וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הובסה 5:0 על ידי אוקראינה, אייל רן הודיע על התפטרות

אלכסנדר דולגופולוב הביס את מור בוליס, איליה מרצ'נקו את עידן לשם והקפטן הישראלי הודיע על פרישה אחרי 12 שנה בתפקיד: "הייתה לי הזכות והגאווה להצעיד את הנבחרת להישגים"

אייל רן, קפטן נבחרת הדייויס. יוסי ציפקיס
עוזב את הנבחרת. רן/יוסי ציפקיס

אחרי הכישלונות האחרונים בגביע דייויס הודיע היום (ראשון) קפטן הנבחרת אייל רן על עזיבת הנבחרת. טניסאי העבר שימש בתפקיד מאז שנת 2005 ובין היתר היה שותף להצלחות, כולל העלייה לחצי הגמר בבית העליון ב-2009, אז הפסידה ישראל לספרד אחרי שעברה את שבדיה ורוסיה. מאז 2010 לא הצליחה ישראל לחזור לבית העליון אחרי שהפסידה חמש פעמים בפלייאוף העלייה לבית העליון ובשלוש השנים האחרונות לא הצליחה ישראל להתקרב בכלל לעלייה לבית העליון.

אייל רן עצמו אמר: "הייתה לי הזכות והגאווה להצעיד את הנבחרת בתור שחקן ולאחר מכן בתור קפטן במשך 12 שנים. אני שמח שהובלתי את הנבחרת עד לחצי גמר גביע דייויס ועל הזכות להצעיד שחקנים כמו אנדי רם, יוני ארליך, נועם אוקון, אמיר חדד, הראל לוי, אמיר ויינטרוב ודודי סלע להישגים אדירים ועל כך שהנבחרת הייתה מקום שכולם רוצים וחולמים להיות חלק ממנו. אני שמח על הזכות שהייתה לי להצעיד את נבחרת העתיד של ישראל, ישי עוליאל, עידן לשם, דניאל צוקרמן, בן פתאל, מור בוליס, כולם שחקנים צעירים ומבטיחים ויש למה לצפות מהם בשנים הקרובות.

"אני רוצה להודות לצוות המדהים, שפעם אחר פעם הגיעו למפגשי הדייויס והראו מחוייבות ואחדות והפכו את השבוע לכיפי ומיוחד. לנועם בר ולרונן מורלי, שהיו חלק מהצוות הזה וכמובן לאנשים שאחראים על הארגון וניהול הנבחרת: שלמה גליקשטיין, יונה יאיר ומיכאל קליין. כמובן גם להודות לקהל, שהיה שחקן משמעותי מאוד ודחף אותנו תמיד גם ברגעים קשים. רוצה כמובן גם להודות למשפחה שלי, לאשתי מעיין ולילדים שתמכו בי לאורך כל השנים גם כששיחקתי וגם כקפטן.

"מאוד רציתי לייצג את המדינה והדגל בהתמודדות נגד רומניה שמבחינתי הייתה סגירת מעגל אחרי שנמנע מאבי הרי רוזנברג (רן) לשחק טניס שולחן ברומניה בגלל שאיפותיו לעלות לארץ לפני 50 שנה. למרות זאת הרגשתי שזה הזמן להעביר את המושכות ואני שמח שאני משאיר נבחרת חזקה, מאוחדת ומחויבת לשנים הקרובות ובטוח שמי שיחליף אותי ישאיר אותנו בבית 1".

אלכסנדר דולגופולוב טניסאי אוקראיני. איגוד הטניס האוקראיני, אתר רשמי
ניצח בקלילות. דולגופולוב/אתר רשמי, איגוד הטניס האוקראיני

קודם לכן ננעלה ההתמודדות של ישראל מול אוקראינה. כזכור, כבר אתמול הוכרע שאוקראינה תישאר בבית אירופי/אפריקאי מספר 1 בעוד ישראל תיאלץ לעבור את רומניה בהתמודדות נוספת כדי לשרוד, כך שהמשחקים שנערכו היום היו לפרוטוקול בלבד.

למרות שזה היה חסר חשיבות, החליט אלכסנדר דולגופולוב כן לשחק, אולי לצורך אימון, וניצח 3:6, 2:6 את מור בוליס (544 בעולם), שקיבל את ההזדמנות לשחק נגד טניסאי ברמה גבוהה כל כך. המשחק עצמו ארך שעה ועוד תשע דקות כשהאוקראיני, המדורג 52 בעולם, מגיש 6 אייסים וזוכה ב-91% מהנקודות מאחורי ההגשה הראשונה שלו ובסך הכול מפסיד 9 נקודות מאחורי הסרב.

במשחק השני ניסה עידן לשם לשפר במעט את הרושם שהותיר אחרי ההפסד בשישי, אבל לא ממש הצליח לעשות את זה. המדורג 290 בעולם הובס 6:1, 6:3 על ידי איליה מרצ'נקו (286) בתוך שעה ועוד 13 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully