וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות חגגו בלובליאנה, דראגיץ': "זה היום המאושר בתולדות סלובניה"

טירוף בסלובניה: המונים שטפו את הרחובות בעיר הבירה, הרכז שהוכתר ל-MVP הצהיר כי ככל הנראה יפרוש ושיבח את דונצ'יץ' ("הוא יכול להיות השחקן הכי טוב ב-NBA"). סרביה נגד השופטים

גוראן דראגיץ' קפטן נבחרת סלובניה. AP
MVP ראוי. דראגיץ' מניף את הגביע/AP

נבחרת סלובניה השלימה הערב (ראשון) זכייה מרגשת והיסטורית באליפות אירופה, אחרי שגברה 85:93 על נבחרת סרביה בגמר באיסטנבול. המדינה הקטנה, המונה כשני מיליון תושבים בלבד, יצאה לחגיגות אל תוך הלילה אחרי גמר מרגש ואמוציונלי, במהלכו גוראן דראגיץ' קבע שיא נבחרת עם 35 נקודות וילד הפלא לוקה דונצ'יץ' נפצע בשלהי הרבע השלישי, ויצא מהמגרש כשהוא ממרר בבכי.

הסלובנים, שהגיעו לטורניר בלי ציפיות מיוחדות, היו גדולים על כל היריבות שלהן מתחילתה ועד סופה של האליפות. הם סיימו את הטורניר עם מאזן 0:9 וניצחו ב-13.8 נקודות בממוצע למשחק, והפילו בדרך גם את הפייבוריטית לזכייה בזהב, נבחרת ספרד.

בסיום נראו תמונות מרגשות בסינאן ארדם ארנה באיסטנבול: גוראן דראגיץ', שהוכתר כ-MVP הטורניר, סחב את דונצ'יץ' הפצוע על גבו כדי שיוכל להשתתף בטקס הנפת הגביע. דונצ'יץ', כמו דראגיץ', נכלל גם כן בחמישיית הטורניר לצד שניהם, נבחרו לחמישייה גם בוגדן בוגדאנוביץ' (סרביה), אלכסיי שבד (רוסיה) ופאו גאסול (ספרד).

שחקני נבחרת סלובניה סוחבים את לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
תמונת הערב. דונצ'יץ' הפצוע מונף על ידי שחקני סלובניה בטקס חלוקת המדליות/רויטרס

דקות ספורות לאחר שריקת הסיום, עשרות אלפי סלובנים יצאו לרחובות לובליאנה כדי לחגוג את הזכייה ההיסטורית.
מצטיין האליפות גוראן דראגיץ' אמר: "זה ללא ספק ההישג הגדול בקריירה שלי. אני עדיין מחכה לזכות באליפות ה-NBA, אבל לזכות עם המדינה שלך באליפות אירופה זה משהו אחר. המדינה הזו נתנה לי הכל, גדלתי וחונכתי בה ואני מאושר שיכולתי לעם הסלובני משהו בחזרה. האולם היה מפוצץ באוהדים סלובנים, זה היה מדהים".

דראגיץ' הוסיף: "חלמנו להגיע לפודיום ולסיים עם מדליה כלשהי. זה היה הצ'אנס האחרון שלי, כי עכשיו ככל הנראה אפרוש מהנבחרת. החודש האחרון היה מדהים, בלתי ייאמן". הרכז הנפלא סיפר כי במהלך המחצית השנייה סבל מכאבים, ולכן גם סופסל ברבע האחרון: "לא חששתי בדקות האלו, אולי הייתי קצת מתוח. ידעתי ששאר החברים יעשו את זה. פרפליץ' היה גדול, בלאז'יץ' היה נפלא".

בנוסף, התייחס דראגיץ' לדונצ'יץ' ואמר ש"הוא הולך להיות השחקן הטוב באירופה בעוד כמה שנים, אולי אפילו השחקן הכי טוב ב-NBA. הוא ווינר מלידה. אני לא צוחק - תכתבו מה שאני אומר - הוא הולך להיות אחד השחקנים הטובים בעולם כולו".

אנתוני רנדולף הוסיף: "אני מאושר שהייתי חלק מהדבר הזה, זה משהו שאזכור כל החיים וזה כנראה ההישג הכי גדול בקריירה שלי. אין אף אחד עם אגו בנבחרת שלנו, כל אחד מקריב מעצמו. אני רוצה להודות לעם הסלובני ולכל השחקנים והצוות פה שקיבלו אותי בזרועות פתוחות.

לוקה דונצ'יץ', ילד הפלא הסלובני שנפצע במהלך המשחק וראה את דקות ההכרעה עם דמעות מהספסל אמר בסיום לגבי הפציעה: "אני בהסדר, זו פציעת קרסול ועוד שבועיים אוכל לחזור לשחק. לא הייתי יכול לעזור לקבוצה שלי, אבל הם לא היו צריכים את העזרה שלי. אני לא מאמין, אנחנו אלופי אירופה בפעם הראשונה. אני מצפה לראות את כל סלובניה בשדה התעופה".

מאמן סרביה סשה ג'ורג'ביץ' אמר בסיום: "אני רוצה להודות לכל השחקנים ולצוות שלי. אין לי טענה אחת כלפי השחקנים שלנו, הם היו מופלאים, שיחקו עם כל כך הרבה תשוקה ולב, השקיעו כל כך הרבה מאמץ. הרבה מאוד דברים לא עבדו כמו שחשבתי בטורניר הזה, הרבה שחקנים נעדרו, אבל הרמנו את עצמנו בכל פעם מחדש. המשחק הוכרע על דברים קטנים, ויש לי טענות גם נגד השופטים על כל מיני דברים שלא צריכים לקרות במעמד כזה, אבל אני לא רוצה לחפש תירוצים. סלובניה נבחרת נפלאה, ועכשיו דונצ'יץ' הולך בדרכו של גוראן דראגיץ' וזה נהדר עבורם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ככה אבא של לוקה דונצ'יץ', סשה, חגג את מדליית הזהב

וככה דונצ'יץ' עצמו חגג

תראו את הנתונים של דונצ'יץ' באליפות הזו (בן 18, להזכירכם)

גם זוראן דראגיץ', האח של, עלה לפודיום

אפיי יודו המום מההצגה של דראגיץ'

ה-MVP השקט של המשחק: מאמן סלובניה איגור קוקושקוב

גם אנדראה טרינקיירי מברך

טוקו שנגלייה נלהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully