וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ניצחון דרמטי לאיטליה על גאורגיה, יוון בשמינית הגמר

דאטומה חסם בשנייה האחרונה את שרמדיני בדרך ל-69:71, הגאורגים יעלו רק בהפסד אוקראיני. הצגה לסלוקאס וקלאת'ס ב-77:95 הגורלי על פולין, ליטא וסלובניה הבטיחו את המקומות הראשונים

יונאס ולנצ'יונאס שחקן נבחרת ליטא. AP
וניצחון מרשים. יונאס ולנצ'יונאס/AP

המחזור החמישי והאחרון בשלב הבתים של היורובאסקט יצא היום (רביעי) לדרך עם שישה משחקים שיכריעו את המיקומים הסופיים בבתים א' ו-ב'.

לוקה דונצ'יץ' נבחרת סלובניה. AP
הצגה מול צרפת. לוקה דונצ'יץ'/AP

בית א'

סלובניה - צרפת 78:95

נבחרת צרפת סומנה בתחילת הקמפיין כקבוצה החזקה בבית הזה, אך סלובניה טרפה את הקלפים וסיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם ואותתה שבהחלט צריך לספור אותה כמועמדת להגיע הכי רחוק שאפשר בטורניר הזה. גוראן דראגיץ', אולי השחקן המצטיין בטורניר עד כה נתן עוד מופע אישי עם 22 נקודות ו-8 אסיסטים. לוקה דונצ'יץ' ילד הפלא של ריאל מדריד הוסיף 15 נקודות ו-9 ריבאונדים כשמנגד נאנדו דה קולו קלע 16 אך רשם 0 מ-4 מחוץ לקשת ותומא הרטל היה חלש מאוד עם 4 נקודות באחוזים איומים ב-24 דקות. בעקבות ההפסד שלה צרפת סיימה שלישית בבית ותפגוש את גרמניה בשמינית הגמר.

יוון - פולין 77:95

היוונים הצליחו להתעורר בזמן אחרי שלב בתים מאכזב וניצחו את הקרב הגדול על שמינית הגמר, בדרך למפגש קשה ומסקרן עם ליטא בשלב הבא. פולין סיימה חמישית והודחה. צמד הגארדים היו מעל כולם: קוסטס סלוקאס צלף 26 נקודות, ניק קלאת'ס הוסיף 24 נקודות ו-10 אסיסטים, דמיאן קוליג קלע 26 למפסידה.

פינלנד - איסלנד 79:83

אחרי כמה ניצחונות מרשימים, כולל על צרפת ויוון החזקות, פינלנד המארחת של הבית התקשתה מאוד דווקא מול איסלנד הנמושה שהובסה בכל משחקיה, אך רבע רביעי של 20:31 סידר לה ניצחון קשה שמשמעותו: מקום שני בבית ומפגש מול איטליה בשמינית הגמר. לאורי מרקאנן הנפלא הוביל שוב את הפינים עם 23 נקודות, סאסו סאלין צלף חמש שלשות בדרך ל-17 נקודות משלו. ג'ון סטפנסון הוביל את המפסידים עם 13.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן נבחרת יוון קוסטס סלוקאס. אתר פיב"א, אתר רשמי
הצגה. סלוקאס/אתר רשמי, אתר פיב"א

בית ב'

ליטא - גרמניה 72:89

מי זוכר שליטא החזקה פתחה את הקמפיין שלה בבית הישראלי עם הפסד לגאורגיה? הליטאים השיגו היום ניצחון רביעי רצוף והפעם מרשים במיוחד מול גרמניה של שרודר והבטיחו בכך את ראשות הבית הישראל, מה שיסדר להם מפגש נוח יותר בשמינית הגמר מול פולין או יוון ומנע מהם מפגש מול סלובניה או צרפת החזקות. הליטאים שלטו מהפתיחה בעיקר בזכות איש אחד - יונאס ולנצ'יונאס. הסנטר המצוין של טורונטו סיים את המשחק הזה עם מאזן סטטיסטי אדיר של 27 נקודות ו-15 ריבאונדים והוא התעלה על דניס שרודר מנגד דניס שרודר כוכב הגרמנים שקלע 26 נקודות לגרמנים שיפגשו את צרפת בשמינית הגמר.

איטליה - גאורגיה 69:71

ניצחון היה מבטיח לגאורגים את שמינית הגמר, אך כעת הם יהיו תלויים בחסדיה של ישראל: את תנצח את אוקראינה, גאורגיה בכל זאת תעבור שלב. אם תפסיד, האוקראינים יעלו מהמקום הרביעי. איטליה, לה המשחק לא שינה כך או כך, סיימה שלישית ותפגוש את פינלנד. הכחולים כבר הוליכו ב-19 הפרש, גאורגיה הורידה ל-65:63, 2 דקות לסיום, ושלשה ענקית של מייקל דיקסון - החמישית שלו במשחק, העניקה לחבריו יתרון ראשון, 67:68, דקה לסיום. אלא שהאקט החזיר את היתרון לאזורי, דיקסון החטיא שלשה גורלית, וממש על הבאזר לואיג'י דאטומה חסם את גיורגי שרמדיני, והעניק את הניצחון לאזורי. מרקו בלינלי קלע 15 למנצחת, דאטומה הוסיף 14, דיקסון קלע 29 למפסידה.

שחקן נבחרת איטליה לואיג'י דאטומה. אתר פיב"א, אתר רשמי
איזה גג גדול. דאטומה/אתר רשמי, אתר פיב"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully