וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושו של פירלו החדש: ז'ורז'יניו מככב בנאפולי ומתקרב לזימון נבחרת ברזיל

15.10.2017 / 13:00

ז'ורז'יניו השתוקק לשחק בנבחרת איטליה, אבל נדחה, וכעת שוקל מאמן ברזיל טיטה לזמן את אלוף המסירות של נאפולי למונדיאל. בינתיים הוא חולם על אליפות במערך של סארי, ומתכונן לקרב מול פרננדיניו ומנצ'סטר סיטי

ז'ורז'יניו שחקן נאפולי. GettyImages
מכתיב את הקצב בקבוצה המבריקה ביותר בליגה. ז'ורז'יניו/GettyImages

שתי קבוצות הגיעו אתמול למשחקי חוץ קשים עם מאזן מושלם. ברצלונה כמעט הפסידה לאתלטיקו מדריד, אבל נאפולי גברה 0:1 על רומא באולימפיקו ושמרה על 100 אחוזי הצלחה. לצד ויקטוריה פלזן בצ'כיה, היא היחידה שיכולה להתגאות בכך, והכדורגל המשובח שלה זוכה לשבחים מכל עבר. חובבי הכדורגל סופרים את השעות לקרב בין שתי הקבוצות בכושר הטוב ביותר ביבשת כאשר נאפולי תתארח אצל מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות ביום שלישי. הצופה החשוב מכולם יישב ביציע הכבוד – קוראים לו טיטה.

המשימה של מאמן נבחרת ברזיל ברורה. הוא מגיע לצפות לא רק בסוללת הברזילאים של סיטי אלא בעיקר בז'ורז'יניו, הקשר המחונן שעשוי להמיר בקרוב מחדש את אזרחותו. כוכב נאפולי בעל השורשים האיטלקים חלם לייצג את סקואדרה אזורה מאז הגיע לארץ המגף בנעוריו, ואף ערך שתי הופעות במשחקי הידידות לקראת יורו 2016. ואולם, אנטוניו קונטה לא כלל אותו בסגל לטורניר, בעוד מחליפו ג'מפיירו ונטורה סירב לזמן אותו באופן מוחלט.

ההתעקשות לוותר על שירותיו של ז'ורז'יניו בחודשיים האחרונים גררה ביקורת קשה במיוחד. האיטלקים נקלעו למשבר במוקדמות המונדיאל, והיכולת היתה גרועה אפילו בהשוואה לתוצאות העלובות – תבוסה 3:0 בספרד, תיקו ביתי מול מקדוניה ונצחונות דחוקים על ישראל ואלבניה. כאשר ז'ורז'יניו לוהט ומכתיב את הקצב בקבוצה המבריקה ביותר בליגה, היה זה טבעי להעניק לו הזדמנות, אך ונטורה נותר נחוש בעמדותיו. "הוא שחקן מצוין, אבל אין לו מקום במערך שלנו. אנחנו משחקים 4-2-4 עם שני שחקני קישור, והוא לא מתאים לכך. אם וכאשר נשנה את השיטה, אשקול לזמן אותו", טען המאמן. אפילו עוזרו לשעבר, קרלו טבי, נזעק: "זהו אבסורד להתעלם מכוכב כה איכותי".

עוד בנושא

יובנטוס הפסידה בבית אחרי 40 משחקים, נאפולי נותרה מושלמת
מנצ'סטר סיטי פירקה את סטוק סיטי 2:7 ועלו ל-29 שערי ליגה
צפו בתקציר: לואיס סוארס סידר לברצלונה 1:1 מול אתלטיקו מדריד

טיטה מאמן נבחרת ברזיל. AP
יעקוב מקרוב. טיטה/AP

218 נגיעות ב-90 דקות

במצבה הנוכחי, איטליה מתגעגעת יותר מתמיד לאנדראה פירלו, וז'ורז'יניו הוא השחקן הקרוב ביותר בתכונותיו למאסטרו. זה לא מפתיע, כי פירלו תמיד היווה עבורו מודל לחיקוי, והוא מצטיין במיוחד בעמדת הפליימייקר הנסוג הייחודית. "אני צופה בכל המשחקים שלו ולומד המון", הוא סיפר עוד ב-2013. במובנים מסוימים, הוא אפילו התעלה על המקור. שיא הנגיעות בכדור מאז החלו לספור את הנתון הסטטיסטי בליגה האיטלקית היה פעם של פירלו – 169. ז'ורז'יניו עלה על הפרמטר הזה לא פחות מתשע פעמים מאז, והעמיד לפני שנתיים את השיא החדש על 218 במפגש מול ורונה. באותו יום הוא קבע גם שיא חדש במסירות מדויקות עם 182 כאלה. למעשה, זו המומחיות הבולטת שלו. אין בחמש הליגות הגדולות באירופה שחקן שמסר יותר כדורים מדויקים בשנת 2017 מאשר ז'ורז'יניו. המשחק של נאפולי עובר דרכו, וזו לא קלישאה.

ההערכה כלפיו עצומה. כאשר נשאל בקיץ ראג'ה נאינגולן לגבי זהות היריב הקשה ביותר מול התמודד, הוא הנינג'ה של רומא: "ברור שז'ורז'יניו. קשה מאוד להפריע לו לשחק. הוא מתיש את הקבוצה השניה עם הנעת כדור מהירה מאוד. אתה מבזבז המון אנרגיות במרדף אחריו". אתמול זה קרה שוב – נאינגולן היה טוב, אבל ז'ורז'יניו טוב עוד יותר, והחבורה של מאוריציו סארי ליקטה את שלוש הנקודות. עבור ז'ורז'יניו, סארי הוא דמות מפתח. הוא המאמן היחיד שהאמין בו תמיד ונתן לו את המפתחות. את ההזדמנות הראשונה הוא קיבל אצל אנדראה מנדורליני ב-ורונה, אבל שם הסיפור היה שונה בתכלית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן נאפולי, מאוריציו סארי. רויטרס
המאמן היחיד שהאמין בו. מאוריציו סארי/רויטרס

הקריירה - רק בזכות אמא

למעשה, תסריט חייו של ז'ורז'יניו בן ה-25 יוצא דופן. את האהבה העזה לכדורגל הוא קיבל מאימו, אשר לימדה אותו לשחק על חוף הים עוד כאשר היה זאטוט קטן, שמה לעצמה מטרה להפוך אותו למקצוען, והכריחה אותו להמשיך גם כאשר הבן רצה להרים ידיים. בגיל 13, היא שיכנעה אותו להצטרף לאקדמיה שהוקמה על ידי אנשי עסקים איטלקים, במרחק כ-200 קילומטרים מביתו. הילד התגורר בתנאי פנימיה ספרטניים, ללא חשמל וללא מים חמים, והשתוקק לחזור הביתה – אבל אמא סירבה.

היא באה על שכרה כאשר בגיל 15 מכר אותו הסוכן לאיטליה, או לפחות כך חשבה המשפחה. בפועל, העסקה עם ורונה לא היתה מדהימה בלשון המעטה. בעוד הסוכן הרוויח בונוס נאה מהאקדמיה של ורונה, ז'ורזיניו הצעיר נאלץ להתקיים מ-20 יורו לשבוע. רפאל, השוער הברזילאי של הקבוצה הבוגרת, נחרד כאשר שמע על הסיפור, לקח את הנער תחת חסותו וגם הכיר לו את סוכנו, ז'ואאו סנטוס. עם זאת, הוא נאלץ להמתין עד גיל 18 על מנת לנטוש את הנוכל הקודם ולחתום על חוזה אמיתי. גם בשנים אלה עודדה אותו אימו להמשיך, גם בתקופות משבר. הוא השתדל, השקיע שעות נוספות באימונים, וצפה בשקיקה בפירלו בטלוויזיה.

ז'ורז'יניו. GettyImages
עסקה לא מדהימה. ז'ורז'יניו במדי ורונה/GettyImages

גם טרפאטוני חלם לאמן אותו

לאחר חתימת החוזה ב-2010, מנדורליני לא ידע מה לעשות איתו. המאמן לא התעניין בקשר הצעיר, שלח אותו לעונת השאלה בקבוצה זעירה בליגה הרביעית, ואז רצה להיפטר ממנו. מאורו ג'יבליני, חבר הנהלה שהכיר את ז'ורז'יניו עוד מהאקדמיה בברזיל, שיכנע את מנדורליני להמתין ולתת צ'אנס. במשחקו השני בליגה השניה הוא נבחר לשחקן המצטיין, ומאז אי אפשר היה להוציא אותו מההרכב. הוא תופקד במגוון תפקידים, ועשה עבודה נהדרת בכולם – קשר מרכזי, עושה משחק, חלוץ שני, קשר ימני, קיצוני – אבל תמיד העדיף להיות הפליימייקר הנסוג. שם הוא בילה את רוב עונת העליה ב-2012/13, ואחרי פתיחה סוערת לקדנציה בליגה הראשונה הפך ז'ואאו סנטוס לסוכן עסוק מאוד.

יובנטוס, מילאן, פיורנטינה, ליברפול, צ'לסי, אברטון, בנפיקה, זניט... כולן שלחו נציגים כדי לעקוב אחרי הקשר שהצית את הדמיון במשחקו הנבון, ואף גילה מיומנות בביצוע פנדלים. גם ג'ובאני טרפאטוני, אחד המאמנים הגדולים בתולדות איטליה, התלהב מאוד מהעילוי. "הייתי שמח מאוד לעבוד איתו, וצפוי לו עתיד מזהיר. יש לו חוכמת משחק נדירה, וכל התכונות כדי להפוך לשחקן דומיננטי בקבוצת צמרת. הוא מביא המון ערך מוסף", אמר טראפ ב-2013.

בסופו של דבר, היתה זו נאפולי שזכתה בשירותיו בינואר 2014, תמורת סכום צנוע של 10 מיליון יורו. היתה זו אחת העסקאות הטובות ביותר של המנהל הספורטיבי ריקארדו ביגון, גם אם הקשר התקשה להסתגל למערך של רפא בניטס. כאשר סארי החליף את הספרדי בקיץ 2015, הפך ז'ורז'יניו לבאנקר בהרכב, והשיטה מתאימה לו בול – בדיוק כמו למארק האמשיק, לורנצו אינסינייה, חוסה קאייחון ודריס מרטנס. ביחד, הם יוצרים מכונה התקפית מהנה, והעונה היא נראית בשלה מתמיד לזכיה באליפות.

ז'ורז'יניו שחקן נאפולי. GettyImages
בשלים מתמיד לזכייה באליפות. כוכבי נאפולי/GettyImages

קרב ישיר מול פרננדיניו לעיני טיטה

ז'ורז'יניו לא מהסס להצהיר על הכוונות. "התבגרנו מנטלית, ויש לנו תחושה טובה. גם לי יש יותר בטחון העונה, ואני חייב להודות על כך למאמן ולחבריי. אני גם מרגיש אחריות גדולה יותר, ואפשר לדבר על מנהיגות, אבל אני לא המנהיג היחיד. כולנו מנהיגים בנאפולי", הוא אומר. סארי לא יכול להיות מרוצה יותר. "ז'ורז'יניו מעניק לי הנאה", הוא אומר על הכוכב שהאריך את חוזהו עד 2020 כבר בחודשיו הראשונים של המאמן בתפקיד. ההרמוניה ביניהם קרובה לשלמות.

לו רק סארי או טרפאטוני היו בוחרים את הסגל האיטלקי, הכל היה פשוט, אבל עם ונטורה דרכו למדים הלאומיים נראית חסומה. "אני מעריך את דעתו של המאמן, אבל לא מסכים איתה, וגם לא מבין אותה", אומר ז'ורז'יניו. ועם כל חיבתו למדינה ממנה היגר לברזיל סבא רבא שלו, הוא לא יסרב לטלפון מטיטה. "אם יקבל זימון מברזיל, ז'ורז'יניו יענה בחיוב", כבר הצהיר ז'ואאו סנטוס, והדלת פתוחה לרווחה. כך, בעוד איטליה עוד צריכה לעבור את שלב הפלייאוף כדי להעפיל למונדיאל, "פירלו החדש" שלה עשוי לזכות בכרטיס לרוסיה כבר עכשיו, במיוחד אם ירשים את הבוס המיועד מחרתיים.

המפגש בין סיטי לנאפולי, המסקרן מאוד גם כך, מקבל משמעות נוספת, כי מול ז'ורז'יניו יתמודד האיש שמתחרה על המשבצת הרלוונטית בהרכב סלסאו – פרננדיניו. יהיה זה לא רק קרב חשוב בליגת האלופות, אלא גם מאבק ישיר על המקום במונדיאל. תהנו!

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully