וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר בנאום חריף נגד הממשל האמריקני: "כסף חשוב להם מחיי אדם"

מאמן גולדן סטייט ביקר את תגובת טראמפ לטבח בלאס וגאס וקרא לשינוי החקיקה בנוגע לנשיאת נשק: "לפוליטיקאים שלנו אין שום חמלה, זה מגעיל ומפחיד. הגיע הזמן להציע משהו מעבר לתנחומים"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן
"ראיתי את בני המשפחות של הקורבנות מדברים ובוכים. הייתי שם בעצמי. אני יודע בדיוק מה הם מרגישים, בתור אחד שאיבד את אביו בנסיבות דומות"

סטיב קר נחשב לאחת הדמויות הכי דעתניות ב-NBA, ולמרות שהוא נמצא כעת בסין הרחוקה, יש לו דעה מגובשת למדי על אירוע הירי הטרגי שהתרחש שלשום בלאס וגאס, שבעקבותיו נרצחו 59 בני אדם ונפצעו למעלה מ-500.

"אחרי שלושים שנה שמתבצעים מעשים כאלה כמעט מדי שבוע, הגיע הזמן שנציע לקורבנות הללו משהו אחר מעבר לתפילות וניחומים", אמר מאמן גולדן סטייט בשיחה עם כתבים אמריקאיים בסין, שם האלופה תקיים בימים הקרובים שני משחקי הכנה. קר מכיר מקרוב את הכאב שמשפחות הקורבנות חשות כעת: בשנת 1984, כשהיה בן 19 בלבד, אביו ששימש דיקן באוניברסיטת ביירות נרצח ביריות אקדח על ידי פעיל של הג'יהאד האיסלמי.

כעת, הוא מבקש לבצע שינוי תודעתי וחקיקתי. "צפיתי הבוקר בשידורים של CNN, ראיתי את בני המשפחות של הקורבנות מדברים ובוכים. הייתי שם בעצמי. אני יודע בדיוק מה הם מרגישים, בתור אחד שאיבד את אביו בגלל אלימות כזו. אי אפשר להסביר את הכאב שהם חשים כרגע. לכן אני רק יכול לקוות שנציע להם משהו אחר הפעם, לא רק תנחומים. אנחנו מסתפקים בזה כבר יותר מדי שנים.

עוד בנושא:

טראמפ על הירי בלאס וגאס: זו לא העת לדון בפיקוח על נשק
מאות יריות ושוטרים מבוהלים: תיעוד חדש מהטבח בלאס וגאס
תמונות הרובים מהטבח בווגאס פורסמו: "הירי נמשך בין 9 ל-11 דקות"

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. AP
מזדהה עם משפחות הקורבנות יותר מכל אחד אחר. סטיב קר/AP
"אני יודע שיש הרבה אנשים דורשים לא לעשות פוליטיזציה לכל האירוע הזה, אנשים שטוענים שכל השיח הזה לא מכבד את זכר הקורבנות. אבל אני טוען שאם היה לנו טיפת כבוד כלפי הנרצחים, היינו עושים משהו כבר לפני 20 או 30 שנה"

"אני יודע שהרבה אנשים דורשים לא לעשות פוליטיזציה לכל האירוע הזה, אנשים שטוענים שכל השיח הזה לא מכבד את זכר הקורבנות. אבל אני טוען שאם היה לנו טיפת כבוד כלפי הנרצחים, היינו עושים משהו כבר לפני 20 או 30 שנה, כשהיה הטבח בקולומביין, או סנדי הוק. אם לממשלה היה טיפת כבוד כלפי האזרחים, היינו דנים בזה הרבה לפני כן. לכן אני אומ לאנשים שטוענים שזה לא הזמן לדבר על זה - מתי לעזאזל יגיע הזמן הזה אם לא עכשיו?

"לצערי, אני מעריך ששום דבר לא יקרה. אבל אני מקווה שיבוא יום ואנחנו האזרחים נקים קול צעקה ונדאג להביע את תחושותינו, כך שהקונגרס יבין שהוא חייב להפגין קצת חמלה. יש לי מעט מאוד תקווה, אבל אני חולם על היום שזה יקרה.

"לתת לכל האנשים הללו לרכוש נשקים כאוות נפשם, זה מוטרף לחלוטין. אני מאמין בתיקון השני לחוקה, אני מאמין שלאנשים יש את הזכות להגן על עצמם ולהחזיק רובה ציד או אקדח. אבל אני מאמין גם שאנשים עם בעיות נפשיות לא צריכים להחזיק כלי נשק מכל סוג. אני מאמין שצריכה להיות בדיקה יסודית ומדוקדקת יותר.

"הממשלה צריכה לשאול את עצמה - מה עשינו כדי להגן על האזרחים? אחרי ה-11 בספטמבר, עשו המון שינויים. התחילו לעשות בדיקות רקע הרבה יותר מפורטות על כל אחד שנכנס למדינה. לעזאזל, אפילו אסרנו על מוסלמים להיכנס לארצות הברית אפילו שלא הייתה לנו שום הוכחה שזה יגן עלינו. אנחנו מדברים על כל מיני אופציות, על לבנות חומה, השד יודע מה. אבל כשזה נוגע לביטחון פנים, כולם שותקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
הגיע הזמן לשינוי בחקיקה?/רויטרס

"לצערי, אני מבין מה עומד מאחורי זה. חברי הקונגרס שלנו מתוגמלים על ידי ה-NRA (איגוד הרובאים הלאומי), אז הם חייבים לפעול בצורה מסוימת. מצער מאוד שלאנשים הללו אכפת מהכסף ומהעבודה שלהם יותר מאשר שהם חסים על חייהם של אנשים תמימים. זה מגעיל ומפחיד".

גם אם לא אמר זאת מפורשות, נדמה שהביקורת של קר מופנית בעיקר כלפי הנשיא דונלד טראמפ. אמש אמר טראמפ כי "זו לא העת לדון בפיקוח על נשק" וכי "יתכן שהזמן לדון בכך יגיע בבוא היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully