וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על גיא לוזון: "שחר נתן צ'ק פתוח, עד עכשיו הוא מאכזב"

11.9.2017 / 8:24

מאמן מכבי חיפה סופג את האש: "לא יודעים לשחק מול צפיפות. אין עקביות, כל שבוע ההרכב מתחלף". לוזון מבטיח: "אנחנו מחויבים להביא תוצאות. נביא אותן". אכזבה מקאיו ובן הרוש

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: שמרית גולדשטיין

1. גיא לוזון סופג ביקורת

לוזון מזכיר במידה מסוימת את ההתחלה של קודמיו, אלכסנדר סטנוייביץ' ורנה מולנסטיין. אין שיטה קבועה, יש תזוזות רחבות בהרכב ובעיקר קושי מול הגנות צפופות

1. ניקיטה רוקאביציה וסינטאיהו סלליך מצאו את עצמם מפסידים ממדיניות שמזכירה מועדונים שמשחקים בקביעות במפעלים האירופאים - שבוע אחד מצטיינים בהרכב מול האלופה, במחזור הבא שומרים כוחות למשחק חשוב בליגה האירופית. לא ברור מדוע לוזון ויתר דווקא על שני השחקנים שהצטיינו מול באר שבע. בעצם כן ברור. הוא מצא בקאיו ודמארי את הפתרון להגנות צפופות, אבל ויתר על הפתרון הזה אחרי השער הראשון שספג.

השחקנים של לוזון לא חושבים שהבעיה היא בקאיו, בדמארי או בהחלטה לספסל את סלליך, הם פשוט לא רואים אופק במדיניות הנוכחית שלו. לוזון מזכיר במידה מסוימת את ההתחלה של קודמיו, אלכסנדר סטנוייביץ' ורנה מולנסטיין, בקבוצה – בלי שיטה קבועה, תזוזות רחבות בהרכב ובעיקר – קושי מול הגנות צפופות ויכולת לאיים על הגדולות במשחק בודד. "הבעיה שלנו היא לא עם שחקן מסוים, אלא עם מה שקורה עם ההרכב, עם השיטה. בקבוצה הנוכחית אין קביעות, לא בהרכב, לא בשיטה ולא בדרך שלה. מה יקרה שגרשון ובוזגלו יחזרו מפציעות? לגיא אין אירופה. הוא לא יכול לייבש שחקנים ביציע לטווח ארוך. הוא יעשה רוטציה, השיטה תשתנה, התחלופה תשפיע. נורא קשה להצליח בלי עקביות", אמר אחד השחקנים בצאתו מחדר ההלבשה.

"השבוע קהת ומזרחי היו ביציע, סלליך על הספסל וקאיו פתח. בשבוע הבא זה יכול להיות הפוך", אמר שחקן אחר. "גיא בנה כאן סגל מפלצתי כדי לאיים על הגדולות, אבל בדרך שכחנו שאנחנו לא מסוגלים לשחק מול הגנות צפופות של קבוצות קטנות. ואיך אפשר לאיים כשאתה כל שבוע מחליף הרכב ושיטה? אתמול, למשל, היינו צריכים להפעיל יותר את משחק האגפים. קראתי שגיא אמר שהבעיה בעונה שעברה הייתה שחקני הכנף, אבל כל המשחק עובר דרך האמצע, היחיד שגיא מפעיל מהאגף זה מאבוקה. דורה נתן הוראה לסגור אותו, וגמר את המשחק".

עוד בנושא:

הפועל עכו ניצחה את מכבי חיפה המאכזבת 0:2
גל אלברמן: "ברור לכולם שאנחנו לא מחוברים"
הפועל עכו בעננים: "יש פה שחקנים שיובילו את הכדורגל הישראלי"

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שחקן בקבוצה אמר: "נורא קשה להצליח בלי עקביות". לוזון/אדריאן הרבשטיין

מהיציע להרכב, מהספסל ליציע

"דבר אחד ברור – אף אחד לא יקבל כישלון העונה. יענקל'ה פתח את הכיס, נתן לו צ'ק פתוח, וגיא קיבל את כל מה שהוא רצה"

2. רועי קהת לא זוכר מתי זה קרה לו בפעם האחרונה. 32 משחקים היו לו בעונה שעברה, 28 מהם בהרכב של מכבי חיפה. מאז אוסטריה וינה הוא לא זוכר מתי ישב ביציע בנסיבות שלא קשורות להרחקה או לפציעה. והנה הגיע שלומי אזולאי וסיפק תשובה הולמת לסאגת קהת – פתאום הקשר שנחשב לפתרון הקלאסי של מכבי חיפה שמשוועת למנהיג הפך לשחקן יציע. כשפורסם שלשום הסגל למשחק בוואצ אפ הקבוצתי של שחקני מכבי חיפה, השחקן היחיד שהיה מופתע היה קהת עצמו.

ההחלטה לגבי קהת היא כמובן לא הבעיה. להפך, קהת לא הוכיח את עצמו בעונה שעברה ואולי אפשר להבין את ההחלטה של לוזון לנסות משהו אחר. אבל כמו שנכתב בנקודה הקודמת, הבעיה היא שלוזון מתקשה בינתיים להתמודד עם הסגל הרחב שבנה בעצמו. במכבי חיפה יש מי שטוען שהפוסט של קהת ערב משחק היה מיותר. הרי רק יממה קודם לכן לוזון הכין את החניכים שלו לאפשרות שכמה מהם, חלקם בכירים, יישבו ביציע במשחק הקרוב - משום שהוא מנסה להתאים את השחקנים לשיטה, ולא להפך.

"אזולאי, קהת, לביא וקאיו עוד יראו העונה את היציע. ולא בטוח שפעם אחת", אמר גורם במועדון, "לא כל השחקנים מרוצים מהסיטואציה שנוצרה, זה ברור. ולא בטוח שמכבי חיפה עדיין מוכנה אליה. אבל דבר אחד ברור – אף אחד לא יקבל כישלון העונה. יענקל'ה פתח את הכיס, נתן לו צ'ק פתוח, וגיא קיבל את כל מה שהוא רצה. כרגע, מבחינת מבחן התוצאה, הוא מאכזב". אותו גורם ביקש לציין כי "לאף אחד בצוות הניהולי והמקצועי אין ספק שהסגל הנוכחי יצליח. אנחנו עדיין מאמינים בו. רק שלא יהיה מאוחר מדי".

בסיום המשחק שאלתי את לוזון מדוע הוא החליט לשלוח את קהת ומזרחי ליציע. "היינו צריכים בסגל שחקנים קדמיים, עם בעיטה מרחוק שלא הייתה לנו. אתה שואל למה לא שיחקנו מספיק דרך האגפים? נגד בני יהודה באנו עם שחקני אגפים וגם לא הצלחנו לפרוץ את ההגנה שלה. היום לא הצלחנו למצוא את האיזון. אין ספק שאנחנו מאוכזבים מהתוצאות. חיבור? זה טבעי שלא נהיה יחידה מושלמת אחרי שלושה משחקים יחד. אני יכול לומר לאוהדים שאנחנו מחויבים להביא תוצאות. יש לנו את היכולת. אנחנו נביא אותן".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
גל אלברמן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
גורם במועדון: "הסגל הנוכחי יצליח, אבל רק שלא יהיה מאוחר מדי"/אדריאן הרבשטיין

3. הביקורות: "שיווקו את קאיו, בן הרוש לא מסייע להתקפה"

לא רק לוזון סופג ביקורת, אלא גם השחקנים שלו. והביקורת הזאת הולכת ומתרחבת. קאיו ("שיווקו אותו בתקשורת, אבל מה הוא עשה עד עכשיו?"), עומרי בן הרוש ("לא מסייע מספיק להתקפה, מרחיק כדורים ללא כתובת") ושי בן דוד ("שחקן צעיר שנקלע, לא באשמתו, לסיטואציה לא קלה") ספגו חלק מהביקורות. בסיום נכנסו השחקנים לחדר ההלבשה וניסו לעודד אחד את השני. "אתה רואה על הפרצוף של כל אחד מהם מי לוקח ללב, ומי לא. הרוב לקחו את זה קשה", סיפר גורם בחיפה. קינן, כמעט כהרגלו, ביקש מהם להרים את הראש.

בחיפה מחכים לרמי גרשון, והשאלה המרכזית שלוזון שואל את עצמו היא האם לחפות על החולשה של בן הרוש בצד שמאל, או לנצל את היתרונות של גרשון כבלם. נראה כי המאמן מעדיף את גרשון במרכז ההגנה. "כשרמי יהיה כשיר כל משחק ההגנה ייראה אחרת. יהיו לנו יותר אפשרויות בחלק האחורי. אבל עד שיחזור צריך למצוא פתרון. המהירות של דוס סנטוס הייתה חסרה מאוד אתמול".

סינטאיהו סלליך (מימין), קאיו, סטפנוס אתנסיאדיס שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"שיווקו אותו בתקשורת, אבל מה הוא עשה עד עכשיו?". קאיו במרכז/אדריאן הרבשטיין

4. מי מאשר את האצטדיון בעכו?

חסכנו מכם את התגובות, כי אין טעם שהעירייה, המשטרה, מתכנני האצטדיון או כל מי שמעורב לכאורה במחדל שהשאיר אתמול עשרות אוהדים בחוץ בזמן שבפנים משחקים כדורגל, ינהלו מאבק פוליטי על חשבונכם.

דקות מפתיחת המשחק הספסרים עמדו ליד הקופות וניצלו אוהדים שרוצים לראות כדורגל בינוני, האוהדים שהשיגו כרטיס עמדו צפופים בכניסות ועשרות בודדות נותרו בחוץ דקות ארוכות מפתיחת המשחק כי אין להם היכן לחנות. ומה בפנים? הלוח האלקטרוני לא עובד, אז נחשו את הדקה בעצמכם, פתחי החירום חסומים כי לחלק מהאוהדים אין איפה לשבת, יציע העיתונות חלוד ועבודות החשמל העלו זכרונות מהמגרש הנוסטלגי של צפרירים חולון.

ישראל, שנות האלפיים - קודם בונים, אחר כך מתכננים. ואם אף אחד לא רץ בשבילכם, אז תחנו רחוק ותלכו ברגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully