וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולח, אבל לא שוכח: אלירן עטר חזר לבית במכבי תל אביב, ומחכה למכבי חיפה

24.9.2017 / 13:30

הוא נעלב כשג'ורדי לא רצה אותו בחזרה, אבל עכשיו מרגיש בבית. הוא זוכר את הקללות מיציעי מכבי חיפה, אבל גם את הימים היפים. אלירן עטר חזר למכבי תל אביב אחרת, כשהוא מעט מצולק, במעמד אחר, ככינור שני, אבל בוגר יותר ובשל, מוכן לאתגר. והערב מצפה לו אתגר רציני

קובי אליהו

בווידאו: ג'ורדי קרויף מתכונן למשחק מול מכבי חיפה

1. עם הפנים קדימה, בלי תחושת נקם

אלירן עטר הוא לא אחד ששוכח. גם את הטוב ובעיקר את הרע. זו אחת הסיבות שמעולם לא רצה באמת להתחבר לעיתונאים. פעם כששיחק במכבי תל אביב תחת מוטי איוניר והקבוצה חזרה מהישג גדול באתונה מול פנאתינייקוס, אמר לאחד העיתונאים בשדה התעופה: "עיתונאי שמסקר אותי לא יכול להיות חבר שלי, כי מה הוא יעשה ביום שהוא יצטרך לכתוב עלי משהו שלילי? הוא הרי יהיה חייב לכתוב כי זו העבודה שלו ובאותו רגע הוא כבר לא יהיה חבר שלי. אז עדיף כדי שאני לא אפגע, שהוא לא יהיה חבר שלי מלכתחילה".

אלירן עטר הוא לא אחד ששוכח. מכבי חיפה תגיע היום (ראשון) לנתניה למשחק מול מכבי תל אביב ועטר אמור לשחק, אולי אפילו לפתוח בהרכב. על אף שעזב הקיץ את חיפה אחרי לא מעט קללות שספג מהקהל הירוק, הוא גם לא שוכח שהיתה זו מכבי חיפה שקיבלה אותו לפני שנתיים וחצי בחום ובאהבה אחרי שדווקא מכבי תל אביב, אליה כמה לשוב, לא רצתה אותו. זו הייתה עונת הטרבל של פאקו אייסטרן. ערן זהבי ואחרים רקדו במגרש ומכבי תל אביב שמכרה אותו שנה וחצי קודם לריימס ב-1.8 מיליון דולר, לא הרימה את הכפפה ולא השיבה אותו הביתה. הפועל באר שבע והפועל תל אביב רצו אותו אז, אבל איכשהו מכבי תל אביב עזרה לכך שהוא ינחת בסוף במכבי חיפה לשנתיים וחצי לא קלות. אם זה היה תלוי בעטר הוא היה רוצה לדלג על המשחק מול מכבי חיפה. הוא אמנם לא גדל על הכרמל ולא שיחק מילדות אצל יעקב שחר, אבל עם כל האמירות על ה"צהבת" ואחרי שאוהדים רבים קיללו אותו בקיץ האחרון, הוא הכי לא מגיע למשחק הזה עם רגשות נקם.

"עם כל זה שתמיד יזכירו לאלירן את העבר שלו, הוא טיפוס שכל הזמן מסתכל על העתיד", אמר השבוע מקורב אליו. "מה שהיה, נגמר. אלירן לא שוכח גם איך מכבי חיפה הביאה אותו ונתנה לו חוזה מאוד יפה. האמינה בו וקיוותה שהוא יוביל אותה להישגים. ברגע שהוא עזב, המסך הזה ירד והוא כולו במכבי תל אביב, אבל לא נשארו כאלה משקעים גדולים מול מכבי חיפה, והלוואי שהקהל של מכבי חיפה יהיה בוגר. זה הרי ברור שלא יעשו לו את קבלת הפנים שתחכה לגל אלברמן מהקהל של מכבי תל אביב, אבל באמת שלא מגיע לאלירן קללות מאוהדי מכבי חיפה".

עוד בנושא

ג'ורדי קרויף: "אם אלירן עטר לא מסוגל לשחק נגד האקסית בגיל 30, אז יש לנו בעיה"
מכבי תל אביב - מכבי חיפה: אלירן עטר עשוי לפתוח, רמי גרשון בסגל
במשטרה נערכים למפגש בין אוהדי מכבי חיפה לאלירן עטר

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
אם זה היה תלוי בו, הוא היה רוצה לדלג על המשחק מול מכבי חיפה. עטר/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

2. האכזבה מג'ורדי, והתפנית בקיץ

עטר הוא אולי בחור פרקטי ואת זה למד גם מסוכנו אבי נמני שידוע כאיש מאוד פרגמטי, אבל על דבר אחד היה לו קשה מאוד להתגבר. העובדה שמכבי תל אביב לא רצתה להחזיר אותו אליה בינואר 2015 הייתה כפצע פתוח ומדמם. עטר רצה לחזור למכבי תל אביב אחרי ההרפתקה בריימס. רק לשם רצה להגיע וכשג'ורדי קרויף ויתר עליו, בור גדול נפער. בינואר שעבר הפצע ההוא החל להגליד. קרויף הבין שהוא מפסיד את טל בן חיים לברוז' ורצה את עטר בחזרה. מכבי תל אביב עשתה צעד ופנתה למכבי חיפה, אבל האגו הגדול שמוליך את שני המועדונים ביחסים ביניהם, הותיר אותו בסופו של דבר ירוק. עטר התאכזב אז מאוד. באותו לילה אחרון של חלון ההעברות החורפי הוא כבר כתב לאוהדים המסורים שלו במכבי תל אביב שהם יכולים לקרר את השמפניות ושהוא יבוא לשתות איתם, אבל העסקה לא יצאה לפועל ועטר נותר במקום שקיבל אותו בזרועות פתוחות, אבל עם הזמן הפך עבורו לסוג של כלוב מזהב.

קרויף חזר אליו הקיץ. חיזר והבטיח, אבל במשך שבועות ארוכים לא היה לכך כיסוי במשא ומתן בין המועדונים. מכבי תל אביב כבר צירפה את ניק בלקמן ופזלה לזרים בעמדות של עטר. ארון שוינפלד הוכיח את עצמו במשחקי מוקדמות הליגה האירופית בעמדה שעטר אוהב לשחק, כך שקרויף כבר החל קצת להתקרר. אבל עטר התעקש. היה לו ברור שבמכבי חיפה הוא כבר לא יכול לשחק והעסקה הכי ארוכה בתולדות הכדורגל הישראלי, יצאה אל הפועל. עטר חזר למכבי תל אביב, אבל לא נרשמו השתפכויות הדדיות ותמונות רגש יוצאות דופן בינו לבין המושכים בחוטים בקבוצה. עטר מתעקש כתמיד להסתיר את רגשותיו בעיקר כדי לא לחטוף לבסוף את הכוויה.

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר, ג'ורדי קרויף. מכבי תל אביב, אתר רשמי
הפצע הפתוח והמדמם התחיל להגליד, אבל זה לקח זמן. עטר וג'ורדי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

3. חוזר הביתה, תרתי משמע

בשבוע שעבר יצאה מכבי תל אביב למשחק הראשון שלה בליגה האירופית. גם אתי ודוד עטר המריאו לפראג למשחק מול סלביה פראג. ההורים של אלירן לא היו יחד במשחק שלו כבר יותר משנה וחצי, כך מעידים מכרים של המשפחה. הנסיעה לפראג היתה סוג של ירח דבש עבורם. "החזרה של אלירן למכבי תל אביב משולה לחתונה שנייה של אלירן עבור המשפחה שלו", מספרים בקרבת עטר. "זה לא רק שאלירן רצה לחזור למכבי תל אביב. זו כל המשפחה שכבר חיכתה שהיום הזה יגיע. עד עכשיו כל האחים, הדודים וכמובן ההורים של אלירן נמצאים בסוג של אופוריה שקיימת אחרי שהבן מתחתן עם בחירת לבו וגם לבם".

לעטר כבר היה קשה במכבי חיפה. כשרע לך, גם הנסיעות הופכות למעיקות במיוחד. "היו ימים שהוא היה עושה שעתיים בדרכים לכל כיוון, פלוס שעה הגעה לפני האימון והאימון עצמו, כך שכל היום הוא היה מחוץ לבית", מספר חבר קרוב. "אם הכל טוב במגרש והקבוצה מצליחה אז זה סביר ונסבל, אבל כשמכבי חיפה לא פגעה ואלירן גם היה מאלה שחטפו את מרבית האש, הנסיעות האלה הפכו לסבל והוא חיכה רק לרגע הזה שהוא יוכל שוב לשחק ליד הבית". עטר גר ברחוב יגאל אלון בתל אביב. 400 מטר מההורים שלו שנשארו באזור יד אליהו. בערך קילומטר מקרית שלום. החיים חזרו להיות הרבה יותר נוחים ויש לו גם הרבה יותר זמן להקדיש לשני ילדיו שנולדו מאז שעזב את מכבי תל אביב.

שחקן מכבי חיפה, אלירן עטר. יוסי ציפקיס
"כשמכבי חיפה לא פגעה ואלירן גם היה מאלה שחטפו את מרבית האש, הנסיעות האלה הפכו לסבל והוא חיכה רק לרגע הזה שהוא יוכל שוב לשחק ליד הבית"/יוסי ציפקיס

4. במעמד חדש על הספסל, וזה בסדר

"אלירן לא צריך להתייחס למה שיהיה ביציעים ביום ראשון. הוא צריך להתעסק רק במה שיהיה על הדשא", אמר קרויף אחרי המשחק האחרון של מכבי תל אביב מול מכבי נתניה. בינתיים ההולנדי לא נותן לו דקות בקלות. גם מול בני סכנין וגם מול נתניה הוא נכנס לשחק באותה הדקה (76) ולא הצליח לתרגם את עצמו לשערים. דווקא מול סלביה פראג פתח והיה הטוב בשורות מכבי תל אביב שהפסידה את המשחק. עטר מבין כבר אחרי שלושה משחקים שהוא לא הובא כדי לקחת את מכבי תל אביב על הגב שלו ושזו לא מכבי תל אביב אותה עזב לפני ארבע שנים. "למעט וידאר קיארטנסון, אין לשום שחקן התקפה במכבי תל אביב טאבו בהרכב", העיד השבוע גורם במועדון. "גם וידאר עוד יישב העונה על הספסל אבל ברור שהוא המוציא לפעול העיקרי ומכאן שג'ורדי נותן לו את כל הביטחון. כל היתר, וכבר רואים זאת הלכה למעשה, יושבים על הספסל". עטר יצטרך לחלק את הדקות שלו עם ניק בלקמן, עומר אצילי, ארון שוינפלד, ברק יצחקי, אבי ריקן ודור מיכה כאשר זה יחזור מהפציעה. עבור אוהדיו של עטר, מדובר בתהליך שהוא יידע להתמודד איתו.

"ראשית, אלירן כבר למד לחיות עם הספסל במכבי חיפה וזה לא דבר שחדש לו", טוענים בסביבתו של עטר. "מה שהיה באליפות של 2013 במכבי כשאלירן משחק את כל המשחקים וכובש 22 שערים, זה לא משהו שאמור לחזור על עצמו ואלירן יחיה עם זה. הוא מבין שג'ורדי ומכבי רוצים אותו גם כחלק מהמאמץ הקבוצתי. הגולים שלו יגיעו, אבל היום הוא יודע שבישול לגול לא פחות חשוב מהגול עצמו. אלירן גם זוכר שהרבה מחכים בחורים שלהם לרגע שבו הוא יעשה איזו טעות כזו שאחריה הם ייצאו ויגידו: 'אמרנו לכם שהוא לא ישתנה אף פעם'. אסור לו לתת את התענוג למבקריו וליפול לתוך המקום השלילי".

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני חוגג אליפות עם אלירן עטר. ברני ארדוב
עבר מתוק, זיכרונות נעימים, השאלה היא איך זה ייגמר. הרומן של עטר במכבי תל אביב/ברני ארדוב

5. רוצה להיות שם עד הסוף

בקשה אחת היתה לאלירן עטר מאוהדי מכבי תל אביב באחרונה וגם היא הועברה על ידו בחצי פה. כשעזב את מכבי תל אביב נהגו האוהדים לשיר לו על הלחן של 'אנשים טובים' של נעמי שמר: "אלירן עטר בחור אחושרמוטה, אלירן אולה אולה". כשחזר למכבי תל אביב, השיר חזר וצרם לו בשל התיאור שאמור אולי להחמיא להיותו אחלה גבר בעיניהם, אבל עושה שימוש במילה שהיא סוג של קללה. אומרים שגם הרב של עטר, איתו הוא מתייעץ הרבה, רמז שעדיף להחליף את המלים. לא ברור אם מישהו יתפוס יוזמה וישנה את התמליל, אבל באמצע הדרך כמו ששרה נעמי שמר, חזר עטר למכבי תל אביב וכשהוא תיכף בן 31 הוא רוצה להיות שם עד הסוף. בלי ההקנטות של אוהדי בני יהודה, הגיחוך שהיה מדי פעם בריימס והפיניש הכואב במכבי חיפה. מכבי תל אביב תמיד נתנה לו אהבה ועטר כמו עטר. זוכר הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully