וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ונוס וויליאמס עלתה לחצי הגמר לראשונה מאז 2010

האמריקאית (9 בעולם) גברה 3:6, 6:3, 6:7 על פטרה קביטובה ותפגוש בשלב הבא את בת ארצה סלואן סטיבנס. אצל הגברים: קרניו בוסטה (שטרם הפסיד מערכה) ישחק בחצי גמר המפתיעים מול קווין אנדרסון

דייגו שוורצמן טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
מסע הקסם נעצר. שוורצמן/רויטרס

רבע גמר באליפות ארצות הברית יצא אמש (שלישי) לדרך עם שני משחקים בצד של הגברים ושניים בצד של הנשים. כל המשחקים נערכו כמובן במגרש המרכזי, אצטדיון ארתור אש. הקהל המקומי בניו יורק נהנה משני ניצחונות של טניסאיות מקומיות, כשוונוס וויליאמס הבלתי נגמרת וסלואן סטיבנס הצליחו לנצח לקראת מפגש מסקרן ביניהן בחצי הגמר. סם קוורי, לעומת זאת, הפסיד לקווין אנדרסון, שיפגוש את קרניו בוסטה בחצי גמר מסקרן.

* ישי עוליאל הודח בסיבוב השני של טורניר הנוער על ידי אויסונג פארק הקוריאני בתום הפסד 5:7, 6:4, 6:0 בשעה ועוד 29 דקות.

פאבלו קרניו בוסטה טניסאי ספרדי. AP
קרניו בוסטה חוגג/AP

גברים

פאבלו קרניו בוסטה (12, ספרד) - דייגו שוורצמן (29, ארגנטינה) - 4:6, 4:6, 2:6

הספרדי בן ה-26 המשיך בשנה החלומית שלו. אחרי שהגיע לרבע הגמר ברולאן גארוס ונעצר שם על ידי רפאל נדאל, הצליח פאבלו קרניו בוסטה להמשיך הפעם עד חצי הגמר. הישג ענק עבור הספרדי, שלא עבר לפני כן את הסיבוב השלישי בניו יורק. פאבלו קרניו בוסטה הצליח להשלים את המשימה אחרי שעה ועוד 58 דקות כשהוא מגיש 7 אייסים וחובט 30 ווינרים לעומת 30 שגיאות לא מחויבות, בעוד שוורצמן חובט 21 ווינרים לעומת 35 שגיאות לא מחויבות. קרניו בוסטה, אגב, עדיין לא שמט אפילו מערכה אחת לאורך הטורניר והוא רחוק ניצחון אחד מגמר אליפות ארצות הברית השנייה שלו אחרי שבשנה שעברה הגיע לגמר הזוגות בניו יורק. שוורצמן, שהפך לטניסאי הנמוך ביותר שמגיע לרבע גמר גרנד סלאם מאז 1994, נעל טורניר נהדר בצורה מאכזבת.

קווין אנדרסון (28, דרא"פ) - סם קוורי (17, ארה"ב) - 6:7 (5), 7:6 (9), 3:6, 6:7 (7)

קווין אנדרסון הפך הבוקר לאפריקאי הראשון שמגיע לחצי הגמר בארה"ב מאז 1965, אחרי שגבר על קוורי בקרב הענקים. עבור אנדרסון (2.03 מ') זו הפעם הראשונה בקריירה בחצי גרנד סלאם, לא רע עבור טניסאי בן 31, שכבר היה בטופ-10 ב-2015 אבל מאז התמודד עם שורת פציעות שגרמה לו להידרדר בדירוג ולהיעדר מהסבב חודשים ארוכים. אנדרסון ניצח את יריבו האמריקאי אחרי שלוש שעות ו-26 דקות, בקרב שבו הכה 22 אייסים ו-67 ווינרים לעיני הקהל שתמך בקוורי המקומי. קוורי יכול להאשים בעיקר את עצמו, אחרי שהפסיד חמש נקודות רצופות בשובר השוויון של המערכה הראשונה. האמריקאי עוד הצליח להציל נקודת משחק אחת, אך לבסוף נכנע, במה שיכול היה להיות יום מושלם לטניס בארה"ב, שלא חווה טניסאי בחצי גמר הגברים מאז אנדי רודיק ב-2006.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הטניסאי הדרום אפריקאי קווין אנדרסון. רויטרס
גאווה לדרום אפריקה וליבשת כולה. אנדרסון/רויטרס
ונוס וויליאמס, טניסאית אמריקאית. AP
שנה אדירה. ונוס/AP

נשים

סלואן סטיבנס (ארה"ב) - אנסטסיה סבאסטובה (16, לטביה) 3:6, 6:3, 6:7 (4)

לראשונה בקריירה שלה, הצליחה האמריקאית בת ה-24 הצליחה לעלות לחצי הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה. סטיבנס עשתה את זה בתום קרב אדיר ותשחק בפעם השנייה בקריירה בחצי גמר גרנד סלאם כשהקודם היה אי שם באוסטרליה 2013. האמריקאית נזקקה לשעתיים ועוד 27 דקות על מנת להשלים ניצחון במשחק דרמטי וצמוד מאוד. סטיבנס חבטה 31 ווינרים לעומת 41 שגיאות בלתי מחויבות בעוד סבאסטובה חבטה 25 ווינרים וביצעה 39 שגיאות לא מחויבות, חלקן בזמן קריטי מועד ובשובר השוויון במערכה האחרונה.

ונוס וויליאמס (9, ארה"ב) - פטרה קביטובה (13, צ'כיה) 3:6, 6:3, 6:7

איזה קאמבק: ונוס בת ה-37 עולה לחצי הגמר בארה"ב לראשונה מאז 2010 ויכולה לחלום כעת על זכייה בטורניר לראשונה מאז 2001. בחצי הגמר היא תפגוש את בת ארצה סלואן סטיבנס, שגברה על אנסטסיה סבאסטובה מוקדם יותר. זה לא הלך קל לוונוס בקרב המתקאמבקות: היא ניצחה את הסט הראשון, הפסידה בשני, ונראתה בדרך להפסד גם במערכה השלישית והמכרעת, במהלכה נקלעה לפיגור 3:1. אלא שאז היא שוב הראתה ווינריות, והכניעה את יריבתה הצ'כית שגם עשתה לא מעט טעויות וביצעה לא פחות משמונה שגיאות כפולות בסט המכריע.

סלואן סטיבנס טניסאית אמריקאית. רויטרס
ארה"ב על המפה. סטיבנס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully