וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובודן דראפיץ' פנה לראש הממשלה בבקשה לא לקיים משחקי כדורגל בשבת

מאמן מכבי נתניה, שמגדיר את עצמו כ"שומר מסורת", הצטרף לכדורגלנים שמבקשים לא לשחק בשבת ופנה במכתב לבנימין נתניהו. בין היתר צוינו שם ציטוטים של ביאליק ואחד העם בנושא השבת

סלובודן דראפיץ' מאמן מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
דראפיץ'/יוסי ציפקיס

גם מאמן מכבי נתניה סלובודן דראפיץ' הצטרף לדרישת הכדורגלנים שלא לשחק בימי שבת בשל הבעיה ההלכתית. דראפיץ', יחד עם מאמן הנוער של בית"ר טוברוק נתן עזריה פנו השבוע באמצעות עו"ד ד"ר ניסן שריפי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להימנע ממתן היתר עבודה בשבת לקבוצת הכדורגל בכלל ולקבוצותיהם בפרט.

נתניהו הוא גם יושב ראש ועדת השרים למתן היתרים כלליים. במכתבו ציין עו"ד שריפי שמייצג את העותרים כי המאמנים הם שומרי מסורת, והם מבקשים כי בימות השבת יוכלו לנוח ולשהות בחיק רעיותיהם וילדיהם "במקום לעבוד ולהזיע במגרשי הכדורגל".

עוד ציין עורך הדין כי: "כידוע, מלבד הערך הדתי העצום שיש לשמירת השבת, הרי שיש בה גם ערך סוציאלי שאין כדוגמתו. כמעט בכל מדינות העולם ישנו יום מנוחה בו הכול מפסיקים את עבודתם ונחים. היה זה חיים נחמן ביאליק, אשר מחה נמרצות על חילול השבת בעיר תל אביב, וציין באיגרתו לחבריו כך: 'הטרם ידעו אלה, כי השבת היא המתנה הגדולה ביותר שהביאה היהדות לעולם, והיא בלבד דיה לתת לנו זכות של קיום תרבותי בין העמים? הטרם יבינו, כי השבת היא הסמל המזוקק והצרוף ביותר של הרעיון הסוציאלי ושוויון ערך האדם?' גם אשר צבי גינצברג, הידוע יותר בכינויו 'אחד העם', שהיה חילוני מובהק, קבע כי 'יותר משישראל שמרו את השבת שמרה השבת אותם'".

העתק המכתב שוגר גם לשאר השרים הממונים על מתן היתרי עבודה בשבת, שרי הרווחה, הפנים, הדתות והכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully