגרר לזירה הפוליטית ולא נעניק פרסים למי שרוצה לגרום לכך שאנחנו נירתע מלהופיע בעולם.המטרה שלנו היא אולימפיאדת טוקיו 2020 והתחרויות בדרך הן אמצעי להשגת המטרה. יש כאלה שמנסים לחבל בהשגת מטרה זו וישמחו אם ישראלים לא יופיעו באולימפיאדה,אבל אנחנו לא נאפשר להם להפריע לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully