וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר גרמניה בישראל: "מתנצלים שלקח לנו 45 שנה להקים אתר הנצחה"

13.9.2017 / 19:31

קלמנס פון גטצה דיבר בטקס השנתי לזכר י"א חללי מינכן: "היינו צריכים לעשות זאת קודם". אושרת רומנו: "כשציינו את הקמת אתר ההנצחה במינכן, הנרצחים קיבלו את המקום הראוי להם"

טקס זיכרון י"א חללי מינכן. קובי אליהו
טקס זיכרון י"א חללי מינכן/קובי אליהו

הטקס השנתי לזכר י"א חללי מינכן נערך הערב (רביעי) בתל אביב לציון 45 שנה לטבח הנורא בספטמבר 1972. הטקס שנערך הערב במעמד שגריר גרמניה בישראל, קלמנס פון גטצה, היה המשך ישיר לחניכת אתר הנצחה בדיוק לפני שבוע בפארק האולימפי במינכן במעמד נשיאי המדינות של ישראל וגרמניה.

במהלך הטקס שנערך הערב תל אביב אמר שגריר גרמניה בישראל: "אנחנו טעינו בטיפול באירוע הטרור ב-1972. לא היינו צריכים לתת לשפיכת דם של יהודים על אדמת גרמניה 27 שנים אחרי סיום מלחמת העולם השנייה. אנחנו מתנצלים שלקח לנו 45 שנה להקים את אתר ההנצחה בפארק האולימפי במינכן, היינו צריכים לעשות זאת קודם".

טקס לזכר י"א חללי מינכן. קובי אליהו
טקס לזכר י"א חללי מינכן/קובי אליהו

בשם המשפחות של י"א החללים, נשאה דברים אושרת רומנו, בתו של יוסף רומנו בשם אילנה רומנו, שיחד עם אנקי שפיצר היו שתי הנשים שפעלו ללא לאות במשך שנים ארוכות להכרה בנרצחים ולמתן כבוד וזיכרון אמיתי לטבח. רומנו אמרה בין היתר בפנייה אל י"א החללים: "בשבוע שעבר במינכן כשציינו את הקמת אתר ההנצחה, אתם קיבלתם לבסוף את המקום הראוי לכם".

"בזכות תומאס באך, נשיא הועד האולימפי העולמי, האיש היקר והרגיש הזה, אנחנו קיבלנו את מה שקיווינו לו כל כך הרבה שנים. התחושות של כולנו לפני שבוע בגרמניה היו תחושות של סיפוק גדול, מהול בצער וכאב עמוק. אני אומרת כאן לאמא שלי ולאנקי: בזכותכן הכל אפשרי. לצערנו, העולם הבין שאנחנו בפתחו של עידן חדש שמבין שהטרור אינו מנת חלקנו בלבד. אני מבטיחה כאן לכם, י"א החללים האהובים שלנו, שזכרכם לא ימוש מליבנו לעד".

יושב ראש הועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, הוסיף ואמר בנאומו: "לפני קצת יותר משנה, בכפר האולימפי בריו, הצלחנו בפעם הראשונה להקים אנדרטת זיכרון שתלווה את כל המשחקים האולימפיים מעתה, ולפני שבוע הצלחנו לסגור פער של 45 שנה עם אתר ההנצחה במינכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully