וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי שוחח עם זהבי ועיני. בן חיים ובניון יחלקו את הסרט

3.9.2017 / 6:53

הסערה בנבחרת נמשכת. המאמן שוחח עם הקפטן המושעה ("תתנתק ותחשוב מה עשית") ויו"ר ההתאחדות, שחוזר בו מהודעה על קמפיין נוסף. אבוקסיס ובכר הוזכרו כמועמדים. הבלם והקשר, שאמור לעלות להופעה ה-100 באיטליה, אמורים להחליף את זהבי

יוסי ציפקיס

1. זהבי מעד, אבל זאת לא הפעם הראשונה

התקרית של ערן זהבי אמש טלטלה את הנבחרת, אך זאת לא הפעם הראשונה שבה זהבי הושעה. במרץ 2011, בזמן שאיחר למלון בו שהתה הנבחרת לקראת המשחק מול לטביה, זהבי איחר להתכנסות בשל אירוע משפחתי. דובר הנבחרת הודיע אז כי זהבי נופה מהסגל בעקבות מה שהתפרש כ"חוסר כבוד כלפי חולצת הנבחרת". השחקן היה המום מההחלטה, אך לאחר מכן פרסם הודעת התנצלות שלא שכנעה את לואיס פרננדז לשנות את ההחלטה. זהבי הורחק אז ממשחק ליגה אחד ועוד שלושה על תנאי. כנראה ששום דבר לא השתנה מאז האירוע ההוא, לא מבחינת הכבוד לכוכבים, ולא מבחינת התגובה שלהם למקרים כאלה.

זאת לא הפעם הראשונה שבה השחקן עומד במרכז הסערה. בנובמבר 2014 זהבי שוב עמד במרכזה כאשר במסיבת עיתונאים שערך הוא טען כי לא זכה לגיבוי ממאמן הנבחרת אלי גוטמן או מההתאחדות לכדורגל בנוגע לפרשת הדרבי. "בחרתי לחכות מעט עד שהמהומה תשכך בטרם אגיב למה שאירע בדרבי ביום שני, אבל כבר למחרת יצרתי קשר עם ערן זהבי, שכנראה לא היה מודע לכך בשל סערת הרגשות בה היה. הדרך בה בחר זהבי להתבטא הערב שגויה ולא הוגנת, לא כלפי חבריו לנבחרת ולא כלפי, וימים יגידו אם נצליח להשאיר זאת מאחור", אמר גוטמן, לפני הניצחון הגדול על הבוסנים באיצטדיון בחיפה.

2011, 2014, 2017. פרננדז, גוטמן, אלישע. נתראה ב-2020.

עוד בנושא:

ערן זהבי השליך את סרט הקפטן והושעה מהנבחרת: "הלב שלי התפוצץ"
עוד שיא שפל: ישראל הפסידה בבית 1:0 למקדוניה מול אצטדיון חצי ריק
זהבי 3, גלזר 4, מליקסון 6, ומה עם אלישע: הציונים של נבחרת ישראל

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
לא פעם ראשונה שהוא מושעה. זהבי/יוסי ציפקיס

2. בנבחרת מגוננים. בניון ובן חיים יחליפו את זהבי

"נכון, ערן לא היה צריך לזרוק את הסרט. אבל מה הוא בדיוק עשה שמגיעות לו שריקות הבוז האלה? נגד אלבניה יוסי בניון היה הסיפור. כל הקהל שרק לו בוז, ולכן הוא גם אמר לזהבי מה עתיד לקרות לו שהוא יקבל את הסרט"

מיד לאחר השלכת סרט הקפטן על כר הדשא, לראשי הנבחרת היה ברור שהם חייבים לנקוט בפעולה חריפה. מיד לאחר המשחק הגיע דובר הנבחרת שלומי ברזל לשיחת התייעצות עם יו"ר ההתאחדות עופר עיני. מיד לאחר מכן נערכה שיחה בין אלישע לוי לעיני. "מרגע שזה קרה קרה ברור שיש לנו כאן סיפור יותר גדול מכל דבר אחר שיקרה", אמרו בנבחרת מיד לאחר השיחה בניהם. עיני הסביר ללוי כי הוא רואה באקט של זהבי מעשה חמור שנוקט גם את התקנון האתי. לוי לא חשב פעמיים והגיב: "ללא ספק, צריך להשעות אותו". לאחר מכן נערכה שיחה בין זהבי לאלישע לוי. זהבי התנצל על דבריו בפני חבריו וניסה להסביר גם ללוי את הסיטואציה שנוצרה. לוי הגיב כך: "בסיטואציה הזאת, אני משעה אותך. קח קצת אוויר, תתנתק. ותחשוב על מה שעשית".

זהבי עצמו יצא לכלי התקשורת עוד לפני השיחה האחרונה עם לוי. הוא התנצל על דבריו וקיווה שלוי יתרכך מעט. "בפנים ערן ידע שהסיכוי לא גדול. הוא חיכה להודעה הזאת ולא הופתע ממנה. אף כדורגל שעושה מעשה כזה לא יכול לצפות שהנבחרת שלו תעבור על כך בשתיקה", סיפר גורם בנבחרת.

מצד שני, בנבחרת גם גוננו על זהבי בהקשר של שריקות הבוז. "נכון, ערן לא היה צריך לזרוק את הסרט. אבל מה הוא בדיוק עשה שמגיעות לו שריקות הבוז האלה? נגד אלבניה יוסי בניון היה הסיפור. כל הקהל שרק לו בוז, ולכן הוא גם אמר לזהבי מה עתיד לקרות לו שהוא יקבל את הסרט. אבל מי שהקשיב היטב, שמע שלקראת המחצית חלק מהקהל שרק בוז גם לזהבי, כך שזו לא הפעם הראשונה. אלה לא אוהדי מכבי חיפה, ולא אוהדי הפועל תל אביב. זאת תרבות, חלק מתרבות של אוהדים ששונאים כל דבר. את הממשלה, את החוקים, את בניון ואת זהבי". לוי צפוי למנות את הבלם טל בן חיים ויוסי בניון לקפטנים. אם בניון לא יפתח, בן חיים אמור לענוד את הסרט על היד. אם בניון ייכנס למחליף להופעה ה-100 שלו, כפי שהמאמן תכנן לעשות עוד אמש, ייתכן שיקבל את הסרט מבן חיים כדי לזכות לכבוד שמגיע לו. כרגע לא נראה שזהבי יענוד את סרט הקפטן עד תום הקמפיין, וספק גדול האם הסרט יחזור אליו בעתיד.

ומה עם היכולת, גם שחקני הנבחרת שתמכו בקפטן היוצא בחדר ההלבשה ("אלה אוהדי חיפה", "אל תשים לב, ככה זלזלו גם בבניון", אמרו לו חבריו), מודים שזהבי לא ממש הבריק אתמול. בתחילת המשחק הוא הרבה להשתמש בתנועות ידיים, זעם על הנעת הכדור ועל כך ששחקנים לא מספיק "מחפשים" אותו. עד הדקה ה-30, הוא היה עסוק בעיקר בהחלפת מגני העצם, החולצה שנקרעה ובהערות חבריו. הפעם הראשונה שעשה מהלך נכון היה במחצית השניה, מיד אחרי שלוי העביר אותו לשחק מתחת לחלוץ, אבל אז בן חיים שירד ישירות לחדר ההלבשה ולא לספסל הוחלף וזהבי עבר לשחק בצד. "זה היה המשחק הכי חלש של זהבי בנבחרת", הודו אתמול שחקנים. "מצד שני, קשה להאשים אותו כשהוא שומע כאלה שריקות בוז. זה לא התחיל מסיום המשחק, זה נמשך מאז המשחק מול אלבניה". בהתאחדות לכדורגל היה מי שאמר אתמול שראוי להעמיד את זהבי גם לדין בהתאחדות. עיני מעדיף בשלב זה שהדבר לא ייצא לפועל בטענה שהשחקן כבר הושעה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה הלילה בחריפות: "מה שעשה ערן זהבי, מי שכבר מזמן הפך סמל למצוינות, רמס ברגל גסה את כל הערכים אליהם אנו מכוונים בחינוך דור העתיד שלנו. כל שחקן על המגרש מהווה מודל לחיקוי בעבור ילדי ישראל, אותם אנו שואפים לחנך בראש ובראשונה לסובלנות ונגד אלימות. ללבוש את מדי נבחרת ישראל זו זכות. לשמש קפטן הנבחרת זהו כבוד גדול לצד אחריות. אני שמחה שזהבי הבין את טעותו ומיהר להתנצל. אסור שמקרים כאלה יישנו במגרשי הספורט ובוודאי שלא על ידי מי שעיניי דור העתיד נשואות אליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי. יוסי ציפקיס
"אלישע לקח סיכון כשהעלה הרכב שהוכיח שהוא לא סופר אף אחד"/יוסי ציפקיס

3. רפאלוב, נאתכו וחמד מאוכזבים. ומה עם המאמן?

בנבחרת הופתעו מאי הכללת נאתכו וחמד בהרכב ומכך שהמאמן עלה במערך שלא כולל שני חלוצים. בניגוד לקבהא, שתורגל בהפוגות בחמישי והיה אולי נקודת האור הבודדת בנבחרת, חמד תורגל בהרכב בשלושת האימונים האחרונים ולכן הופתע מאוד

בתחילת הקמפיין הנוכחי התראיין ביברס נאתכו לוואלה! ספורט ולא הסתיר את אכזבתו מהמאמן שלא זימן אותו לסגל לקראת איטליה. תומר חמד הושעה בעקבות ראיון וניר ביטון הושעה אחרי שבחר לעשות פרצופים למאמן לפני הנסיעה לאלבניה והתבקש לעזוב את מתקן האימונים בשפיים. לא מעט ביקורת נמתחה על האופי הנוח של אלישע לוי, אבל אתמול, לפני המשחק, היה בנבחרת מי שטען ש"אלישע לקח סיכון כשהעלה הרכב שהוכיח שהוא לא סופר אף אחד, בעיקר לא את אלה שביקרו או זלזלו בו. הוא אמר לשחקנים לאורך כל השבוע: 'אל תתייחסו לגופיות שאני מחלק. זה לא יהיה ההרכב'. מי שלקח את זה בחוסר רצינות הופתע. בשורה התחתונה, הוא יכל לצאת גדול או להתרסק אתמול. התוצאה הזאת לא ממש משרתת אותו".

בניגוד לרפאלוב ("כבר יומיים הוא מתעסק בהעברות ובתקשורת, למה שיפתח בהרכב?", אמרו לפני המשחק), שלטענת שחקנים "עשה פרצופים אחרי שהבין שהוא לא בהרכב", בנבחרת הופתעו מאי הכללת נאתכו וחמד בהרכב ומכך שהמאמן עלה במערך שלא כולל שני חלוצים. בניגוד לקבהא, שתורגל בהפוגות בחמישי והיה אולי נקודת האור הבודדת בנבחרת, חמד תורגל בהרכב בשלושת האימונים האחרונים ולכן הופתע מאוד. אבל גם ללא הסיכום שלוי לקח, מעמדו נחלש והוא לא צפוי להמשיך לקמפיין נוסף. בסביבתו של עופר עיני סיפרו אתמול כי הוא שוקל מחדש את ההבטחות לגבי קמפיין נוסף עליהם הוא דיבר אחרי אלבניה וכעת הוא מתכוון לעלות את הנושא מחדש בפני הוועדה. ברק בכר, יוסי אבוקסיס ואברהם גרנט הם שמות שעלו אך עופר עיני טרם שוחח עם אחד מהם. אלישע לוי? הוא כבר הבהיר לעיני שעליו לתת לו קמפיין נוסף, כפי שקיבלו לא מעט מאמני נבחרת בעבר.

אוהד נבחרת ישראל עם שלט לקפטן ערן זהבי. יוסי ציפקיס
אוהדי הנבחרת עם שלט לערן זהבי/יוסי ציפקיס

4. ובינתיים, האוהדים ביטלו טיסות לאיטליה

באחת האסיפות שקיים השבוע לוי עם שחקניו, הוא ביקש להחזיר את אמון הקהל בנבחרת. קצת קשה לומר שהנבחרת עמדה במשימה. 11,350 אוהדים הטריחו את עצמם להגיע אתמול לחיפה, כדי לצפות בביזיון מול מקדוניה. הם שרקו בוז לכוכבים שלהם, איבדו עוד יותר את האמון בנבחרת. כמה מהם טענו בסיום כי יאלצו לבטל טיסות שתכננו להזמין הלילה לאיטליה, לקראת המשחק ברג'יו אמיליה, ממש ברגע האחרון.

הנבחרת תמריא לשם אחר הצהריים ללא זהבי (ובן ביטון הפצוע) ותנסה להחזיר לעצמה מעט מהכבוד שאבד לה בשני המשחקים האחרונים. אלישע לוי יערוך הבוקר אימון סגור ומיד לאחר מכן הנבחרת תאכל יחד ותצא לכיוון נמל התעופה בן גוריון. תומר חמד, שתורגל לקראת המשחק האחרון וזכה לתמיכת הקהל, אמור לפתוח בחוד ההתקפה מול ההגנה האיטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully