וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 47, קימיקו דאטה פרשה מטניס: "מרגישה עצובה במיוחד"

היפנית, שחזרה מפרישה בת קרוב ל-12 שנים ב-2008, תלתה את המחבט אחרי 6:0, 6:0 מול קרוניץ' לעיני יציעים מלאים בטוקיו: "זה מוזר, אבל אני חייבת לקבל את זה". דורגה 4 בעולם בשיאה

בגיל 46 הגיעה היום (שלישי) אחת הקריירות המיוחדות בטניס העולמי לקיצה. קימיקו דאטה היפנית, שתחגוג לקראת סוף החודש את יום הולדתה ה-47, הובסה 6:0, 6:6 על ידי אלכסנדרה קרוניץ' הסרבית (67 בעולם) בתוך 49 דקות בלבד וכשהיא לא מהווה יריבה הולמת בכלל בסיבוב הראשון של טורניר טוקיו.

"זה סוף סוף נגמר", אמרה בסיום דאטה כשהיא בוכה כמו גם רוב הצופים ביציעים שהיו מלאים עד אפס מקום, "אני מרגישה עצובה במיוחד, אבל אני גם אסירת תודה על מה שהטניס העניק לי". דאטה, שהתגרשה לאחרונה מבעלה, זכה בסך הכול בשמונה תארי WTA במהלך הקריירה שלה ופרשה ב-1996 רק כדי לשוב מפרישה ב-2008. לאחרונה היא נאלצה לעבור שני ניתוחים בברכיים שלה, מה שגמר מעשית את הקריירה שלה. בנוסף, היא סבלה מפציעה גם בכתף.

דאטה, ילידת קיוטו ביפן, זכתה לטקס מרגש וקיבלה פרחים וגביע. "הרבה דברים חלפו בראשי הבוקר, אבל במהלך המשחק פשוט ניסיתי לעשות את כל מה שאני יכולה כדי לנצח", הוסיפה היפנית שזכתה ב-13 נקודות בלבד, "לא היה לי את זה מבחינה פיזית. זה מרגיש מוזר לפרוש, אבל אני חייבת לקבל את זה. בסופו של דבר אני גם מרוצה שלפחות לא החמרתי את המצב בכסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קימיקו דאטה נפרדת מאלפי הצופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

היפנית, רק 1.63 מטר, משחקת טניס מיושן מעט יחסית לטניס שמשחקות השחקניות היום עם חבטות משונות מעט ויותר רגש. "אני רוצה להתנצל", אמרה בסיום קרוניץ' המנצחת, "אני לא אוהבת את זה שהייתי צריכה להיות זו שצריכה לנצח את קימיקו במשחק הפרישה שלה, אבל הייתה לה קריירה נהדרת. התחלתי את המשחק רע. כשאלך לחדר ההלבשה, אני משוכנעת שאבכה".

דאטה שברה מספר שיאים בטניס, כולל עם הזכייה בטורניר בקוריאה ב-2009, אז הפכה לטניסאית השנייה הכי מבוגרת שזוכה בטורניר WTA כשרק בילי ג'ין קינג מקדימה אותה. דאטה הדגישה שאין לה כוונה להפוך למאמנת בעתיד: "לא, אני ממש לא הולכת להיות מאמנת. אני מרגישה שאני לא רוצה לחזור שוב למגרש, מעכשיו רק אצפה בטניס".

דאטה דורגה בשיאה במקום הרביעי בעולם וזה היה אי שם בנובמבר 1995. היא הגיע שלוש פעמים לחצי גמר גרנד סלאם (אליפות אוסטרליה 1994, רולאן גארוס 1995 ו-ווימבלדון 1996) ופעמיים לרבע הגמר באליפות ארצות הברית (1993 ו-1994). בחצי גמר אליפות אוסטרליה ב-1994 הפסידה דאטה 6:3, 6:3 ללא אחרת מאשר שטפי גראף, שבסופו של דבר גם זכתה בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully