וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בהתאחדות לכדורגל מנסים להוביל להעמדתו של ערן זהבי לדין

3.9.2017 / 9:37

למרות שהושעה, הקוד האתי מחייב את השחקן להגיע לדיון בוועדת האתיקה, כי עבר על מספר סעיפים, בהם "אי שימוש מודל ראוי" ו"התנהגות בלתי נאותה כלפי קהל". עיני אמור להיות חבר בוועדה

אדריאן הרבשטיין

גורמים בהתאחדות לכדורגל מנסים להביא להעמדתו של קפטן הנבחרת לשעבר ערן זהבי לדין. הסיבה: הקוד האתי של הנבחרת קובע כי במקרה של עבירה על אחד הסעיפים בו, יופיע השחקן בפני ועדת האתיקה.

כדי לענות על השאלה האם זהבי עבר עבירה על אחד הסעיפים די לבחון מקרוב את התקנון. סעיף 4 לנספח א' קובע כי "על שחקן נבחרת להיות ער לעובדת היותו מודל לחיקוי, במיוחד לבני נוער ולשחקנים צעירים ולעובדת היותו מייצג את המדינה ואת חיי הספורט שלה. אי לכך, שחקן נבחרת חייב לשמור על מעמדה הייצוגי של הנבחרת ועל התנהגות ההולמת את מעמדו כשחקן נבחרת, בכל תקופה בה יימנה על סגל הנבחרת. סעיף 6, הרלוונטי יותר, קובע: "שחקן נבחרת יימנע מהתנהגות בלתי נאותה כלפי שופט המשחק, הקבוצה היריבה וקהל הצופים, הן בעת המשחק והן לאחריו". כמו כן, סעיף 7 קובע: "שחקן נבחרת, ינהג, בכל מקום, בדרך הולמת את מעמדו כדמות ציבורית, ערכית ומוסרית". "לכאורה די בסעיפים הללו כדי להעמיד את ערן לדין. זריקת סרט הקפטן פוגעת בתדמית הנבחרת, אינה הולמת את מעמדו כקפטן ומודל לחיקוי", אמר גורם בהתאחדות.

בהמשך התקנון, בסעיף 10, מופיע כך: "בעל תפקיד בנבחרת יכבד את רגישות השחקנים, ינהג בהם בכבוד וישמש להם מודל להתנהגות ראויה וספורטיבית, ובכלל זה יחס נאות כלפי שופטים, עיתונאים, קהל הצופים והקבוצות היריבות". עוד נכתב בהמשך הקוד האי: "בהיות בעל תפקיד בנבחרת דמות מפתח בקביעת הרוח האתית בכדורגל וביישומה, עליו להיות רגיש במיוחד להיבטים האתיים והמוסריים בהתנהגותו ולנהוג על פי כללי הקוד האתי, בהתאמה לתפקידו".

עוד בנושא

בוקר טוב ישראל! יוסיפוביץ על השפל הגדול של הנבחרת והאקט הלא-מפתיע של זהבי
"צריך להשתחרר מהכלוב של הזהבי": ברשת קוטלים את ערן זהבי
במקדוניה חוגגים: "הנבחרת דחפה את ישראל למשבר גדול ולכאוס"

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם יוסי בניון. יוסי ציפקיס
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם יוסי בניון/יוסי ציפקיס

הקוד האתי, למי שאינו מכיר, הינו חלק בלתי נפרד מתקנון הנבחרת. עבירות על הוראות התקנון האתי ידונו בפני ועדת אתיקה לנבחרות, כשבתקנון נכתב שמליאת ועדת האתיקה לנבחרות תמנה את יו"ר ההתאחדות, מנכ"ל ההתאחדות, מנהל אגף הנבחרות ומנהל האגף המשפטי. מכיוון שעיני קיבל את ההחלטה בצוותא עם אלישע לוי, ייתכן שהוא יביא את המקרה לוועדה ויטען כי הוא מבקש לאשר את השעייתו מהנבחרת. יחד עם זאת, ייתכן שאם הוועדה אכן תתכנס זהבי יספוג עונש כבד יותר. יש לציין כי זהבי הושעה בעבר, בשנת 2011, מהנבחרת. הסיבה אז הייתה איחור להתכנסות לקראת המשחק מול לטביה. אם זה אכן יקרה, הוועדה תדון בהרכב של שלושה מבין ארבעה חברי המליאה, כשעיני עשוי להימנע מהצבעה משום שכבר קיבל את ההחלטה לגביו.

גורמים בבתי הדין הפנו אותנו לתקנות וטענו כי ההחלטה תתקבל רק על ידי הוועדה. "השחקן או בעל התפקיד הנוגע בדבר לדיון בפני הועדה וזו תיתן את החלטתה בנושא לאחר ששמעה את הנילון. במקרה של תלונה או מידע שהגיע להתאחדות בדבר התנהגות המהווה לכאורה הן עבירה על הקוד האתי והן עבירת על תקנון הנבחרת, יחליט היועץ המשפטי להתאחדות אם העבירה תידון כעבירה על הקוד האתי במסגרת האמורה לעיל או שיוגש בעניין כתב אישום לבית הדין המשמעתי", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully