וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "אתם רוצים לבקר כל מה שקורה במכבי תל אביב"

19.9.2017 / 10:15

מאמן מכבי תל אביב ענה בכעס לשאלות התקשורת אחרי הניצחון על נתניה: "לא הייתי נבוך בכדורגל מאז גיל 15, מכבי תל אביב מובילה פה במקצועיות ומקצוענות". סטיב מקלארן הוא המועמד המוביל לאימון ברמינגהאם. וגם: אצילי לא בלחץ ובלקמן מחמיא לליגת העל

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. קרויף עולה להתקפה. טייק 1

בשורה התחתונה מכבי תל אביב אספה שלוש נקודות יקרות וגם סידרה עוד קצת ביטחון עצמי לעומר אצילי ולניק בלקמן אחרי השערים הנפלאים שלהם, אבל הבעיות של הקבוצה ממשיכות, כל שכן כשמדובר במחצית הראשונה. "אנחנו ניתן את הדעת לעובדה שאנחנו לא נכנסים טוב למשחק", ירה ג'ורדי קרויף בסיום המשחק. לשאלה אם הוא היה מופתע או אפילו נבוך נוכח היכולת של מכבי נתניה, התייחס ההולנדי כנסיון לעקוץ את מידת המוכנות שלו למשחק ולכן ענה קצת בכעס לעיתונאים: "הפעם האחרונה בה הייתי נבוך היתה כאשר הייתי בן 15 והקבוצה שלי הפסידה 7:1. מאז לא הייתי נבוך בכדורגל. ולהגיד שהופתעתי? הרי מכבי נתניה מקבלת מחמאות בלי סוף והקבוצה הזו עשתה תיקו חוץ בטרנר נגד הפועל באר שבע". קרויף בדרך כלל מצליח לשלוח את השחקנים טובים יותר למחצית השנייה ועל כך אמר: "זה לא מה שאני אומר בחדר ההלבשה בהפסקת המשחק. זה פשוט יותר אופי שהם מביאים למשחק שלנו במחצית השנייה. במחצית הראשונה אנחנו מאחרים יותר לכדור הראשון, אנחנו קצת יותר מרושלים".

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 2:3 את מכבי נתניה
קרויף: "תמיד קשה אחרי משחקים באירופה", חשש מהפציעה של דור מיכה

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אימת התקשורת. ניק בלקמן/יוסי ציפקיס
"פתאום ראינו את דור מדדה על הרגל והמעסים שלנו עוזרים לו לרדת מהמגרש. זה היה סוג של שוק לכולם"

2. קרויף עולה להתקפה. טייק 2

דור מיכה יצא אמש מהאצטדיון בנתניה בתחושה שהוא קרע את השריר הארבע ראשי וייאלץ להיעדר אולי אפילו חודשיים. כל דבר טוב יותר מהתחזית הזו יהיה ברכה מבחינת הקשר שנפצע אחרי הבעיטה האחרונה שבעט לשער בחימום. "פתאום ראינו את דור מדדה על הרגל והמעסים שלנו עוזרים לו לרדת מהמגרש. זה היה סוג של שוק לכולם", סיפר אמש אחד משחקני הקבוצה. מיכה מצטרף לרשימה ארוכה של פצועים שיש לקבוצה. חלקם פצועי ראש כמו איתן טיבי (מול קרית שמונה) וטל בן חיים (אמש), אבל האחרים סובלים מפציעות רגליים שחלקן מקוטלגות כפציעות שריר. כשקרויף נשאל האם מדובר בצירוף מקרים ובמזל רע או בעבודה לא מספיק מוקפדת של הצוות המקצועי עם השחקנים, הוא שוב מעט נדלק: "אני יודע שאתם רוצים לבקר כל דבר שקורה במכבי תל אביב, אבל אני לא אשקיע שום מאמץ כדי להתייחס לזה. אם יש משהו שמכבי תל אביב מובילה בו מאז שאני פה זו המקצועיות והמקצוענות. אנחנו הקבוצה הכי מתקדמת בכל מה שקשור לפיזיולוגיה וטכנולוגיה. אנחנו יודעים מתי השחקנים צריכים מנוחה ויודעים מתי צריך להאט את הקצב איתם. אני יודע שיש לנו שחקנים שלפעמים צריכים לקחת גם סיכון איתם כי אולי הם קצת עייפים, אבל אין ברירה כי זו קבוצת כדורגל וצריך גם לקחת סיכונים".

3. בלקמן רומז שזו רק ההתחלה

ניק בלקמן הוא בינתיים אימת התקשורת. אמש הביאו אותו לדבר בפעם השנייה אחרי משחק ולמרות שאצלו האנגלית היא שפת אם, הוא בינתיים קמצן במלים ובתיאורים. הכל אצלו טוב, הוא נהנה מכל רגע כאן והפוקוס שלו הוא רק העתיד. אבל היה משהו שבכל זאת הדליק אותו קצת אמש וזו שאלה שהתייחסה לתחושה שיש מדי פעם מהיציע ולפיה הוא לא מספיק מאמין ביכולת שלו ולא תמיד אמיץ לעשות את הפעולה שלו עד הסוף. הרי מהירות יש לו, כוח יש בשפע וגם טכניקה אישית. השער שלו שניצח את המשחק היה פנטסטי. בלקמן לא הבין תחילה מה רוצים ממנו, אבל לבסוף הסביר: "חסר לי כושר משחק. אני עובד על זה עכשיו. לפני שבאתי למכבי תל אביב לא שיחקתי זמן רב והליגה בישראל ממש לא קלה לי. זו ליגה טכנית עם שחקנים בעלי טכניקה גבוהה מאוד אולי אפילו יותר מאשר בליגה השנייה באנגליה, אבל אני אלך ואשתפר ממשחק למשחק ואהיה יותר טוב כאשר כושר המשחק ישוב אלי".

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 2:3 את מכבי נתניה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון, ז'אן-סילבן באבן, עומר אצילי, אופיר דוידזאדה, ניק בלקמן. יוסי ציפקיס
"אני חלק מפאזל". עומר אצילי חוגג עם חבריו לקבוצה/יוסי ציפקיס
"אני ממש לא מרגיש שכל התיק צריך להיות עלי. זו קבוצה גדולה שיש לה הרבה שחקנים טובים"

4. אצילי משתחרר אבל טוען שלא היה לחוץ

"לא הרגשתי עול על הכתפיים ולא הרגשתי שאני צריך לסחוב לבד את מכבי תל אביב", אמר אמש עומר אצילי. למרות דבריו של הקשר שכבש שער מרהיב, בקבוצה ידעו לספר לפני כמה משחקים, שקיימת תחושה שאצילי נמצא בסוג של לחץ להיות טוב ולהוביל את הצהובים בכוח. ג'ורדי קרויף גם שוחח איתו על זה יותר מפעם אחת וביקש ממנו להשתחרר ולא להרגיש שבגלל שהוא היה היעד הכי מבוקש הקיץ, הוא צריך להצטיין בכל משחק. אצילי המשיך באותו עניין ואמר: "יכול להיות שזה שלא שיחקתי שנה שלמה, העצים את התחושה שלכם שאני לחוץ להיות טוב אבל אני ממש לא מרגיש שכל התיק צריך להיות עלי. אני חלק מפאזל במכבי תל אביב. זו קבוצה גדולה שיש לה הרבה שחקנים טובים".

5. וידאר רוצח שקט

אצילי ובלקמן כבשו שערים נהדרים, אבל קרויף ורבים מבין אנשי מכבי תל אביב בחרו בשער של וידאר קיארטנסון כשער הכי יפה במשחק. בעוד שאצילי ובלקמן הסתפקו בבעיטות אדירות ממרחק, קיארטנסון שילב טכניקה, דריבל משובח וקור רוח מול דני עמוס באחד על אחד. "וידאר הוא הרוצח השקט שלנו", אמרו עליו שחקנים אמש. "הבלמים בליגה כבר מאוד חוששים מפניו וזה צריך לעבוד לטובתנו".

6. מקלארן כבר עוזב?

האם הרומן בין סטיב מקלארן למכבי תל אביב יהיה קצר מהצפוי? היועץ, שהצטרף לצהובים לפני כחודש בלבד, הפך למועמד המוביל לאימון ברמינגהאם סיטי מהצ'מפיונשיפ האנגלית, זאת לאחר עזיבתו של הארי רדנאפ את הקבוצה. בסכנויות ההימורים, היחס על מינויו של מקלארן צנח מ-1 ל-16 ל-1 ל-5 בלבד, כך שנראה שבממלכה מאמינים כי הוא יקבל את הג'וב.

מקלארן מחזיק במכבי תל אביב בחוזה "מתגלגל", כאשר המשמעות היא כי הוא יכול לעזוב את המועדון בהתראה קצרה מאוד. שחקני הקבוצה הספיקו להתחבר למנג'ר האנגלי, שמעביר חלק גדול מהאימונים, בעוד ג'ורדי קרויף צופה מהצד. שחקנים בקבוצה אף טענו כי אם מקלארן יעזוב, "זו תהיה אבידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully