וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברטו קונטאדור על הג'ירו ד'איטליה בישראל: "מירוץ מדהים, נפלא להתחיל בירושלים"

חגיגות הג'ירו ד'איטליה בישראל נפתחו באירוע חגיגי, אלברטו קונטאדור הצהיר: "הזדמנות נהדרת לאזרחי ישראל לצפות במירוץ המלהיב הזה". רגב: "זכות לארח אירוע כל כך חשוב". כל הפרטים

אלברט קונטאדור. נועם מושקוביץ
חגיגה גדולה, כבוד גדול, פקקים גדולים. קונטאדור/נועם מושקוביץ

חגיגות הג'ירו ד'איטליה בישראל נפתחו היום (שני) רשמית בירושלים. במסיבת העיתונאים החגיגית שנערכה היום נכחו שניים מרוכבי האופניים הבכירים בעולם, אלברטו קונטדור הספרדי ואיוון באסו האיטלקי, כמו גם גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שר הספורט האיטלקי וראשי הג'ירו ד'איטליה.

כידוע, המירוץ היוקרתי (השני בחשיבותו בעולם האופניים אחרי הטור דה פראנס) ייפתח בישראל, ויכלול שלושה קטעים. התחרות תיפתח ביום שישי, 4 במאי, בשער יפו בירושלים. הרוכבים ירכבו סביב חומות העיר העתיקה ובמקומות החשובים בבירה, למחרת ייצאו לדרך בעיר חיפה ומשם ירכבו המתמודדים לטבריה ונצרת, חזרה לחיפה וממנה עד תל אביב (לרגל התחרות ייסגר כביש חיפה-תל אביב). היום השלישי והאחרון יתחיל בבאר שבע לכיוון אילת דרך המכתשים.

אירוע הספורט הענקי ייצור כמובן עניין בינלאומי גדול, ולא מעט אתגרים לוגיסטיים, שיכללו בין השאר סגירת כבישים ושינויים גדולים בהסדרי התנועה, לנוכח העובדה שהמירוץ לא רק כולל כ-176 רוכבים, אלא גם שיירה ענקית של רכבי ליווי. רק אחרי שלושה ימים בישראל יחזרו הרוכבים והפמליות לאירופה, שם ימשיכו בתחרות שנמשכת 21 ימים שבמהלכם יעברו 3,500 קילומטר.

מירי רגב עם ניר ברקת. נועם מושקוביץ
"המרוץ המרהיב שיחשוף את הנופים המדהימים של ישראל"/נועם מושקוביץ

אלברטו קונטאדור, שהכריז על פרישה לפני כמה ימים, אמר היום: "הג'ירו הוא מירוץ מדהים ואני זוכר שתמיד יש לי חיוך על הפנים ושאני נהנה, במיוחד מהמעריצים. להתחיל בישראל יהיה דבר נפלא. הייתי כבר כאן וראיתי את ישראל ואת ירושלים ומאוד נהניתי. זו הזדמנות נהדרת לאזרחי ישראל לצפות במירוץ המלהיב הזה ולצפות בזה בעיניים בחי. זה הרבה יותר מיוחד מאשר לראות את זה בטלוויזיה".

השרים רגב ולוין פתחו את היום בצילום משותף כשהם רכובים על אופניים ועל גופם חולצת המירוץ. השרה רגב: "זוהי זכות גדולה שלנו, להיות מדינה מארחת לאירוע ספורטיבי כל כך חשוב וגדול. אני קוראת לכל אוהבי המירוץ, להגיע הנה לישראל. המסע שלכם רוכבי האופניים בשבילי ארץ הקודש שלנו, יהפוך לא רק למרוץ ספורטיבי אלא למסע בזמן בין תקופות מרתקות שידעה הארץ הזו".

השר לוין: "אנו מציינים השנה שנת שיא בתיירות לישראל, וכחלק מהמהפכה השיווקית של ישראל כיעד המתאים לקהל הרחב, לפנאי, לנופש, לחופשה ולטיול, אנו מביאים לכאן את הג'ירו ד'איטליה, המרוץ המרהיב שיחשוף את הנופים המדהימים של ישראל, את אתרי התיירות ואת מזג האוויר המושלם שלנו למאות מיליונים של צופים בקרוב ל-200 מדינות ברחבי העולם. אני שמח לחשוף במעמד זה את הקמפיין השיווקי שלנו במשרד התיירות שילווה את הג'ירו בישראל. מטרת הקמפיין למנף ברחבי העולם את ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי. צילומי הנוף המרהיבים של ישראל יתנו תנופה נוספת לקמפיינים שלנו בעולם ואני משוכנע כי יביאו לגידול נוסף בתיירות לישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ג'ירו ד'איטליה בישראל - כל הפרטים

* לראשונה בהיסטוריה ואחרי 100 שנה הג'ירו ד'איטליה יוצא מגבולות אירופה.

* נקודת הזינוק ב-4 במאי תהיה בירושלים ונקודת הסיום ב-27 במאי תהיה השנה בוותיקן ברומא.

* פירוט המסלולים
יום שישי ה-4 במאי - 10 ק"מ – "סובב ירושלים". הזנקה יחידנית, מרוץ נגד השעון.
נקודת הזינוק: רחוב קריב בכניסה לשדרות ממילא, על רקע חומות העיר העתיקה
קו סיום: שער יפו
נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: שוק מחנה יהודה - קריית הממשלה והכנסת - מתחם התחנה, הסינמטק - הר ציון, חומות העיר - רחבת הכותל

יום שבת ה-5 במאי - 202.8 ק"מ - חיפה - עכו - קיסריה - תל אביב (כולל מסלול חובבנים בין קיסרה לת"א)
נקודת הזינוק: חיפה, הגנים הבאהיים
קו סיום: תל אביב, טיילת הרברט סמואל
נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: הגנים הבאהיים - עכו - צומת אחיהוד - זכרון יעקב - קיסריה - פתח תקווה - קניון איילון - וולדרום - פארק הירקון - שד' רוטשילד - טיילת הרברט סמואל


יום ראשון ה-6 במאי - 235.7 ק"מ - באר שבע – מצפה רמון - אילת
נקודת הזינוק: באר שבע, ליד אוניברסיטת בן גוריון
קו סיום: אילת, לאורך הטיילת
נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: באר שבע - משאבי שדה - מדרשת בן גוריון - מכתש רמון - נאות סמדר - כביש הערבה - טיילת אילת

* אירוע ההזנקה ושלושת ימי הרכיבה בישראל שיועברו כאמור בשידורים חיים על ידי גופי שידור וערוצים מכל העולם ויצולמו מהאוויר ומהקרקע, יזכו לחשיפה תקשורתית עצומה ולצפייה של מאות מיליונים בכל רחבי העולם. מסיבת העיתונאים היום הועברה בשידור חי ביורוספורט ללמעלה מ-54 מדינות ושודרה ב-20 שפות שונות.

* שלושת ימי הרכיבה בישראל ייספרו לרוכבים בתוצאה הכללית הסופית ויחד עם 18 ימי הרכיבה הנוספים באיטליה – הם צפויים לרכוב כ-3,500 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully