וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "דודה איבקוביץ' הוא האבא של כולנו בספורט"

הטניסאי הסרבי היה בין הכוכבים שהגיעו למשחק הפרידה מהמאמן הפורש בן ה-73. ספאנוליס: "הוא אגדי, מהמאמנים הטובים אי פעם". במשחק עצמו ניצחה נבחרת איבקוביץ' 103:111 את אולימפיאקוס

אולימפיאקוס ערכה אתמול (רביעי) משחק הוקרה ופרידה מהמאמן האגדי שהוביל אותה לשתי זכיות ביורוליג, דושאן איבקוביץ'. הסרבי בן ה-73, שפרש לאחר הקדנציה האחרונה שלו באנאדולו אפס, הוביל את קבוצת הכוכבים שלו ל-103:111 מול אולימפיאקוס במשחק ששוחק באווירת משחק אולסטאר באולם השלום והאחווה בפיראוס. 28 שניות לסיום המשחק עצרו כולם כדי להוקיר את 28 התארים בהם זכה איבקוביץ' כמאמן.

איבקוביץ' הפך לשביעי שמקבל את תואר אגדת היורוליג והמאמן הראשון שזוכה לתואר הזה. קדמו לו שש אגדות: תיאו פפאלוקאס, חואן קרלוס נבארו, רמונאס שישקאוסקאס, דימיטריס איטודיס ומירסאד טורצ'אן. נובאק דג'וקוביץ' היה בין האנשים שהגיעו לחלוק כבוד למאמן הוותיק ואף נשא דברים כשאמר: "זה עונג וכבוד גדול להיות מוזמן למשחק הזה. דודה איבקוביץ' הוא פרופסור והוא האבא של כולנו בספורט, גם ביוון וגם בסרביה. לא שיחקתי כדורסל, אבל אני אוהד כדורסל מאוד ותמיד עקבתי אחר הקריירה של איבקוביץ' שתרם רבות לכדורסל בסרביה ובכלל לספורט. תודה רבה לכולם, תודה לאולימפיאקוס על הערב הנפלא". דג'וקוביץ', אוהד שרוף של הכוכב האדום בלגרד, אף קיבל חולצה של אולימפיאקוס עם הספרה 7 ושמו עליה.

דושאן איבקוביץ' מאמן כדורסל סרבי עם ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס ועם מילאן טומיץ'. GettyImages
איבקוביץ' עם ספאנוליס וטומיץ'/GettyImages

שמות נוספים שהגיעו למשחק ההוקרה הם שחקנים ששיחקו בעבר אצל איבקוביץ' כמו טורצ'אן, פפאלוקאס, דינו ראג'ה, ז'רקו פספאלי, פרדראג דנילוביץ', ננאד קרסטיץ' ואחרים. גם מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ' הגיע כשלצידו גם מאמן צסק"א וחברו הטוב דימיטריס איטודיס. גם מאמן באיירן מינכן ונבחרת סרביה סשה ג'ורג'ביץ' הגיע. בקבוצת כוכבי איבקוביץ' שיחקו בין היתר ויקטור חריאפה וקייל היינס מצסק"א מוסקבה, קוסטאס סלוקאס מפנרבחצ'ה, תומא הרטל מברצלונה, פרט אנטיץ' ומרקו קסלי מהכוכב האדום בלגרד, ואסילי מיציץ' מז'לריגיס קובנה, ניקוס זיסיס מבאמברג וסטפן מרקוביץ' מחימקי, כמו גם בובאן מריאנוביץ', בוגדן בוגדאנוביץ', דריו שאריץ', פורקאן קורקמאז ולזארוס פפאדופולוס.

ספאנוליס, שכמובן שיחק עם אולימפיאקוס, אמר: "איבקוביץ' הוא מאמן אגדי, אחד הטובים אי פעם, ולנו היה הכבוד לשתף איתו פעולה. המשחק שקיימנו היום היה המעט שאולימפיאקוס הייתה יכולה לעשות כדי להוקיר אותו. רצינו לחלוק את הרגע הזה איתו כי אנחנו מכבדים ומעריכים אותו מאוד. באופן אישי, הוא עזר לי להשתפר כאדם וכשחקן. הצלחנו להוציא 100% ממני ככדורסלן, את כל הכישרון שלי. הוא נתן לי חופש והפך אותי לשחקן חזק יותר מבחינה פסיכולוגית. הוא היה מדבר איתי בכל יום והייתה לנו מערכת יחסים נהדרת שגם הובילה לזכייה בתארים. הוא שם את אולימפיאקוס בטופ האירופי ואחרי 15 שנה עשה זאת שוב".

יורגוס פרינטזיס דיבר על גמר היורוליג ב-1997, אז זכתה אולימפיאקוס בתום 58:73 מול ברצלונה: "אני זוכר שצפיתי במשחק הזה והייתי כל כך מאושר! זה היה רגע נהדר כי פנאתינייקוס זכתה שנה לפני כן ואז אנחנו זכינו ב-1997. זה היה רגע נהדר לכדורסל היווני ולאוהדי אולימפיאקוס. ניצחנו קבוצה טובה כמו ברצלונה בקלות. זה היה רגע נחמד והייתי מאושר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
חותם למעריצים. דג'וקוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully