וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילויים חדשים בפרשת אלכסנדר דולגופולוב ומכירות המשחקים

2.9.2017 / 14:38

על פי ניו יורק טיימס, הובטח לבגדאטיס ב-2010 שהאוקראיני יאפשר לו לנצח אם רק יפסיד בכוונה את המערכה הראשונה. וגם: שראפובה עונה לווזניאקי ופוניני נקנס והורחק אחרי שקרא לשופטת "זונה"

אלכסנדר דולגופולוב טניסאי אוקראיני. GettyImages
גילויים חדשים והערב הוא מול ויקטור טרויצקי בסיבוב השלישי. דולגופולוב/GettyImages

מעט אחרי מסיבת העיתונאים הפרובוקטיבית שקיים בשל המשחק בו היה מעורב שחשוד בהטייה, מתגלים כעת פרטים חדשים בפרשיית אלכסנדר דולגופולוב. ניו יורק טיימס פרסם הלילה (בין שישי לשבת) סיפור מסקרן שנוגע אל הטניסאי האוקראיני שניצח היום 1:6, 0:6, 4:6 את ויקטור טרויצקי בסיבוב השלישי של אליפות ארצות הברית ועלה לשמינית הגמר.

עוד בנושא:
דולגופולוב לעיתונאים: "אני לא שם עליכם זין"

על פי עיתונאי הטניס בן רוטנברג, באותו יום בו הפסיד דולגופולוב 6:3, 6:3 למדורג 114 בעולם טיאגו מונטיירו, היה משחק נוסף עם תוצאה חשודה, גם בו הייתה מעורבת טניסאית אוקראינית. מדובר בקטרינה בונדרנקו שהפסידה 6:2, 6:2 במוקדמות ניו הייבן, בקונטיקט. אבל זה לא הסיפור המעניין ביותר שעולה מן הכתבה, אלא זה שבאמת מעניין מחזיר אותנו ל-2010 ולטניסאי סרבי בשם דויד סאביץ', שהושעה לכל החיים אחרי שניסה להטות תוצאה באליפות סין הפתוחה בבייג'ינג.

על פי ההרשעה, סאביץ' הואשם בכך שפנה לטניסאי אחר וביקש ממנו להפסיד את המערכה הראשונה בתמורה ל-30 אלף דולר והבטחה שהיריב שלו ייתן לו לזכות בשתי המערכות הבאות. אותו טניסאי שקיבל את ההצעה היה מרכוס בגדאטיס הקפריסאי. היריב שהיה אמור לתת לבגדאטיס את שתי המערכות הבאות בתמורה לראשונה? ניחשתם נכון, דולגופולוב. שבועיים לאחר מכן, שוב נוצר קשר עם בגדאטיס, שקיבל מסאביץ' הודעה: "יש לי את אותה שאלה אליך כמו לפני שבועיים, האם שינית את דעתך?". בגדאטיס הודיע ל-T.I.U - ועדת האתיקה של הטניס, שהשעתה את סאביץ'. הטניסאי הסרבי הצליח מאז להמתיק את עונשו בזכות שיתוף פעולה עם ועדת האתיקה ואפילו צילום סרטון בו הוא מדבר נגד מכירות משחקים. הוא חזר לסבב כמאמן. דולגופולוב מעולם לא נענש על המעורבות באותו אירוע מבייג'ינג 2010.

מריה שראפובה טניסאית רוסייה. רויטרס
"לא יודעת איפה היא עכשיו". שראפובה/רויטרס

מריה שראפובה ניצחה הלילה 5:7, 2:6 את סופיה קנין האמריקאית בת ה-18, שהעריצה אותה כילדה. לאחר המשחק, נעצה הרוסייה הוותיקה סכין קטנה בקרוליין ווזניאקי. כזכור, הדנית אמרה במסיבת עיתונאים שהיא לא מבינה מדוע טניסאית שחוזרת מהשעיית סמים צריכה להיות משובצת תמיד רק למגרש המרכזי, כשהיא רומזת באופן ברור לשראפובה. כאשר שראפובה עצמה נשאלה בנושא במסיבת העיתונאים שלה, היא ענתה: "אני לא קובעת את לוח המשחקים. אני מתחרה גדולה, אם תשימו אותי לשחק במגרש החנייה בקווינס, אשמח לשחק גם שם. הדבר היחיד שמשנה בשבילי זה שאני בסיבוב הרביעי. כן, אני לא בטוחה איפה היא עכשיו".

פאביו פוניני טניסאי איטלקי. AP
ישלם ביוקר. פוניני/AP

פאביו פוניני האיטלקי, הטניסאי שאף פעם לא משעמם איתו בלשון המעטה, שוב מסתבך. האיטלקי, שדורג 22 בטורניר, הפסיד 6:4, 7:6 (8), 3:6, 6:0 לבן ארצו סטפנו טראבליה בסיבוב הראשון השבוע והלילה הוא ספג קנס של 24 אלף דולר בעקבות ההתנהגות שלו באותו משחק. פוניני, שנקנס כבר ב-27,500 אלף דולר בעקבות ההתנהגות שלו במהלך משחק בו ניצח בווימבלדון 2014, נקנס הפעם על ידי אליפות ארצות הברית שלוש פעמים בסכום מצטבר של 24 אלף דולר בשל עלבונות כלפי שופטת הכיסא. פוניני נקנס ב-15 אלף, 5,000 ו-4,000 דולר על שלושה מקרים שונים. בין היתר קרא פוניני לשופטת "זונה" (Troia באיטלקית ו-Whore באנגלית) ו"מוצצת זין" (Bocchinara באיטלקית, Cocksucker באנגלית). כעבור מספר שעות נודע גם כי פוניני הורחק מהתחרות ולא ישחק בזוגות כפי שהיה אמור.

לפני יומיים, אגב, העלה פוניני התנצלות בעמוד הטוויטר שלו, בו כתב: "אני רוצה להתנצל בפני האוהדים ובפני השופטת על מה שקרה היום. זה פשוט היה יום רע מאוד, אבל זה לא מכפר על ההתנהגות שלי במהלך המשחק. למרות שאני חמום מוח (ולמרות שאני חושב שצדקתי ברוב המקרים), טעיתי. זה בסופו של דבר רק משחק אחד של טניס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully