וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ריו וטוקיו קנו קולות שעזרו להן לארח את האולימפיאדה

עוד פרשת שחיתות בוועד האולימפי? ב"גארדיאן" האנגלי טוענים שפאפה מסאטה דיאק, בנו של למין דיאק, קיבל תשלומים בזמן הקמפיינים המדוברים ובתמורה ניצל את כוחו כדי להשפיע על ההצבעה

פאפה מסאטה דיאק. AP
מושחת? פאפה דיאק, משמאל/AP

בוועד האולימפי הבינלאומי קיוו אתמול (רביעי) שכל תשומת הלב תופנה ללימה, שם הוכרז באופן רשמי כי פריס תארח את אולימפיאדת 2024 ולוס אנג'לס תארח ארבע שנים מאוחר יותר, אולם פרשת שחיתות חדשה שנחשפה בעיתון "הגארדיאן" האנגלי מביכה את הארגון.

על פי החשד ריו, שאירחה את האולימפיאדה האחרונה וטוקיו שתארח את האולימפיאדה הבאה, "קנו קולות" כדי לזכות בכבוד. בעיתון מדווח כי דמות בכירה שעומדת במרכזה של הפרשה, קנתה שעונים יקרים ותכשיטים, ימים בלבד אחרי שתי ההצבעות כאשר העיתון טוען כי פאפה מסאטה דיאק, בנו של חבר הוועד האולימפי לשעבר, למין דיאק, פיזר מאות אלפי יורו בחנות תכשיטים בצרפת ובקטאר בזמן הקמפניים שבהם נבחרו ריו וטוקיו לאירוח האולימפיאדה. במשרד התביעה הברזילאי הגיעו למסקנה שהתשלום הועבר ככל הנראה למאסטה כדי לקנות קולות הצבעה ובתמיכה בלמין דיאק, לו היתה השפעה גדולה בוועד האולימפי והוא זה שסייע לכך שריו וטוקיו ייבחרו.

דיאק לא הגיב לחשדות נגדו, אך מוקדם יותר התייחס לדיבורים על שחיתות ומעשים לא כשרים שלו כשאמר: "זה השקר הכי גדול בהיסטוריה של עולם הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully