וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק לוזון: "יש שנאת חינם לגיא. לאנשים קשה לשמוע 'לוזון'"

2.10.2017 / 6:48

המאמן טען ל"עליהום", המשפחה יוצאת להגנתו: "רוצים סטטיסטיקה? שלושה ניצחונות בית. רוצים כדורגל יפה? תגידו שהתוצאות לא מעניינות". מחוץ לאיצטדיון, האוהדים קראו 'להחזיר את הכבוד'". שחר שוחח עם לוזון, שהסביר: "במצב שלנו, קבוצות לא מחברות פס"

צילום: לילך וייס, עריכה: תום זווילי

1. שחר שוחח עם לוזון, שעדיין מאמין

במסיבת העיתונאים שנערכה בשבוע שעבר באיצטדיון בחיפה, בה הוצג מאור בוזגלו, גיא לוזון נשאל לגבי התנודות בסגל שלו. בפעם הראשונה העונה, המאמן השיב כי אחת המטרות שלו היא לשמור על יציבות בהרכב. אתמול, באימון המסכם לקראת המשחק שנערך בערב, ההתלבטות היחידה של לוזון הייתה אם לפתוח עם גילי ורמוט או אופיר מזרחי, שהמכנה המשותף שלהם הוא הניפוי מהסגל לפני המשחק מול מכבי תל אביב. אז לוזון עדיין לא הצליח לשמור על הרכב יציב, גם לא על הסגל שלו, אבל המשיך לשחק באותה שיטה. עם מזרחי, רוקאביציה, סלליך ואתנסיאדיס קשה לומר שהמאמן לא עלה בהרכב התקפי, אבל "בסעיף עובדות", כפי שגיא לוזון נוהג לומר מדי פעם, הקבוצה שלו עדיין רחוקה מלהלהיב את הקהל.

גם הפעם, בסביבתו של לוזון מדברים על כך שהוא יוכל להציג כדורגל איכותי עוד העונה, והם מאמינים שבניגוד לדעת הפרשנים, הוא יסיים את העונה במכבי חיפה. בינתיים, 15,932 חשבו אתמול אחרת והגיבו בקריאות "תתפטר". כמו אחרי המשחק מול מכבי תל אביב, גם הפעם אמר לוזון, שזכה לביקור ושיחה עם הבוס יעקב שחר בסיום, למקורביו - כי הוא מאמין שהקבוצה תתייצב. "השגתי שבע נקודות מתשע. נכון, לא בכדורגל גדול, אבל גם זה יגיע. אי אפשר להאשים את הקהל", אמר המאמן למקורביו וציין מאוחר יותר: "יש קבוצות שבמצב הזה, אחרי כל מה שעברנו בשבוע האחרון, לא היו מסוגלות לחבר פס".

הקריאות מצד האוהדים לא דילגו על לוזון גם ביציאה מהמגרש, כשעשה את דרכו הביתה. אוהדי הקבוצה השמיעו את דעתם גם מחוץ לאיצטדיון, וכמה מהם אמרו לוואלה! ספורט: "אם גיא רוצה לקבל את התמיכה שלנו, הוא חייב להחזיר למכבי חיפה את הכבוד. אנחנו לא נגד המאמן, אנחנו רוצים שמכבי חיפה תצליח. אבל אחרי שש שנים, גם לנו מגיע לראות משהו אחר. לא סטטיסטיקה, אלא כדורגל גדול".

עוד בנושא:

מכבי חיפה ניצחה 0:1 את אשדוד, אולם הקהל קרא לגיא לוזון להתפטר
לוזון: "היה עלינו עליהום כל השבוע, הקריאות להתפטר? הקהל מתוסכל"

ראובן עטר, גיא לוזון. צילום: לילך וייס, מערכת וואלה!
סוער במכבי חיפה, גם אחרי ניצחונות. לוזון עם ראובן עטר/מערכת וואלה!, צילום: לילך וייס

2. הדוד מגבה: "רוצים כדורגל יפה? תגידו שהתוצאות לא מעניינות"

אם בתוך משפחת אוהדי מכבי חיפה לא מעניקים גיבוי, לוזון בהחלט יכול לקבל אותה מהמשפחה האמיתית שלו. בתחילת העונה שוחח יעקב שחר עם הדודים, עמוס ואבי, ואמר כי הוא מאמין ברכש הצעיר שלו. עכשיו, יוצא הדוד איציק שצפה במשחק למתקפה ומתייחס לראשונה למה שהאחיין הגדיר כ"עליהום תקשורתי" שהופעל נגדו בשבוע האחרון.

"אני לא אוהב להתבטא בעניינים שקשורם לגיא כי יגידו שאני משוחד, אבל צריך לומר את האמת: שלושה משחקים בחיפה, הוא הביא שלושה ניצחונות, וזה כשכל העולם נגדו", אמר לוזון. "חיפה סיימה משחק עם 19 בעיטות לשער, עם 62 אחוזי החזקת כדור, 13:2 בקרנות, אז על מה אנשים מבלבלים את המוח? תגידו, רוצים סטטיסטיקה? הנה, קיבלתם. רוצים כדורגל יפה? תבואו ותגידו שהתוצאות לא מעניינות".

לוזון התייחס ל"עליהום" בשבוע האחרון. "השם לוזון מוציא לאנשים את ה'קישקע', קשה להם לשמוע אותו, אין שום הסבר אחר למה שקורה. יש שנאת חינם לגיא. היחס הזה למשפחה יישאר עוד 2000 שנה כנראה. המשחק של הערב (אתמול, א"י) מדבר בעד עצמו".

לוזון עצמו לא הסכים עם האמירה של דודו. "אין שום שנאת חינם. אני לא במקום הזה. אני מבין את האכזבה של הקהל, אני מבין מאיזה מקום זה מגיע. אני אעשה הכל כדי שמכבי חיפה תחזור למקום שבו היא צריכה להיות".

מכבי פתח תקוה תשחק הערב, ועם המצב שלה בטבלה והאירועים שעברו עליה בשבועות האחרונים, גם האחיין מחזיק אצבעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אופיר מזרחי חוגג, מכבי חיפה. צילום: לילך וייס, מערכת וואלה!
בניגוד לדמארי, הוא כן כבש. אופיר מזרחי חוגג/מערכת וואלה!, צילום: לילך וייס

3. מה עובר על דמארי, עוואד ולביא?

בשבוע שעבר דיווחנו כאן על הכוונה של מכבי חיפה שלא לממש את האופציה לרכישת כרטיס השחקן של עומר דמארי. הגרמנים ממתינים למוצא פיהם של הירוקים ורוצים למכור את החלוץ, שמחזיק בחוזה של 780 אלף יורו נטו (ללא מענקים) בעונה הבאה, אך בחיפה החליטו כי בשלב זה הם לא מתכוונים להיכנס למשא ומתן עליו, גם אם יימכר בנזיד עדשים. דמארי הוא היחיד מבין שחקני ההתקפה שלא ערך חימום אתמול. "למה לא שיתפתי אותו? זה נובע מכמה סיבות. היכולת שהייתה במשחק האחרון וגם מתוך מה שקרה באימונים. לפני המשחק, אמרתי לאופיר מזרחי שבחיים מזל זה כשמוכנות פוגשת הזדמנות. בתקופה האחרונה, למרות שלא שיחק, הוא התאמן יוצא מן הכלל וכשזה קורה ויש לך הזדמנות אתה יודע לכבוש". ומזרחי ידע לכבוש. זה קרה בדיוק בדקה בה גילי ורמוט, שלא חשש לקבל את הכדור לרגל מהרגע שנכנס, עלה להתחמם והיה אמור להחליף אותו.

למרות השער, לוזון לא שינה את התכנית אלא רק עיכב אותה מעט, אבל הדוגמא שלו בהקשר של מזרחי רק ממחישה שגם אם הסגל שלו רחב ונתון לשינוי, ההערה אינה תקפה לגבי כל השחקנים. מוחמד עוואד, למשל, שלוזון הטיל וטו על מעברו לקבוצה אחרת ממש בסיום החלון, עדיין לא מצא מאז את מקומו בסגל. השחקנים טוענים שעוואד עובד קשה מאוד באימונים, אבל הוא לא משחק, להבנתם, בגלל שיקולים אחרים. "מצד אחד אתה לא יכול לשים ביציע שחקן כמו דמארי, ומצד שני לוזון משתמש בחלוצים האחרים. עוואד נמצא במצב הכי לא נעים מבחינתו. הוא יודע שלא משנה כמה הוא ישקיע, יהיה לו קשה לשחק. אני מאמין שגיא ימצא לזה פתרון אחרי הפגרה, אי אפשר להשאיר אותו לנצח ביציע. הוא חייב לשחק", הסביר אחד השחקנים בסיום. השחקנים סיפרו ששחקן נוסף שהיה מופתע מההחלטה להשאיר אותו מחוץ לסגל הוא נטע לביא, שעד לפני שנה הוזכר כמנהיג הבא של מכבי חיפה וחתם על חוזה חדש. "לפני שבוע הוא נכנס כמחליף לאזולאי, ואזולאי פצוע. אז איך קורה שעכשיו הוא ביציע?", תהה אחד השחקנים. ההסבר הוא פשוט: לוזון לא היה מוכן לוותר על גיורגי קוסטדינוב, והחליט שהשחקן השלישי בקישור יהיה בעל אופי התקפי יותר.

ועכשיו לסקר: כמה מכם העלו בדמיונם במהלך קריאת הפסקה האחרונה את התמונה בה לביא מחזיק את החולצה עם המספר החדש? התשובות ב-2021.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מוצא את עצמו. מאבוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. מאבוקה כמשל

רגע לפני שנחת בישראל המגן הקמרוני, שוחחתי עם מרטין פשקו כדי לתהות על קנקנו. "יש לו משחק התקפה משובח. הגנתית הוא טעון שיפור", הסביר אז שוער העבר וסוכן שחקנים פעיל בסלובקיה שמכיר היטב את קבוצתו הקודמת, ז'יליניה. אחרי המשחק מול הפועל באר שבע, היו סבורים במכבי חיפה שמצאו את המגן שחיפשו. אלא שטעות קריטית מול עכו, וחוסר יציבות במחזורים האחרונים, מעלים שוב את השאלה – האם מכבי חיפה פגעה בזר נוסף חוץ מאליסון דוס סנטוס? היכולת של קאיו וקוסטדינוב, מחדדת עוד יותר את השאלה האם הזרים של מכבי חיפה זקוקים לעוד זמן, או שבקיץ היא תצטרך למצוא שוב זרים חדשים? שלא תטעו, אף אחד במכבי חיפה לא מבקר את מאבוקה, אבל נראה כי בקרב השחקנים ישנה תחושה שהוא מסוגל להרבה יותר. אתמול הוא נראה מפוזר ולא מדויק, וכמעט לא תרם גם למשחק ההתקפה, שם הוא אמור להיות יעיל יותר. לעומתו, הביקורת על קאיו הולכת וגוברת. "אמרנו כבר שעשו לו יחסי ציבור טובים. הוא בעט שש פעמים לשער, ועדיין – הוא נראה רחוק מלקבל את חולצת ההרכב", אמר אחד השחקנים אתמול. הקבוצה תצא השבוע לפגרה, במהלך המאמן יערוך אסיפה מסכמת שתתמקד במשחק אתמול. בניגוד לשבועות האחרונים, המאמן לא מתכנן זעזועים בהרכב ובסגל, אלא שינויים מזעריים בלבד.

במשחק הבא, כמה סימבולי, לוזון כבר לא יחזיק אצבעות למשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully