וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: מדליית זהב לבטינה טמלקובה בגרנד פרי טשקנט

הישראלית ניצחה בקרב על הזהב (עד 52 ק"ג) את גאתה פרנץ הפולניה. תמנע נלסון לוי שזכתה בארד באליפות אירופה אשתקד זכתה בכסף במשקל עד 57 ק"ג. אריאל בצלאל וברוך שמאילוב פספסו ארד

תמנע נלסון לוי ג'ודוקא. מגד גוזני
הישג יפה. תמנע נלסון לוי/מגד גוזני

המשלחת הישראלית פתחה היום (שישי) את הופעותיה בגנד פרי טשקנט ברגל ימין. עבור ישראל, גולת הכותרת של הטורניר היא כמובן החזרה של אורי ששון למזרן, לראשונה מאז הזכייה בארד בריו. אולם עוד לפני כן התחרו מספר ג'ודוקא נוספים.

בטינה טמלקובה זכתה במדליית זהב בקטגוריית משקל של עד 52 ק"ג. טמלקובה גברה בדרך על חוסנורה קודיינזרובה האזרית ולאחר מכן על שרלין ואן סניק הבלגית, בקרב הבא גברה על פיינקובסקה קרולינה הפולנייה בניקוד. בגמר הכניעה את גאתה פרנץ הפולניה.

בקטגוריית המשקל של טמלקובה גם אריאל בצלאל רשמה הצלחות, כשעלתה לקרב על הארד, אולם הפסידה לשארלין ואן סניק הבלגית בווזארי וסיימה במקום החמישי.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) זכתה במדליית כסף, אחרי שניצחה ברבע הגמר את הקזחית אייגרים אבילקדירובה, ובקרב השני ניצחה בווזארי את סברינה פילמוז'ר האוסטרית. בקרב על הזהב הפסידה לאנה בורווסקה הפולניה.

נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) סיימה את השתתפותה במקום החמישי. היא הפסידה ברבע הגמר למריה פרסיקייה הרוסייה ונשלחה לבית הניחומים, שם גברה בקרב הראשון על טורקמנוב האוזבקית, אולם הפסידה לאווה צ'רנוביקי מהונגריה בניקוד זהב במשחק על הארד. שירה ראשוני הודחה בקרב הראשון על ידי נודירה גולובה האוזבקית.

אצל הגברים זה הלך פחות טוב. ברוך שמאילוב ירד לבית הניחומים לאחר שגבר בניצח בקרב הראשון את אלכסנדר קיקוליבסקי הרוסי והפסיד ברבע הגמר לארתור טיי הקזחי. בקרב על מדליית הארד הוא הפסיד לסרדור נורילייב המקומי.

טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון מול רחימון סובהונוב האוזבקי באיפון.

seperator

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה אחר הצהריים את טלמקובה ואמרה: "הג'ודו הישראלי ממשיך לגרום לכולנו גאווה ושמחה רבה עם ההישג המרשים של בטינה טלמקובה על זכייתה במדליית זהב וזכייתה של תמנע נלסון במדליית הכסף. התרגשנו כולנו לראות את בטינה עומדת על הפודיום ובדמעות שרה את התקווה כשדגל ישראל מתנוסס לו בגאווה על תקרת האולם".

השרה רגב הודיעה כי כבר פנתה לשר הפנים אריה דרעי בבקשה למתן אזרחות עבור הג'ודוקא: "אמשיך לפעול עד אשר תקבל את האזרחות הישראלית כך שתוכל להמשיך ולייצג אותנו בכבוד באליפות אירופה שנה הבאה בישראל. ברכות חמות גם ליו"ר האיגוד ומשה פונטי ומאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו שממשיכים בדרכם המסורה והמיוחדת להביא הישגים לספורט הישראלי ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully