וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי השליך את סרט הקפטן והושעה מהנבחרת: "מתנצל, הלב שלי התפוצץ"

3.9.2017 / 0:40

יו"ר ההתאחדות והמאמן אלישע לוי החליטו להשעות את הקפטן. עיני: "קפטן חייב לשמור על כבוד הנבחרת". זהבי הסביר: "כשקיללו אותי לא רציתי להיות עם הסרט, לא מתנצל בפני הקהל בסמי עופר, לא מכבדים פה כוכבים. ככה לא נגיע לטורניר גדול גם בעוד 40 שנה"

יוסי ציפקיס

תקרית חריגה נרשמה הערב (שבת) במשחקה של נבחרת ישראל, במהלך ההפסד 1:0 למקדוניה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018: קפטן הנבחרת ערן זהבי זרק את סרט הקפטן בתסכול בדקות שאחרי ספיגת השער, אחרי שספג קללות ושריקות בוז מהקהל באצטדיון העירוני בחיפה לאורך המשחק. בעקבות הפעולה של זהבי, הוא הושעה מהנבחרת.

מהנבחרת נמסר כי "יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ומאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי, החליטו להשעות את ערן זהבי מנבחרת ישראל בעקבות זריקת סרט הקפטן במהלך המשחק מול מקדוניה". עיני מסר: "שחקן כדורגל, ודאי קפטן הנבחרת, חייב להתמודד עם כל סיטואציה ולשמור על כבוד הנבחרת גם כאשר קומץ אוהדים מחליט לשרוק בוז ולקנטר. ערן זהבי אמנם התנצל על האקט החמור, אבל נבחרת ישראל וערכים של כבוד וספורטיביות הם תמיד מעל לכל תוצאה על כר הדשא".

עוד בנושא
מוקדמות המונדיאל: נבחרת ישראל הפסידה בבית 1:0 למקדוניה
אלישע לוי לא צפוי להמשיך בנבחרת: "אעשה מה שצריך עד הרגע האחרון"
זהבי 3, גלזר 4, מליקסון 6, ומה עם אלישע: ציוני נבחרת ישראל

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
הסתבך. ערן זהבי/יוסי ציפקיס
"במהלך הראשון חשבתי שאני הוזה ששורקים לי בוז. גם בשני. אז במהלך השלישי החזקתי קצת בכדור והבנתי ששורקים לי בוז. הרגשתי שאני לא מסוגל להיות יותר עם הסרט"

11 אלף צופים בלבד הגיעו למשחק באצטדיון סמי עופר, והיו חלק מתקרית קשה ומביכה, שהמחישה את המצב של הנבחרת. לאורך כל המשחק נראה זהבי מתוסכל מאוד, והרבה להגיב בעצבנות לפעולות במגרש, במיוחד כשלא קיבל מסירות. הקהל בחיפה הגיב לקפטן בזעם לאורך כל המשחק, ושלח לעברו קללות ושריקות.

עם זאת, אחרי ספיגת השער מרגלי גוראן פנדב המקדוני, שהעניק לאורחים ניצחון 0:1 וקבע הפסד שלישי ברציפות לישראל, זהבי הגיב בצורה קיצונית, כשהשליך בצורה הפגנתית את הסרט. יש לציין כי זהבי לא כבש בארבעת המשחקים האחרונים שלו בנבחרת. אחרי המהלך הקללות לעבר זהבי גברו.

זהבי התנצל אחרי המשחק על התקרית, אך במונולוג חריף תקף את הקהל בחיפה, את היחס לו הוא זוכה בישראל ואת הכדורגל הישראלי בכלל. על התקרית אמר זהבי: "לפני שאנחנו מתחילים, כולנו יודעים מה היה. להיות קפטן נבחרת ישראל היה חלום שלי מגיל חמש. כולם יודעים איזה אמוציות אני משלב במשחק. דיברתי עם השחקנים והתנצלתי. יש אנשים שאוהבים אותי. במהלך הראשון חשבתי שאני הוזה ששורקים לי בוז. גם בשני. אז במהלך השלישי החזקתי קצת בכדור והבנתי ששורקים לי בוז. הרגשתי שאני לא מסוגל להיות יותר עם הסרט. אמרתי שהתנצלתי בפני החברים שלי וגם בפני הקהל שאוהב אותי וילדים שרואים בי מודל לחיקוי, אבל באותם רגעים הרגשתי שאני לא מסוגל להיות עם הסרט. מה שיחליטו מקובל עליי. אני מקבל אחריות על המעשים שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
ערב קשה. זהבי/יוסי ציפקיס
זהבי: "התפוצצתי וזהו. אני מתנצל בפני כל מי שאוהב אותי. בפני מי שהיה פה היום לא רואה צורך להתנצל. לא מתחרט על זה גם"

זהבי המשיך ואמר: "אם תתנו לי הסבר נורמלי למה שרקו לי בוז אולי אוכל להסביר (את השלכת הסרט). עובדה שלא מכבדים. כשאני מסתכל על המשחק אחורה אני לא רואה סיבה לשרוק לי בוז. אומנם אנחנו לא מביאים תוצאות, אבל לשרוק לשחקן ספציפי? אני הקורבן, אז הכל בסדר. אם ככה נוהגים לספורטאים גדולים בישראל, אז זה מה שעשיתי. התפוצצתי וזהו. אני מתנצל בפני כל מי שאוהב אותי. בפני מי שהיה פה היום לא רואה צורך להתנצל. לא מתחרט על זה גם.

"לא מאשים את אוהדי מכבי חיפה כי יכול להיות שזה לא הם בכלל. אני מנסה להביא גאווה למדינה שלנו. בא לפה מסין 20 שעות טיסה ולא לוקח יום חופש ומנסה לתת הכול למען הנבחרת וכשזה מה שקורה זה מה שעבר לי בלב".

בהמשך אמר זהבי: "לפני שקיבלתי את סרט הקפטן יוסי בניון אמר לי בדיוק מה שיקרה, וזה קרה. אני קורא לו המכשף, הוא ידע בדיוק מה שקרה. ברגע שהגבתי למשהו, אולי לא הייתי צריך לעשות את זה, אבל הקהל לא מכבד את נבחרת ישראל. יש נבחרות שלא מנצחות עשר שנים, והקהל שלהן בא ומעודד. 40 שנה לא עלינו למונדיאל, ועוד 40 שנה לא נעלה אם נמשיך בדרך הזאת ובהתנהלות הזאת. יש הרבה מאוד דברים בהתנהלות שלנו שאנחנו לוקים בחסר".

על ההשפעה של הביקורת על השחקנים: "אתה בא למשחק, וקצת לא הולך, אז אנשים כבר חושבים מה יהיה אחרי, מה יהיו הכותרות, את מי יגזרו עכשיו. אני לוקח אש, את הרוב מפילים עליי".

על המשחק אמר זהבי: "היום קיבלנו שער משום מקום. הם לא הגיעו למצבים. אנחנו כן, אבל בסוף קיבלנו שער עוקצני. אם אני עופר עיני? אני לא מדבר במקומו. הוא ימצא לנכון לדבר, אז הוא ידבר".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם יוסי בניון. יוסי ציפקיס
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם יוסי בניון/יוסי ציפקיס

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לאירועים: "מה שעשה ערן זהבי, מי שכבר מזמן הפך סמל למצוינות, רמס ברגל גסה את כל הערכים אליהם אנו מכוונים בחינוך דור העתיד שלנו. כל שחקן על המגרש מהווה מודל לחיקוי בעבור ילדי ישראל, אותם אנו שואפים לחנך בראש ובראשונה לסובלנות ונגד אלימות".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. יוסי ציפקיס
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully