וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סדרת זעזועי מוח שנגרמו מנגיחות: חלוץ נבחרת אירלנד פורש

קווין דויל, לשעבר בקריסטל פאלאס וק.פ.ר, סבל לאחרונה משלל פגיעות ראש שנגרמו לו בכר הדשא. אחרי שהרופאים ציוו עליו לפרוש, הוא מבקש להעלות את הנושא לסדר היום: "חושש מנזק מוחי"

קווין דויל. AP
סיפור מטריד. דויל תופס את הראש/AP

בשנים האחרונות המודעות לסכנות הבריאותיות שטמונות במשחקי הכדור השונים הולכת וגוברת, בעיקר בקרב שחקני פוטבול רבים שסובלים לעתים תכופות מפגיעות ראש. אולם החשש מנזק מוחי אינו נחלתם של שחקני פוטבול בלבד, אלא גם - ואולי בעיקר - של כדורגלנים. לאורך השנים פורסמו שלל הוכחות מדעיות לכך שנגיחות בכדור, שמהוות חלק בלתי נפרד מהמשחק, עלולות להוביל לנזק בריאותי חמור אם הן מתרחשות מדי יום. לצערם של כדורגלנים רבים, האזהרות הללו עדיין לא מונעות מהם להשתמש בראש באופן יומיומי, אם באימונים ואם במשחקים.

כעת יש מי שמתיימר להעלות שוב את הנושא המושתק לסדר היום: קווין דויל, חלוץ נבחרת אירלנד ומי ששיחק במהלך השנים בשלל קבוצות באנגליה כולל קריסטל פאלאס, רדינג וק.פ.ר, הודיע על פרישה בשל זעזועי מוח חוזרים שנגרמו כתוצאה מנגיחות. "במהלך השנים היו לי כמה וכמה מקרים של זעזוע מוח. השנה, התחיל להיות ברור לי שלנגוח גורם לי לכאבי ראש איומים ולבעיות רפואיות נוספות. הדאגה שלי ושל משפחתי לבריאותי הולכת וגוברת, ולכן אני נאלץ להודיע על פרישה", כתב דויל בן ה-34 בעמוד הפייסבוק שלו.

דויל סיפר ש"התייעצתי עם כמה וכמה רופאים מומחים, וכולם המליצו לי להפסיק לשחק מיידית כדי לא להחמיר את הסימפטומים השליליים שנראו לאחרונה. לא הייתי רוצה לסיים את הקריירה שלי ככדורגלן עם נזק מוחי".

בכדורגל האנגלי מנסים להתמודד במשך שנים ארוכות עם תופעת הכדורגלנים שסובלים מנזקים רפואיים משמעותיים בסיום הקריירה. תחילה ההערכות היו שהשינוי בסגנון המשחק באנגליה, וההסתמכות המועטה על כדורים ארוכים ביחס לעבר, מקטינים את הסיכוי להתנגשויות בין שחקנים ולכן גם מפחיתים את האפשרות לנזק מוחי. למרות זאת, התברר כי גם לנגיחות עצמן מסוכנות, וכי ממילא גם הכדורגל המודרני מסוכן לא פחות מבעבר עבור השחקנים.

כריסטיאנו רונאלדו מול ג'רארד פיקה. AP
סכנת נפשות, גם בכדורגל. רונאלדו ופיקה מתנגשים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully