וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה_כדורסל 2017/18: חמשת הגדולים

8.10.2017 / 14:00

דירוג הכדורסלנים הישראלים של וואלה! ספורט מגיע לסיומו עם המנצחים הגדולים, ובהתאם למגמה, החמישייה הראשונה מלאה במתאזרחים. ריצ'רד האוול, שדורג ראשון: "מדהים, מודה לכולם"

one

דירוג השחקנים הישראלים בליגת העל בכדורסל לעונת 2017/18 של וואלה! ספורט מגיע היום (ראשון) לסיומו. מדי יום הצגנו בפניכם את הדירוג בסדר יורד, עד שהגענו לשחקן המדורג במקום הראשון, הישראלי הטוב ביותר בליגה לפי המדרגים שלנו. מי שנבחר יצטרף לרשימה מכובדת מאוד של זוכים בחמש שנות הדירוג – ליאור אליהו, אלכס טיוס, ג'ורדן פארמר ושון דאוסון.

הדירוג הנוכחי הוא כאמור של אלה שבמקומות 1-5, הטופ של הכדורסלנים הישראלים בליגה. באופן לא מפתיע, לאור היכולת של נבחרת ישראל ביורובאסקט, והיכולת של השחקנים הישראלים בסיום העונה והביקורת על כך, שלושת הראשונים בדירוג הם מתאזרחים. שאלנו גם את המדורג ראשון על כך בסיום.

הדירוג של השנה הוא המקיף ביותר שביצענו. לא פחות מ-60 מאמני כדורסל, עיתונאים, שחקני עבר ואנשי כדורסל היו ברשימת המדרגים. לרשימת המדרגים והסבר על שיטת הדירוג לחצו כאן.

עוד בנושא:

למקומות 6-10 בדירוג
למקומות 11-20 בדירוג
למקומות 21-40 בדירוג
למקומות 41-65 בדירוג
השיטה, החידושים וכל המדרגים בפרויקט שלנו

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים מול יפתח זיו שחקן עירוני נהריה. ברני ארדוב
המעמד נשחק עם השנים. ליאור אליהו/ברני ארדוב

מקום 5 - ליאור אליהו (הפועל ירושלים)

פורוורד בן 32, גובה 2.05. דירוג בעונה שעברה: 4. ציון ממוצע: 7.69.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 9.8 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים למשחק במדי הפועל ירושלים.

בכמה מילים: בגיל 32, אחרי שספג ביקורת רבה על יכולתו בשנים האחרונות, ליאור אליהו שומר על מעמדו בחמשת הגדולים. אין ספק כי בגרסתו הנוכחית, הוא פחות טוב ממה שהיה בעונת האליפות הראשונה של ירושלים, אך עדיין בכדורסל הישראלי הנוכחי, הוא הטוב ביותר במה שהוא עושה. השאלות לגביו עדיין קשורות לחשק, כושר ודקות המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כרם משעור שחקן מכבי תל אביב מול אדריאן בנקס שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כוכב, לפחות בליגה שלנו. כרם משעור/ברני ארדוב

מקום 4 - כרם משעור (מכבי תל אביב)

פורוורד בן 26, גובה 1.98. דירוג בעונה שעברה: 21. ציון ממוצע: 7.84.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 14.5 נקודות ו-10.3 ריבאונדים למשחק במדי בני הרצליה.

בכמה מילים: עוד בתחילת העונה שעברה היה ברור שכרם משעור יגיע לאחת משתי הגדולות של הכדורסל הישראלי, ומכבי תל אביב לא חששה לצרפו בתפקיד משמעותי. משעור הוכיח בשנתיים בבני הרצליה שלפחות ברמת הביניים של הליגה, הוא כוכב של ממש, אתלט, שחקן עם מיקום נהדר ואנרגיות פנטסטיות. האם זה יספיק כדי להפוך לשחקן טוב במכבי תל אביב? לא בטוח.

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב MVP גמר גביע ווינר. ברני ארדוב
רק לפני כמה שנים לא היה ברור אם הוא יהפוך לשחקן. דיברתולומאו/ברני ארדוב

מקום 3 - ג'ון דיברתולומאו (מכבי תל אביב)

גארד בן 26, גובה 1.83. דירוג בעונה שעברה: 12. ציון ממוצע: 7.85.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 11 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק במדי מכבי חיפה.

בכמה מילים: השחקן שגנב מכרם משעור את תואר סיפור הסינדרלה. רק לפני כמה שנים דיברתולומאו היה שחקן דיוויז'ן 3 שעשוי לא להיות כלל שחקן מקצוען, וכעת הוא שחקן משמעותי בקבוצת יורוליג. לפני שנתיים כשנבחן במכבי תל אביב לא היה מספיק טוב כדי לקבל חוזה, והקיץ הצהובים רדפו אחריו מיום סיום העונה. בסגל הנוכחי, כגארד הישראלי המוביל, הוא יהיה על המגרש לא מעט בליגה, ויקווה להמשיך את המומנטום ממכבי חיפה.

אלכס טיוס, אייזק רוזפלט, מכבי תל אביב, הפועל אילת,. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
לא הרשים בטורקיה. טיוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2 - אלכס טיוס (מכבי תל אביב)

סנטר בן 29, גובה 2.03. דירוג בעונה שעברה: לא דורג. ציון ממוצע: 8.42.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 6.5 נקודות ו-3.4 ריבאונדים למשחק במדי גלאטסראיי.

בכמה מילים: עוד כשעזב את מכבי תל אביב, היו כאלה שלא הבינו כיצד הצהובים מוכנים לוותר על נכס אסטרטגי כזה, במיוחד כשמדובר בישראלי, אבל הכסף הגדול בטורקיה היה משהו שגם הפדרמנים לא התכוונו להילחם בו. אלא שטיוס היה לא יותר מסביר בטורקיה, ומכבי תל אביב המשיכה לדשדש, כך שהחיבור בין הצדדים היה רק עניין של זמן. העובדה שהוא לא במקום הראשון קשורה גם להצלחה של מי שכן נמצא שם, וגם לעובדה ששחקן מכבי היה קצת רחוק מעיני המדרגים בשנים האחרונות.

ריצ'רד האוול שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
התקווה של ירושלים לשליטה בליגה. האוול/ברני ארדוב

1. ריצ'רד האוול (הפועל ירושלים)

סנטר בן 27, גובה 2.03. דירוג בעונה שעברה: לא דורג. ציון ממוצע: 8.91.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 13.5 נקודות ו-7.9 ריבאונדים למשחק במדי הפועל תל אביב כזר, 11.5 נקודות ו-8.8 ריבאונדים למשחק במדי הפועל ירושלים כישראלי.

בכמה מילים: שובר השוויון של העונה שעברה בכדורסל הישראלי מתייצב בראש הדירוג. כשהושלמה עסקת העברתו של האוול מהפועל תל אביב להפועל ירושלים, לכולם היה ברור שזאת לא עוד העברה, ושמדובר במהלך גורלי. סנטר ברמה גבוהה כזר הופך לישראלי בגיל צעיר, ונוחת בקבוצה שמתחרה על אליפות. אז האוול עזר לירושלים לקחת אליפות, היה השחקן הטוב ביותר של נבחרת ישראל ביורובאסקט והוא התקווה של ירושלים לשליטה בליגה. המקום הראשון שלו מעולם לא היה ברור יותר.

האוול גם הצטיין ביורובאסקט כשסיים חמישי במדד הממוצע בכל האליפות עם 21.5 נקודות מדד למשחק, ושלישי באחוזים ל-2 עם 61.5 אחוזים, עשירי בטבלת מלך הסלים עם 17.8 נקודות למשחק וראשון בחטיפות עם 3.3 חטיפות למשחק. השני בנבחרת ישראל לשם השוואה היה עומרי כספי במקום ה-45 עם 13.2 נקודות מדד למשחק.

"וואו, זה מדהים. רק זה שמזכירים אותי באזור של המקומות האלה בקטגוריה כזאת, זה מדהים. אני מודה לכל מי שבחר בי במקום ראשון, אני מודה מאוד לכולם", סיפר האוול לוואלה! ספורט אחרי שגילה על הבחירה.

שלושת הראשונים בדירוג הם מתאזרחים, מה זה אומר לדעתך?

"אני לא בטוח שזה אומר יותר מדי. יש שחקנים ישראלים מצוינים, אני חושב שרובם נמצאים איתי בקבוצה, חלקם נמצאים במכבי, בכל מקום. יש ישראלים טובים בכל קבוצה, לפעמים בוחנים אותך על מה שבאמת קורה על המגרש ולא על מה שהם באמת יכולים לעשות. אני חושב שהשחקנים ילידי ישראל טובים מאוד, יש בליגה הזאת הרבה שחקנים ישראלים מאוד מוכשרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully